Що таке якісне дослідження?

Зміст

Кожна людина колись проводила дослідження на якусь тему. Незалежно від того, чи пишете ви спеціалізовану дисертацію про певну галузь, чи шукаєте найкращий у світі рецепт листкового тіста, проведення дослідження було необхідним кроком для того, щоб довести завдання до завершення. У написанні контенту ми також творимо, спираючись на вже готові джерела. Давайте розглянемо, як провести дослідження, яке найкраще слугуватиме написаному контенту.

Що таке research?

Research в перекладі з англійської означає збір знань про тему, проведення аналізу, компіляції.

Ефективне дослідження – важлива навичка, якою повинен володіти кожен копірайтер. Це пов’язано з тим, що робота автора пов’язана з багатьма типами текстів, які часто вимагають відповідної підготовки. Інформації, знайденої на першій сторінці Google, не завжди достатньо, і немає гарантії, що отримані таким чином дані є точними.

Вміння проводити дослідження в цій професії має ключове значення – копірайтер, який створює контент на основі неправдивої інформації, може наразити компанію на іміджеві та фінансові втрати, а себе – на втрату довіри та замовлень.

Як провести якісне дослідження?

При написанні будь-якого тексту нам завжди потрібне джерело цінної інформації, яка стане основою для наступного рівня контенту. Чим міцнішим буде цей фундамент, тим достовірнішим буде контент і, відповідно, тим кориснішим він буде для читача. Як же ми обираємо джерела, які є одночасно надійними та корисними для тексту?

Визначте тему та звузьте пошук

Ще до того, як ви почнете писати, визначтеся з однією конкретною темою, яку ви хочете висвітлити, і збирайте інформацію під цим кутом зору. Занадто загальна тема не полегшить ваш пошук і, більше того, навіть ускладнить його, оскільки легко загубитися під натиском великої кількості інформації (особливо в Інтернеті, до якого може долучитися буквально будь-хто). Подумайте, під яким кутом ви хочете обговорити тему і за якими критеріями ви будете її характеризувати.

Ви можете почати з базового визначення, а потім поступово зосереджуватися на все більш конкретних питаннях, рухаючись від загального до конкретного.

Перевірте інформацію щонайменше у двох місцях

Ніколи не покладайтеся лише на одне джерело – особливо тому, що воно несе в собі ризик дублювання упереджених точок зору. Інші джерела інформації дозволяють пролити нове світло на ту саму проблему, вирішити деякі спірні питання і представити різні точки зору, іноді менш очевидні, ніж ви могли б знайти, обмежившись одним джерелом.

Використовуйте кілька типів джерел

Хоча перегляд сторінок, безсумнівно, є найшвидшим і найзручнішим способом отримання інформації, ми не повинні обмежуватися виключно онлайн-публікаціями. Такі сайти, як Вікіпедія, можуть слугувати відправною точкою для подальшого дослідження (статті містять виноски – готові джерела інформації), але варто також залучати до процесу й інші види інформації – це суттєво вплине на надійність та достовірність написаного тексту. Для цього можна використовувати, наприклад:

  • книги та монографії (традиційні паперові або в електронному вигляді);
  • спеціалізовані журнали (часто містять новини з певного сектору);
  • наукові статті на певну тему (найбільш професійне джерело);
  • інтерв’ю та цитати експертів у цій галузі (не забуваючи про контекст усього виступу!);
  • документальні фільми та подкасти, де говорять фахівці (інша форма, ніж зазвичай, але теж цінна);
  • інфографіку та графіки, актуальну статистику (легко шукати і дуже корисно робити висновки).

Перевірте прочитане

Будь-хто може написати книгу – і в ній будь-хто може стверджувати, що він єдиний правий. Тому, пишучи текст, завжди тримайте очі відкритими і звертайте увагу на те, чи обране джерело представляє тільки об’єктивну точку зору (або, принаймні, намагається описати проблему з двох точок зору, наводячи всі “за” і “проти”). Відокремлюйте особисті думки автора від фактів і намагайтеся не включати їх у свої статті.

Подивіться на ім’я автора джерела: чи є він авторитетом у цій галузі, чи його погляди вважаються непопулярними? Чи посилається він на наукові джерела і демонструє фактичні знання, чи просто повторює те, що говорять інші на цю тему?

Крім того, завжди намагайтеся використовувати найсвіжіші джерела, особливо коли пишете про такі сфери, як медицина та здоров’я загалом (можливо, нещодавнє дослідження довело, що популярна революційна дієта є шкідливою?). Цілком ймовірно, що ніхто не відкриє нові закони фізики завтра, але покладання на інформацію 10-річної давнини може бути фатальним для довіри до статті, яку ви створюєте, особливо якщо ви орієнтуєтеся на професіоналів, які дуже добре знають свою галузь.

Підсумок

  • Проводячи дослідження, перш за все, слід звертати увагу на якість джерел, які ви вирішили використати. Важливо ретельно визначити свою тему, а потім проаналізувати, яка з наявної інформації виявиться корисною, а яку можна відкинути.
  • Завжди корисно перевірити щонайменше два різних джерела (онлайн-видання або більш традиційні форми), а потім перевірити їх на достовірність: автора, дату і, перш за все, ступінь актуальності інформації, що міститься в тексті.
  • Уникайте тих джерел, які є явно суб’єктивними або подають факти у довільному порядку. Суть хорошого дослідження полягає у відборі відповідної інформації та способі її використання, і це забезпечить міцну основу для будь-якого типу тексту.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

16.04.2024 Поради
14.04.2024 SEO
12.04.2024 SEO
10.04.2024 Маркетинг
08.04.2024 Контент маркетинг
06.04.2024 Поради
04.04.2024 Контент маркетинг
02.04.2024 Поради
31.03.2024 Контент маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу