Зв’язки зі ЗМІ – навіщо будувати відносини зі ЗМІ?

Зміст

Дехто називає ЗМІ четвертою владою. І небезпідставно – адже вони мають величезний вплив на свою аудиторію. Тому підприємці можуть використовувати ЗМІ для просування свого бренду серед споживачів. Дізнайтеся, що таке зв’язки зі ЗМІ, як їх будувати та яку користь вони можуть принести Вашому бізнесу.

Media relations – що це таке?

Зв’язки зі ЗМІ є одним з елементів зв’язків з громадськістю. Цей термін охоплює всі види діяльності, які сприяють встановленню та підтримці добрих стосунків зі ЗМІ.

Метою зв’язків зі ЗМІ є взаємовигідна співпраця: ЗМІ просувають Вашу компанію, а Ви, в свою чергу, надаєте їм цінну інформацію. Найкраще, коли вона свіжа, унікальна та відредагована таким чином, щоб журналісти могли швидко нею скористатися. Сьогодні, в епоху інформаційного шуму, швидкість інформації набуває особливого значення.

Хто відповідає за зв’язки зі ЗМІ?

Зазвичай це прес-секретар. Іноді компанії та установи користуються послугами агентства зі зв’язків з громадськістю. В ідеалі, коли за зв’язки зі ЗМІ відповідає конкретна людина, яку знають журналісти.

Тоді вона може побудувати довірливі стосунки з журналістом. Він краще знайомиться зі специфікою його роботи. З’ясовує, що його найбільше цікавить і яку інформацію він найчастіше публікує в ЗМІ.

Основні інструменти роботи зі ЗМІ

Серед найпоширеніших інструментів зв’язків зі ЗМІ можна виділити наступні:

  • прес-релізи;
  • коментарі;
  • прес-конференції;
  • візити журналістів до компанії чи установи;
  • інтерв’ю.

Прес-релізи

Прес-релізи (так звані прес-повідомлення) можуть стосуватися найрізноманітніших сфер – нових інвестицій, послуг, подій, співробітників або історій успіху. Правило їх підготовки просте: вони повинні бути придатними для публікації одразу. Інакше журналіст може відхилити їх через брак часу або бажання редагувати.

Добре публікувати прес-релізи на сайті та надсилати їх безпосередньо журналістам електронною поштою.

Коментарі

Відповідно до газетної майстерності, журналіст, який готує статтю, повинен попередньо зібрати думки щонайменше трьох сторін, залишаючись при цьому лише коментатором подій. На практиці це відбувається по-різному.

Однак більшість журналістів люблять використовувати у своїх текстах висловлювання та думки експертів. Якщо Ви один з них або маєте такого у своїй команді, Ви можете запропонувати свої коментарі. Часто це шанс прорекламувати свою діяльність.

Прес-конференції

Ви щойно відкрили ще один заклад громадського харчування? Зал, який забезпечить нові робочі місця? Побудували нові квартири? Покажіть це в ЗМІ!

Журналісти люблять ходити на прес-конференції. Часто у супроводі фотографів та операторів. Присутність Вашої інвестиції на телебаченні чи в пресі – це безкоштовна реклама.

Візити журналістів до компанії чи установиji

Тут принцип схожий на принцип проведення прес-конференцій. Запросіть журналістів до свого приміщення. Покажіть їм, що Ви створюєте або які зміни там відбулися. Для них – це новий матеріал, для Вас – ефективне використання можливостей зв’язків з громадськістю.

Інтерв’ю

Яцек Дукай у своїй книзі “Після написання” (2018) писав, що сьогодні “аудіовізуальне повідомлення перебрало на себе традиційну роль преси та есеїстичного дискурсу”. Сьогодні інтерв’ю має не лише текстову, а й аудіовізуальну форму. Якщо є можливість, варто піддатися спокусі записати інтерв’ю.

Інтерв’ю дозволяє краще пізнати людину. Можливо, журналіст сам запропонує інтерв’ю Вам або Вашому співробітнику. Однак ніщо не заважає Вам організувати його самостійно.

7 практик для побудови хороших відносин зі ЗМІ

  1. Підтримуйте інформацію в актуальному стані. Не запізнюйтеся з її надсиланням і не запізнюйтеся з публікацією. Пам’ятайте, що журналіст найбільше цінує повідомлення, яке він отримує в першу чергу.
  2. Дотримуйтесь дедлайнів. Якщо Ви домовляєтеся про інтерв’ю або надання дозволів на певний час, будьте послідовними.
  3. Складіть список контактів. До нього мають увійти журналісти з різних ЗМІ, які висвітлюють Вашу галузь. Важливими є як їхні номери телефонів, так і електронні адреси.
  4. Зосередьтеся на надійності та професіоналізмі. Прес-секретар, який надсилає прес-релізи з помилками або інформацією, яка виявляється неправдивою, не буде сприйматися серйозно.
  5. Перевіряйте, але не скаржтеся. Ви маєте право виправити те, що журналіст повідомив невірно. Однак не скаржтеся на те, що він або вона щось упустили або не включили всю інформацію, яку ви йому або їй надіслали.
  6. Не нав’язуйте себе. Якщо ЗМІ не хочуть цікавитися Вашою діяльністю, це їхнє право. Запитайте себе, чому так відбувається. Можливо, щось варто покращити.
  7. Проявіть прихильність. Працюйте для журналіста, і тоді він працюватиме для Вас.

Переваги хороших відносин зі ЗМІ

Ефективні зв’язки зі ЗМІ можуть допомогти Вам:

  1. Безкоштовно розповсюджувати інформацію з широким охопленням.
  2. Сприяти формуванню сприятливого іміджу Вашої компанії в очах споживачів.
  3. Виступати в ролі експерта у своїй галузі.
  4. Здобути нову аудиторію та клієнтів.
  5. Збільшувати вартості бренду.
  6. Створювати нові бізнес-перспективи (В2В-контакти, партнерства тощо).
  7. Позиціонування (наприклад, посилання на Ваш сайт з’являються на новинних порталах).
  8. Впізнаваність.
  9. Можливість розвивати інфлюенсер-маркетинг.

Все це поступово трансформується в більшу впізнаваність, підвищення довіри аудиторії та збільшення прибутку.

Підсумок

  • Media relations – це діяльність з побудови та підтримки добрих стосунків із засобами масової інформації.
  • Мета цих відносин – бути взаємовигідними для компанії та ЗМІ.
  • Особа, яка займається зв’язками зі ЗМІ в компанії, найчастіше є прес-секретарем.
  • При побудові хороших відносин зі ЗМІ варто забезпечити належну практику комунікації між прес-секретарем і журналістом.
  • Зв’язки зі ЗМІ сприяють підвищенню цінності та впізнаваності бренду, що призводить до збільшення прибутків компанії.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

16.04.2024 Поради
14.04.2024 SEO
12.04.2024 SEO
10.04.2024 Маркетинг
08.04.2024 Контент маркетинг
06.04.2024 Поради
04.04.2024 Контент маркетинг
02.04.2024 Поради
31.03.2024 Контент маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу