Маркетингові дії – дізнайтеся про найважливіші з них!

Зміст

Сьогодні майже кожна компанія має маркетингові активності, щоб достукатися до потенційних клієнтів і заохотити їх скористатися пропозицією. Це вже не конкурентна перевага, а невід’ємна умова процвітання компанії на ринку. У наступній статті ми обговоримо найважливіші маркетингові заходи, про які потрібно знати, плануючи розвиток свого бізнесу. Тож приступайте!

Що таке маркетингові дії?

Маркетингові заходи – це комплекс заходів, пов’язаних зі створенням, просуванням і доставкою товарів або послуг зацікавленим споживачам/організаціям (визначення економіста Філіпа Котлера).

Ми вже знаємо, що таке маркетинг загалом, але давайте тепер поставимо питання трохи інакше: що таке ефективні маркетингові заходи? Відповідаємо: це діяльність, застосування якої відповідає зовнішнім умовам і внутрішнім можливостям компанії.

Від чого залежить маркетингова діяльність?

З наведеного вище визначення випливає дуже важливий висновок – не існує ефективних рішень як таких. Всі можливості повинні інтерпретуватися тільки в контексті власної ситуації. Кожна цільова маркетингова стратегія відрізняється за низкою факторів, таких як:

  • галузь,
  • цільова аудиторія,
  • інвестиційний бюджет,
  • конкуренція,
  • поточний стан економіки.

Це робить марними пошуки готових порад, які гарантують успіх, тим більше, що деякі фактори є динамічними і змінюються з часом. Цікаво, що навіть саму маркетингову мету можна планувати по-різному – це може бути не лише збільшення продажів, а й підвищення впізнаваності бренду чи позиціонування сайту.

Класифікація маркетингових заходів

Маючи на увазі вищевказаний вступ, давайте перейдемо до обговорення ключових підрозділів, на які поділяється маркетингова діяльність.

Inbound vs. outbound marketing

Тут принципова різниця полягає в тому, як достукатися до клієнта.

Inbound marketing – це метод, заснований на передачі цінності, яку шукає зацікавлена аудиторія.

Це може бути цікава інфографіка, вебінари або фактичний контент. Інтуїтивно назва означає “вхідний маркетинг”, оскільки основна мета цього методу полягає в тому, щоб клієнти самі натрапили на компанію під час пошуку інформації.

Outbound marketing – це зовсім протилежна стратегія, оскільки вона передбачає охоплення аудиторії за допомогою демонстрації рекламних матеріалів.

Сюди входять, зокрема, телевізійна реклама, спонсорські пости у Facebook та банери, що з’являються на сайтах. Аналогічно, назва означає “вихідний маркетинг”, оскільки саме тут компанія звертається до потенційних клієнтів.

До речі, відносно схожою моделлю, яка розмежовує довгострокові заходи “залучення клієнтів” і рекламні кампанії “які підсувають пропозицію”, є маркетинг “pull and push” (притягання і проштовхування).

Digital vs. traditional marketing

Цей поділ розрізняє канали просування відповідно до використовуваної технології.

Цифровий маркетинг використовує телебачення та Інтернет для встановлення ділових відносин з потенційними клієнтами. Таким чином, він варіюється від реклами на телебаченні до навчальних вебінарів або статей у блогах.

Традиційний маркетинг включає в себе всі аналогові способи охоплення аудиторії. Таким чином, мова йде про рекламу в місцевій газеті, роздачу флаєрів або розміщення рекламних матеріалів на білбордах.

Цікаво, що цей поділ не такий вже й умовний, як здається. Деякі маркетингові заходи належать до обох груп, залежно від обраного рекламного майданчика. Прикладом є спонсорські тексти, які можуть бути опубліковані як на сайті, так і в спеціалізованому журналі.

B2C vs. B2B marketing

Ми вже згадували, що маркетингова діяльність залежить, серед іншого, від аудиторії. На цьому ґрунтується цей поділ, який ділить клієнтів на дві основні групи: споживачі та компанії.

Маркетинг B2C (business-to-customer) – це ділові відносини між компанією та фізичною особою. Прикладом є перукарні, які орієнтуються на індивідуальних клієнтів.

Маркетинг B2B (business-to-business) базується на відносинах між двома компаніями. Наприклад, ІТ-компанія, яка створює новий сайт для перукарні, надає послугу B2B.

Як і у випадку з попередніми класифікаціями, цей поділ не є результатом теоретичних вигадок, а має важливе значення для маркетингової діяльності. Врахування профілю аудиторії є важливим для вибору правильних засобів просування та адаптації рекламних повідомлень.

Подальші класифікації

Ми представили відмінності між основними маркетинговими концепціями. Однак ми не розглянули це питання вичерпно, оскільки існує набагато більше поділів.

Згадаймо, наприклад, B2C маркетинг, який може бути реалізований десятками різних способів: через public relations, event marketing або cross-selling і кожен з цих методів розпадається на подальші можливості. Це свідчить про складність сучасної маркетингової діяльності.

Щоб вийти з цієї плутанини, давайте перейдемо до обговорення фундаментальних заходів, які можете впровадити у своєму бізнесі.

Маркетингова діяльність на практиці

Ми обговоримо деякі види діяльності, важливість яких продовжує зростати.

Позиціонування

Також відомий як SEO, він передбачає оптимізацію сайту для пошукових систем, щоб підвищити його видимість і таким чином охопити більшу аудиторію.

Приклад

Стратегії досягнення цієї мети:

  • Content marketing – публікація змістовного контенту;
  • Link building – отримання посилань з інших сайтів;
  • UI & UX дизайн – покращення зрозумілості сайту.

Побудова впізнаваності

Мета проста – підвищити популярність компанії, але переваги неоціненні. Зростання довіри до бренду призводить до кращої конверсії, оскільки клієнти з більшою ймовірністю приймуть пропозицію, ніж конкуренти. Крім того, компанія може запропонувати кращі цінові умови.

Приклад
  • Продакт плейсмент – використання продукції у ЗМІ;
  • Facebook та Google Ads – показ реклами, що привертає увагу;
  • Інфлюенсер маркетинг – просування компанії відомими особами чи організаціями.

Залучення аудиторії

Зростаюча активність серед користувачів дозволяє встановлювати більш глибокі ділові відносини, які мають важливе маркетингове значення. Тому варто знати такі практики, як:

  • копірайтинг для соціальних мереж (social media copywriting) – додавання цікавого контенту в соціальні мережі;
  • контент, створений користувачами (user generated content) – ведення онлайн-дискусій з користувачами;
  • конкурсний маркетинг (сontest marketing) – створення конкурсів з призами.

Продаж

Ми не можемо оминути увагою те, що є кульмінацією маркетингових зусиль. Однак зазначимо, що продажі є результатом багатьох факторів, тому переслідувати цю мету ізольовано неефективно. Це тому, що ми не можемо розраховувати на задовільну кількість угод, коли пропозиція невидима, а компанія невідома.

Аналізувати кінцеву мету у відриві від проміжних етапів просто невиправдано. Тому ми повинні говорити не про маркетингові заходи, які збільшують продажі, а про заходи, які є фіналізацією транзакції. До них, у свою чергу, можна віднести:

  • Call to action – заохочення до покупок, наприклад, за допомогою інформації про знижки;
  • Cross selling – пропонування додаткових продуктів для подальшого збільшення вартості покупки;
  • Upselling – пропонування дорожчого товару, коли клієнт обрав дешевший продукт;

Вибір маркетингових методів досить широкий, тому варто ознайомитися з наявними стратегіями і вибрати найбільш підходящі для Вашого бізнесу.

Підсумок

  • Маркетингові дії є надзвичайно важливою частиною роботи компанії.
  • Завдяки їм компанія може підвищити впізнаваність своєї пропозиції, покращити імідж та збільшити продажі.
  • Вибір оптимальних заходів залежить від багатьох комплексних факторів, таких як група одержувачів, інвестиційні можливості або специфіка певної галузі.
  • Тема, до якої ми звернулися, безперечно, є складним питанням, яке не має готових рішень. До того ж, вони і не потрібні для того, щоб бути успішним.
  • Маркетинг вимагає не тільки теоретичного пласту знань, але й великої дози відданості справі, імпровізації, а також постійного моніторингу результатів і висновків.
  • Однак ми сподіваємося, що інформація, яка міститься у цьому посібнику, допоможе читачам у прийнятті майбутніх маркетингових рішень.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

16.04.2024 Поради
14.04.2024 SEO
12.04.2024 SEO
10.04.2024 Маркетинг
08.04.2024 Контент маркетинг
06.04.2024 Поради
04.04.2024 Контент маркетинг
02.04.2024 Поради
31.03.2024 Контент маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу