Як написати мотиваційний лист?

Зміст

Резюме показує хід вашої освіти та кар’єри. Однак воно не показує… вашу особистість і відданість справі. Тут на допомогу приходить мотиваційний лист – своєрідний саморекламний текст, який додається до заяви про прийом на роботу. Його варто додавати до заяви, навіть якщо роботодавець не просить про це. Як же написати мотиваційний лист? Це досить просто!

Основні принципи написання мотиваційного листа

Супровідний лист – це стисла і заохочувальна презентація вашої особи. Його мета – змусити роботодавця позитивно розглянути вашу заявку.

Писати резюме слід з огляду на це. Спробуйте поставити себе на місце роботодавця і запитайте себе: кого б я хотів найняти на цю посаду? Якими якостями повинен володіти ідеальний кандидат? З цією думкою в голові приступайте до написання.

Не існує жорстких рекомендацій щодо того, як писати мотиваційний лист – це не обов’язково має бути в тексті резюме. Це може бути суцільний текст у програмі Word, розділений на абзаци для зручності читання.

Проявіть індивідуальність

Саме мотиваційний лист дає вам найбільше можливостей презентувати себе роботодавцю. Тому бажано, щоб він був цікавим і демонстрував багату особистість автора. Не бійтеся елементів гумору та розмовної мови. Звичайно, не перестарайтеся: барвистий супровідний лист підходить не для кожної вакансії.

Якщо ви претендуєте на державну, канцелярську або юридичну посаду, яка вимагає інших якостей, окрім креативності, мотиваційний лист, написаний у серйозному, офіційному тоні, справить краще враження.

Як написати мотиваційний лист і показати свою індивідуальність, якщо у вас немає авторучки? Перш за все, якщо ви не любите писати, вважається, що ви претендуєте на посаду, де ця навичка не потрібна. Тому не хвилюйтеся і не переживайте з цього приводу.

Мотиваційний лист – це спосіб показати себе як найкращого працівника.

Якщо ви опишете всі свої переваги конкретно і логічно, рекрутер не зверне уваги на недоліки вашого стилю. По-друге, людям, які не вміють писати з розмахом, варто… жартома визнати цей “недолік” і перетворити його на свою перевагу.

Ви можете написати щось на кшталт: “Я не вмію писати про себе, але я знаю програмування як ніхто інший. Якщо компетентність для вас важливіша за красиві слова, я буду вдячний за розгляд моєї заявки”.

Як написати супровідний лист, щоб представити себе в найкращому світлі?

  • Не дублюйте інформацію з вашого резюме, але ви можете розповісти про найважливіше. Роботодавцю не обов’язково знати, наскільки важливим був конкурс, в якому ви перемогли, або як багато ви дізналися під час стажування. Тому ви можете описати все це в супровідному листі.
  • Описуйте менше фактів, але робіть це більш точно. Якщо робота, на яку ви претендуєте, не вимагає знання іноземних мов, не витрачайте окремий абзац на розповідь про те, що ви знаєте п’ять з них (рекрутер вже має цю інформацію у вашому резюме). Зосередьтеся на тому досвіді та навичках, які будуть корисними саме для цієї посади.
  • Ставтеся до інших фактів про себе як до цікавинок: ви можете вкрасти їх, щоб представити себе як цікаву особистість, але не приділяйте їм занадто багато місця. Повертаючись до прикладу з мовами – якщо ваша посада не вимагає знання мов, але ви все одно хотіли б представити її, ви можете подати цю інформацію в контексті, який буде цікавий роботодавцю, наприклад, написавши “якщо компанія хоче в майбутньому вийти на міжнародний ринок, я також підійду на цю посаду, тому що я вільно володію п’ятьма іноземними мовами” або “робота бухгалтера вимагає відмінної пам’яті. Я регулярно дбаю про свою, вивчаючи більше іноземних мов, яких я вже вивчив п’ять”.

Адаптуйте супровідний лист до профілю роботодавця

Це випливає з того, що ми вже писали вище – стиль тексту має бути адаптований до характеру посади. Бухгалтер підкреслить різні риси своєї особистості, маркетолог – різні риси своєї особистості – останнім, як і іншим “творчим” працівникам, варто навіть продемонструвати свою винахідливість і фантазію в супровідному листі.

Дуже корисно вказати, чому ви претендуєте саме на цю роботу. Покажіть, що ви знаєте компанію та її послуги. Ви навіть можете взяти на себе сміливість зробити комплімент потенційному роботодавцю (наприклад, написати, що вважаєте його одним з найкращих у своїй галузі і саме тому вирішили подати заявку), але не перебільшуючи при цьому.

Ви також можете написати про те, як ви дізналися про набір і що вам найбільше сподобалося в пропозиції. Така зацікавленість з боку претендента завжди справить краще враження на рекрутера, ніж ідентичні, написані на швидку руку резюме ваших “конкурентів”. Тому не приховуйте свого ентузіазму і персоналізуйте своє повідомлення відповідно до профілю роботодавця.

Наведіть приклади ваших досягнень (елементи портфоліо)

Якщо ви надсилаєте своє портфоліо окремо, вам не обов’язково наводити приклади ваших текстів або портфоліо робіт. Однак ніколи не завадить додати, наприклад, посилання на роботу, яку ви виграли у важливому конкурсі, або на сайт, який ви розробили. Надайте роботодавцю реальні приклади того, що ви знаєте свою справу.

Не пишіть занадто багато

Сторінка чи пів сторінки у Word – достатній обсяг для супровідного листа. Рекрутер, швидше за все, не матиме часу або бажання читати щось довше. Переконайтеся, що зміст листа є релевантним, доречним і стислим. Кожне речення повинно бути змістовним, не розмивайте тему і пишіть лише про свої ключові сильні сторони.

Не вихваляйтеся і змиріться з цим!

Найпоширенішими помилками при написанні мотиваційного листа є нещирість і перебільшення. Не пишіть про себе в надмірно високому ступені, інакше ви будете виглядати зарозумілим і просто ненадійним.

Не менш важливо не переступати межі доброго тону, роблячи компліменти потенційному роботодавцю – фрази типу “Я ні про що не мрію так сильно, як про роботу на вас” або “Я не можу уявити собі кращої посади” викличуть алергічну реакцію у рекрутера.

Як визначити, чи не перебільшено в мотиваційному листі? Найкраща порада – писати тільки правдиві речі і нічого не прикрашати. Також непогано показати текст неупередженій людині (або прочитати його самому “свіжим поглядом”), щоб оцінити, чи не справляє лист враження зарозумілості.

Підсумок

  • Подумайте, що шукає цільовий роботодавець, і зосередьтеся на цьому в тексті.
  • Супровідний лист повинен показати вашу індивідуальність і представити вас як цікаву особистість.
  • Не перебільшуйте свої можливості та уникайте непотрібної гіперболізації своїх досягнень.

Послуги копірайтингу, редагування та перекладу

Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.

 

Стань спеціалістом у сфері копірайтингу

Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

19.09.2024 Маркетинг
19.09.2024 Право і фінанси
17.09.2024 E-commerce
13.09.2024 Поради
11.09.2024 Поради
09.09.2024 E-commerce
05.09.2024 Поради
03.09.2024 E-commerce
30.08.2024 E-commerce

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу