User Generated Content – маркетинг та імідж в одному флаконі

Зміст

Коментарі, відео, зображення, хештеги… способів, якими певний бренд та його шанувальники взаємодіють в Інтернеті, справді безліч. У сукупності це явище називається користувацьким контентом і з точки зору маркетингу є дуже бажаним. Читайте більше в тексті нижче.

Що таке User Generated Content (користувацький контент)?

Відповідно до своєї назви, user generated content – це контент, створений користувачами.

Як відомо, над наповненням конкретного сайту працюють щонайменше кілька людей. Контент-менеджер розробляє стратегії та піклується про відповідну внутрішню структуру; новий контент створюють копірайтери. Однак це не все. Певну частину загального контенту на сайт можуть надавати люди, які не були найняті для цього і не отримують від цього прибутку. Йдеться про користувачів, роль яких у процесі створення контенту ніколи не варто випускати з уваги – адже важко уявити, навіщо потрібні форуми, чати, соціальні мережі чи відеосайти… де ніхто нічого не пише і не публікує.

За оцінками, 57,3% населення планети (за приблизними підрахунками – 7,8 мільярда) має доступ до Інтернету. В середньому кожен з нас проводить в ньому шість з половиною годин на день. Можливостей для взаємодії – особливо якщо у нас є акаунти на якомусь великому порталі з сотнями тисяч користувачів – безліч.

Як використовувати user generated content?

Отже, використання користувацького контенту в маркетингу ґрунтується на заохоченні користувачів до самостійної публікації контенту, який стосується (або посилається) Вашого продукту чи продуктів.

Тип контенту можна вказувати або не вказувати – і тут є дійсно широкий спектр можливостей: фотографії, графіка, зображення, звіти, твіти, статті, коментарі, пости… словом, все, що може вийти з рук звичайного користувача.

Приклад

Маркетингові кампанії, засновані на цьому типі контенту, можуть починатися із заклику до шанувальників. Це може бути кампанія, що заохочує людей публікувати фотографії з продуктом і певним хештегом. Це також можуть бути відеоролики, де користувачі демонструють роботу певного продукту (наприклад, фотоапарата або певного елемента одягу). Це також всілякі споживчі відгуки та огляди інтернет-магазинів.

Ті, хто займається онлайн-маркетингом, досить швидко помітили позитивні наслідки цього явища. Зрештою, важливою частиною їхньої роботи є нагляд за належним охопленням продуктів, що рекламуються, тож неможливо упустити можливість, за якої це охоплення, по суті, набуватиметься саме по собі.

User generated content – переваги

Таку тактику використовують багато великих брендів у різних галузях. Звісно, на це є вагомі причини, адже вона має кілька ключових переваг. Ефекту від її використання може бути набагато складніше досягти, використовуючи лише традиційні маркетингові методи. Тож у чому ж полягають ключові переваги user-generated контенту?

Автентичний

Люди – здебільшого – характеризуються стриманим ставленням до маркетингових кампаній, вбачаючи в них маніпулятивні механізми та дистанціюючись від будь-яких представлених даних (9 з 10 стоматологів рекомендують цю зубну пасту – Ви чули про це раніше?).

Маркетологи не викликають загальної довіри. Інша справа “типова” людина, навіть якщо вона не дуже відома – 92% людей, згідно з опитуванням, проведеним ExpertVoice, вважають таке джерело інформації більш достовірним, ніж інформацію, надану виробником. Крім того, 70% стверджують, що відгуки про товари в інтернет-магазинах – це друге джерело, якому вони довіряють найбільше.

Погляньмо на це з іншого боку – у нас є два бренди, X та Y. X використовує техніку користувацького контенту і публікує багато інформації, яка є споживчими відгуками користувачів. Y – ні. Питання, яке, ймовірно, виникне у Вас в голові, буде таким: чому Y не робить цього? Можливо, йому є що приховувати? Також напрошується висновок – спробуйте передбачити, який продукт вибере типовий клієнт.

Створює спільноту

Кампанії такого роду можуть розростатися до досить великих масштабів – і це створює своєрідну спільноту, відмінною рисою якої буде симпатія до нашої продукції.

Звичайно, охоплення кампанії – а отже, ймовірність виникнення такого явища – обмежується популярністю та специфікою продукту, про який йде мова. Популярний газований напій має більше шансів стати іконою, ніж виробник електричних бензопил.

Втім, така спільнота може мати більше спільного, ніж просто використання певного продукту – невипадково більшість кампаній такого типу апелюють до емоцій (“поділися моментом з друзями”, “покажи свої методи релаксації” тощо). Це додатковий психологічний фактор, який з’явився тут не випадково – чим більше “точок дотику” у прихильників вашого продукту, тим більше шансів, що ця спільнота буде постійно зростати.

Фінансово вигідний

Маркетингові заходи можуть бути дорогими, особливо якщо вони повинні мати широке охоплення. З цієї причини UGC здається особливо привабливим – адже Ви вже використовуєте те, що маєте (готовий продукт), а Вашим каналом комунікації буде інфраструктура, яка має мільярди користувачів – Інтернет.

У порівнянні з традиційною рекламою, яка вимагає оплати за показ і поширення протягом певного часу, користувацький контент є майже безкоштовним, не вимагає створення жодного нового носія (найчастіше Ви використовуєте Facebook або Instagram) і є органічним – тобто його популярність генерується виключно за рахунок контенту, який Ви створюєте. А оскільки контент все одно створюється самими користувачами, які можуть заохочувати інших повторювати таку поведінку, ситуація виглядає дуже привабливою.

Це не означає, що витрати на організацію такого типу кампанії є незначними – вони також можуть призвести до негативних відгуків, а також до необхідності надання призу, якщо ви організовуєте кампанію як конкурс.

Контент, створений користувачами, майже безкоштовний і не вимагає створення жодного нового носія.

User generated content – про що слід пам’ятати?

Незважаючи на те, що переваг багато, слід пам’ятати про низку нюансів.

По-перше, не кожен продукт однаково придатний, щоб стати міцною основою для контенту, створеного користувачами, приклад якого ми вже наводили. Важливим обмеженням є кількість користувачів і ступінь їхньої реакції на подібні кампанії, що складається з демографічних показників, каналу комунікації (чи то Facebook, чи то інший, менш популярний сервіс) і специфіки самого продукту. Тому Вам потрібно виважено вирішити, який тип взаємодії Ви хочете мати з Вашими користувачами.

По-друге, існує також ризик порушення авторських прав, якщо хочете надалі використовувати контент, створений людьми. Юридичні питання можуть звести нанівець місяці планування, тому важливо рухатися тільки в рамках законних рішень.

Підсумок

  • Обговорювана стратегія може принести багато переваг, якщо ми правильно її реалізуємо.
  • Варто знайти баланс між класичним маркетингом і маркетингом, заснованим на користувацькому контенті. Тоді Ви не будете обмежені одним рішенням, а отримаєте вигоду від обох.
  • Однак, навіть якщо Ви не плануєте впроваджувати такий тип кампанії, ніколи не варто закриватися від взаємодії зі своїми шанувальниками.
  • Коментарі, огляди, відгуки – все це вже є формою користувацького контенту і до того ж нічого не коштує, приносячи додаткові іміджеві переваги.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

16.04.2024 Поради
14.04.2024 SEO
12.04.2024 SEO
10.04.2024 Маркетинг
08.04.2024 Контент маркетинг
06.04.2024 Поради
04.04.2024 Контент маркетинг
02.04.2024 Поради
31.03.2024 Контент маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу