Риторичне питання – що це таке і які його функції?

Зміст

Риторичне питання не вимагає відповіді. Функція цього поширеного стилістичного прийому – привернути увагу реципієнта і спровокувати його на роздуми. Фрази, сформульовані таким чином, зустрічаються як у повсякденній мові, так і в літературі чи поезії. Дізнайтеся, коли доречно ставити риторичне запитання.

Риторичне запитання – що це таке?

Риторичне питання – це питання, яке не потребує відповіді.

Зазвичай це пов’язано з тим, що вона очевидна, випливає з самого запитання або, навпаки, не існує. Отже, передумовою є викликати певну реакцію в респондента, привернути його увагу, змусити його замислитися, а не отримати відповідь.

Коли ставити риторичне запитання? – функції

Риторичне запитання може виконувати багато функцій, саме тому воно є часто вживаним стилістичним прийомом. Перш за все, вони використовуються для того, щоб:

  • привернути увагу одержувача повідомлення, наприклад: Дивіться! Бачиш, що він робить?
  • змусити замислитися, наприклад: Як мені не шкода цього чоловіка?
  • посилити силу висловлювання, наприклад: Як це може бути?

Використовуючи риторичне запитання, мовець підкреслює свою позицію з певного питання і привертає увагу співрозмовника. Використання фрази має на меті емоційно залучити аудиторію та дати їй змогу співпереживати ситуації, зрозуміти сумніви чи дії мовця, наприклад: А ти не думаєш, що я зробив це лише для того, щоб захистити тебе?

Серед інших обставин, за яких корисно використовувати функцію цього стилістичного прийому, можна назвати:

  • представлення контрасту, зіставлення протилежних поглядів, наприклад: А що, якщо це не те, що вони так страшенно кохають одне одного, а просто хотіли нам насолити, щось довести?
  • іронія, сарказм, наприклад: Ти що, з глузду з’їхав, чи що?
  • переконання, маніпуляція адресатом (щоб легше було мати рацію, здобути схвалення, часто в рекламі), наприклад: Чи тобі не набрид цей постійний біль у спині?

Відповідь на риторичне запитання?

У визначенні сказано, що введення риторичного питання не вимагає відповіді, і це зазвичай так і є.

Іноді, однак, промовець, зробивши коротку паузу, відповідає на поставлене запитання. Це свідома дія, спрямована на посилення сенсу висловлювання, підкреслення позиції, позиції та спрямування аудиторії (аудиторії) на певну лінію думки (грубий прийом).

Наприклад: […] Ми ще встигнемо до зими? (пауза) Звичайно!

Як бачите, спікеру не обов’язково було використовувати питальне речення, він міг би одразу сказати стверджувальне речення, наприклад, […] І ви можете бути впевнені, що ми все одно встигнемо до зими. Однак це твердження вже не мало б сили, не звучало б так переконливо.

Підсумок

  • Риторичне питання не вимагає відповіді.
  • Це загальновживаний стилістичний прийом. Його використовують як у повсякденній мові, так і в художніх текстах.
  • Найважливіші функції риторичного питання – привернути увагу співрозмовника, спровокувати на роздуми та посилити значення висловлювання.

Послуги копірайтингу, редагування та перекладу

Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.

 

Стань спеціалістом у сфері копірайтингу

Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

31.01.2025 Поради
30.01.2025 Поради
29.01.2025 Поради
28.01.2025 Поради
27.01.2025 Маркетинг
23.01.2025 Копірайтинг
22.01.2025 Контент маркетинг
21.01.2025 Копірайтинг
20.01.2025 SEO

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу