Адреса URL – недооцінений, але важливий елемент SXO сайту

Зміст

Створюючи сайт, більшість власників не зосереджуються на адресі. Здається, що лише доменне ім’я має певне значення. Однак на практиці легко побачити, що URL-адреса є однією з найважливіших частин сайту. Автоматичні системи Google надають їй великого значення і винагороджують сайти, які використовують дружні адреси. Тому варто ознайомитися з цією темою і застосувати відповідні правила до сайту.

Що таке адреса URL?

Адреса URL – це уніфікований формат адресації (Uniform Resource Locator). Він використовується для легкого пошуку ресурсів в Інтернеті.

Хоча він в першу чергу асоціюється з сайтами, його застосування набагато ширше, в тому числі:

  • HTTP/HTTPS – веб-ресурси,
  • FTP – завантаження файлів на сервер,
  • MAILTO – надсилання електронної пошти,
  • FILE – ресурси, що зберігаються на локальному диску.

Побудова URL-адреси

Побудова URL-адрес визначається документом RFC 1738. Найпростіший спосіб описати побудову URL-адреси – на конкретному прикладі:

https://contentwriter.com.ua/author/ivan-kowal/

Окремі компоненти такі:

  • Назва протоколу: https
  • Доменне ім’я: contentwriter
  • Розширення: com.ua
  • Шлях: author/ivan-kowal/

Розширення доменів спочатку були строго закріплені за функцією сайту, наприклад:

  • .com для комерційних сайтів,
  • .gov для урядових сайтів,
  • .org для організацій,
  • .biz для бізнес-сайтів,
  • .aero – для авіації.

Після 2004 року було створено багато нових розширень, але не всі дотримуються цих рекомендацій, тому наведений вище поділ значною мірою втратив своє значення. Одне з небагатьох розширень, яке правильно використовується сьогодні – це .gov. Якщо вас цікавить офіційна інформація, сайти, що містять цей сегмент, будуть найкращим місцем для її отримання.

Як створити ідеальну URL-адресу?

Дружня URL-адреса має першорядне значення. Чому?

Приклад

Порівняйте два сайти:

  • https://contentwriter.com.ua/cross-selling-i-up-selling/
  • https://contentwriter.com.ua/hp?f=27&sid=0d563f59ae6e

Одразу видно, що перша адреса несе більше інформації, її легше запам’ятати і записати. З іншого боку, шлях другої адреси – це набір випадкових символів. Саме тому на нашому сайті ми використовуємо адреси з першого прикладу.

Як створювати зручні для користувача адреси? Дотримуйтесь кількох простих правил.

Подумайте про ідеальне ім’я домену

Доменне ім’я – найважливіша частина будь-якого сайту. Воно часто пов’язане з назвою продукту, компанії або автора. Однак воно повинно бути коротким і таким, що запам’ятовується. Іноді варто зробити ставку лише на одну частину назви компанії, щоб користувачі не мали проблем із запам’ятовуванням довгої назви.

Використовуйте ключові слова

Використовуйте ключові фрази в URL-адресі. Таким чином, можна легко описати вміст певної підсторінки кількома конкретними словами. Це полегшить швидке розуміння того, що ви знайдете за цією URL-адресою.

Уникайте нерозбірливих знаків

Всі незвичні символи суттєво заважають розумінню адреси сторінки. Остерігайтеся польських символів, які будуть замінені кількома спеціальними символами. Те ж саме стосується пробілу, який замінюється на “%20”. Замість цього слід використовувати тільки літери англійського алфавіту, а в якості пробілу – тире, що значно підвищить читабельність адреси.

Використовуйте тільки малі літери

Деякі великі літери можна сплутати з малими. Наприклад, велика літера i “I” дуже схожа на малу el “l”. Це може призвести до плутанини при переписуванні адреси на аркуш паперу. Тому набагато краще писати цілі адреси малими літерами.

Скоротіть URL-адресу, наскільки це можливо

Чим довша URL-адреса, тим складніше її запам’ятати або переписати. Тому варто видалити всі непотрібні слова, які не мають прямого відношення до контенту на підсторінці. Лаконічність може бути винагороджена більшою кількістю переходів на сторінку.

Дати не потрібні

Ще близько десяти років тому правилом було вказувати дату в URL-адресі. Сьогодні, однак, це вважається непотрібним подовженням шляху. Крім того, це проблематично при створенні оновлень статей. З цієї причини від цього звичаю зараз майже повністю відмовилися.

Сьогодні тільки HTTPS

В інтернеті все ще можна знайти сайти як HTTP, так і HTTPS. Останній додатково шифрується, що значно підвищує безпеку користувачів і забезпечує їхню конфіденційність. Саме з цієї причини зашифрований протокол став сьогодні стандартом в Інтернеті.

HTTP-сайти часто позначаються Google як небезпечні. Крім того, браузери застерігають від доступу до таких сайтів, що значно ускладнює роботу з ними.

Розмістіть ієрархію в адресі

Створення ієрархічного шляху в URL-адресі дозволяє вам повернутися до всеохоплюючих категорій. Однак слід дотримуватися балансу між довжиною адреси та організацією шляху. Також корисно використовувати коротку фразу з ключовим словом для категорій, розташованих вище в ієрархії.

Переконайтеся в послідовності на всьому сайті

Послідовність – найважливіша річ у бізнесі, тому ви повинні використовувати обраний вами метод створення URL-адрес на всьому сайті. Це гарантує, що користувачі зможуть легко переміщатися по сайту. Використання декількох методів для різних підсторінок може створити хаос і ускладнити введення адрес з пам’яті.

Використовуйте дружню URL-адресу. Зробіть так, щоб вас запам’ятали

Використання дружніх URL-адрес окупається і дозволяє збільшити кількість відвідувань вашого сайту. Це також значно полегшує користувачам навігацію по сайту. Особливо бажаним є ієрархічний шлях, що дозволяє користувачам повертатися до вищих категорій, щоб переглянути більше статей.

Правильний дизайн URL-адреси має першорядне значення з точки зору SEO, SXO, функціональності сайту та його впізнаваності. Тому варто приділити цьому питанню більше часу.

Підсумок

  • URL-адреса – це стандартизований спосіб адресації веб-ресурсів.
  • Рекомендується використовувати дружні URL-адреси, оскільки це позитивно впливає на пошукову оптимізацію та впізнаваність сайту.
  • Короткі адреси набагато легше надсилати через Інтернет або SMS, ніж дуже довгі.
  • Якщо в адресі чітко вказано зміст підсторінки, це заохотить більше користувачів відвідати її.
  • Уникайте пробілів в адресі, оскільки вони перетворюються на незвичні символи, що знижує читабельність.
  • Використовуйте тільки HTTPS, інакше ваш сайт може вважатися небезпечним.
  • Послідовність є ключовим фактором. Якщо ви визначили один спосіб створення URL-адрес, дотримуйтеся його на всьому сайті.

Послуги копірайтингу, редагування та перекладу

Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.

 

Стань спеціалістом у сфері копірайтингу

Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

19.09.2024 Маркетинг
19.09.2024 Право і фінанси
17.09.2024 E-commerce
13.09.2024 Поради
11.09.2024 Поради
09.09.2024 E-commerce
05.09.2024 Поради
03.09.2024 E-commerce
30.08.2024 E-commerce

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу