Форматування тексту – 6 ключових моментів
Текст, створений копірайтером, повинен бути не тільки цінним з точки зору змісту, але й читабельним для одержувача. Як досягти цієї мети? Просто застосувати до тексту правильне форматування – це зробить його привабливим і значно полегшить читачеві пошук потрібної інформації. Ось 6 ключових моментів, які допоможуть вам ефективно відформатувати будь-який текст!
Що таке форматування тексту?
Форматування тексту передбачає зміну та керування зовнішнім виглядом тексту в документі залежно від його призначення.
Існує 2 типи форматування тексту:
- Жорстке форматування, тобто ручне призначення параметрів за допомогою піктограм на панелі інструментів або в меню, а також за допомогою комбінацій клавіш.
- М’яке форматування, тобто зміна зовнішнього вигляду текстового документа за допомогою параметрів стилів, доступних у текстовому редакторі.
Мета форматування тексту – представити інформацію в документі в зрозумілій, привабливій для глядача формі.
Як форматувати текст? Основні принципи
Ось 6 важливих правил, які допоможуть надати вашим текстам правильного вигляду.
Правильна структура тексту
Добре відформатований текст – це той, що має правильну структуру. Це зробить його читабельним і більш ефективним у приверненні уваги одержувача. Він повинен містити привабливий заголовок, короткі абзаци та цікаві заголовки.
- Назва. Вона повинна бути коротка (максимум 60-70 символів) і привертати увагу читача. Якщо ви хочете зробити її більш цікавою, використовуйте питання або число.
- Заголовки. Вони важливі, особливо в довгих текстах, оскільки дозволяють організувати ваш контент і вказати глядачеві (і роботам), до чого відносяться різні підзаголовки. Також робіть їх короткими, по суті і цікавими – це збільшить шанси читача не кинути читання через кілька секунд.
- Абзаци. Вони є вирішальним фактором у тому, чи буде текст легким для читання. Емпіричне правило просте – включайте по одній думці в абзац. Переконайтеся, що кожен абзац короткий, лаконічний і містить найважливішу інформацію для одержувача.
Кожна стаття також повинна мати вступ (lead) і висновок, бажано у вигляді узагальнення.
Форматування тексту та шрифт
Тут правило просте – шрифт має бути читабельним на будь-якому пристрої та відповідного розміру. Ми рекомендуємо використовувати відомі та перевірені шрифти, такі як Arial, Calibri, Helvetica, Verdana або – в крайньому випадку – Times New Roman.
Що стосується розміру, то найкраще дотримуватися розміру 11-12 пунктів, не забуваючи при цьому використовувати трохи більший шрифт у назві та заголовках.
Вирівнювання тексту
Ця тема є досить суперечливою і важко однозначно стверджувати, яким має бути форматування тексту. Теоретично, статті, вирівняні за двома полями, є найбільш естетично привабливими, але на практиці рекомендується вирівнювати їх за лівим краєм. Чому?
У вирівняному тексті відстань між словами штучно розтягується, що може негативно вплинути на читабельність і розуміння змісту. Стаття стає менш передбачуваною для глядача і може зайняти більше часу для читання.
Тому ми рекомендуємо розміщувати текст на сайтах з вирівнюванням по лівому краю.
Основні моменти
Ніхто не любить читати цілі стіни тексту без жодної різноманітності. Ось чому кожен копірайтер повинен використовувати маркери на додаток до абзаців.
Вони не тільки роблять текст “живим” і більш читабельним, але й полегшують пошук і засвоєння інформації.
Жирний шрифт, курсив та підкреслення
Форматування тексту також повинно включати елементи, які виділяють певні уривки і привертають увагу читача. Жирний шрифт – це, звичайно, найкращий спосіб вказати читачеві, які слова або речення мають ключове значення. Аналогічну роль може відігравати курсив, який, однак, використовується дещо рідше, а також підкреслення.
Звичайно, бажано використовувати ці типи виділень в міру, оскільки надмірне їх використання може вплинути на читабельність тексту.
Графічні матеріали
Що можна зробити, щоб зробити контент більш привабливим для глядача? Звичайно, окрім форматування тексту, варто використовувати різні види графічних матеріалів. Вони зроблять ваш контент ще цікавішим, і читач з більшою ймовірністю прочитає його. Більше того, графіка може стати чудовим доповненням до письмового тексту, надаючи одержувачу додаткове джерело інформації.
Ми рекомендуємо використовувати в текстах зображення, інфографіку, діаграми і навіть посилання на відео (наприклад, на YouTube). Тут можуть стати в нагоді різні інструменти, такі як Canva, що дозволяють навіть недосвідченим людям створювати естетично привабливі та корисні графічні матеріали.
Підсумок
- Форматування тексту дуже важливе – воно робить текст візуально привабливим, зрозумілим, читабельним і зручним для сприйняття.
- Основою правильного форматування тексту є правильна структура – кожна стаття повинна мати назву, що привертає увагу, заголовки та абзаци.
- Замість того, щоб вирівнювати текст по обох полях, вирівнюйте його по лівому, щоб уникнути неприродного інтервалу між словами.
- Використовуйте маркери і виділяйте найважливішу інформацію в тексті – жирним шрифтом, підкресленням і курсивом.
- Використовуйте графіку, зображення та інфографіку, щоб урізноманітнити текст і зробити його привабливим.
Послуги копірайтингу, редагування та перекладу
Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.
Стань спеціалістом у сфері копірайтингу
Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.
Залишити відповідь