Стратегія компанії – що повинна містити?

Зміст

Метою будь-якого бізнесу є створення цінності для клієнта та отримання прибутку. У наш час лише ефективна корпоративна стратегія забезпечить довгостроковий успіх у цьому напрямку. Компанії, які не створюють план розвитку, застають зненацька зміни в навколишньому середовищі, а отже, не можуть вчасно на них відреагувати. У наступній статті ми розвіємо будь-які сумніви щодо стратегії компанії та пояснимо, що означає створення чіткої програми дій для організації.

Що таке стратегія компанії?

Стратегія компанії – це послідовний план дій, який визначає, чого організація має досягти в певний момент часу. Вона визначає, як це буде досягнуто і які ресурси будуть використані для досягнення успіху всього підприємства.

Стратегія охоплює всі види діяльності та враховує внутрішнє і зовнішнє середовище компанії.

Стратегічне планування

Успіх у бізнесі вимагає від нас розуміння, створення, доставки та підтримки цінності, важливої для клієнта. Орієнтація на клієнта та ефективне реагування на його потреби є наріжними каменями великих брендів. Тож як нам створити програму для розвитку нашого бізнесу і що вона повинна включати?

Бачення

Її можна назвати “нездійсненною мрією”, яка задає напрямок роботи організації на наступні роки або навіть десятиліття. Саме з бачення творця починається все підприємство, яке підтримується ланцюжком дій на благо майбутніх клієнтів, тобто визначенням, створенням і наданням цінності.

Місія компанії

Це реалізація конкретних завдань, які, однак, з часом можуть бути реорганізовані. Це пов’язано з реагуванням на зміни ринкових умов, а також з використанням можливостей, що виникають.

Місія компанії призначена для того, щоб направляти діяльність нашої компанії.

Визначаючи місію, ми повинні відповісти на три основні питання:

  • У чому полягає наш бізнес?
  • Хто є нашим клієнтом?
  • Що є вартістю для клієнта?

Ефективна місія характеризується:

  • Зосередження на обмеженій кількості цілей.
  • Акцент на основних принципах поведінки та цінностях.
  • Сфера, в якій буде функціонувати компанія.
  • Довгий часовий горизонт.
  • Стислість, лаконічність та легкість для запам’ятовування.

Аналіз SWOT

Наступним кроком є вивчення власних структур, а також зовнішнього середовища, включаючи конкурентів. Одним із методів оцінки стратегії компанії є аналіз SWOT:

  • Strenghts – сильні сторони компанії.
  • Weaknesses – слабкі сторони компанії.
  • Opportunities – можливості в навколишньому середовищі.
  • Threats – загрози з боку навколишнього середовища.

Наведений вище аналіз дасть нам знання про ресурси компанії та уявлення про те, скільки з них можна виділити на реалізацію плану.

Цілі організації

Наступним етапом є визначення мети, тобто того, чого конкретно компанія хоче досягти в кожному періоді. Цілі можуть бути різними, наприклад, зростання продажів, прибутку, збільшення частки ринку, інновації, підтримка або покращення репутації тощо.

У процесі формулювання пріоритетів ми будемо використовувати принцип SMART, який визначає, як повинні виглядати цілі:

  • Specific – конкретні, чіткі та зрозумілі.
  • Measurable – вимірювані, здатні бути виміряними за допомогою відповідних індикаторів.
  • Achievable – прийнятні, підрядник повинен спочатку прийняти об’єкт перед початком проекту.
  • Realistic – реалістичні, досяжні з наявними ресурсами.
  • Time-bound – своєчасні, реалізовані за планом.

При визначенні мети ми враховуємо людські ресурси, а також матеріальні та капітальні ресурси. Ми також не забуваємо про ієрархічне ранжування цілей, тобто від найважливіших до найменш важливих.

Розробка стратегії компанії

Так само, як цілі вказують на те, чого хоче досягти організація, стратегія визначає, як цього досягти. При її розробці завжди важливо подбати про те, щоб вона була узгоджена на всіх рівнях планування.

Незаперечним фактом є те, що компанії, які впроваджують заздалегідь підготовлені бізнес-стратегії, демонструють кращі результати в довгостроковій перспективі порівняно з тими, які не мають плану, оскільки вони ефективніше адаптуються до мінливих умов.

Стратегія компанії – переваги

Переваги добре продуманої програми дій включають:

  • Дати компанії чіткий напрямок.
  • Свідома адаптація підприємства до мінливих ринкових умов.
  • Контроль і перевірка досягнення цілей підприємства.
  • Чітке донесення напряму розвитку підприємства до працівників та зовнішнього середовища.

Давайте ще раз нагадаємо собі, що організації, які не створили бізнес-стратегію, з набагато більшою ймовірністю будуть здивовані змінами в навколишньому середовищі, що змусить їх реагувати занадто пізно.

План розвитку малого та середнього бізнесу

На жаль, у більшості малих і середніх підприємств стратегія розвитку не настільки конкретна, як у великих корпораціях. Серед основних помилок можна виділити наступні:

  • Цілі організації не встановлені офіційно.
  • Уявлення працівників про програму розвитку є загальним і не підпорядковується принципу SMART.
  • Часто виголошені слогани не підкріплені жодними конкретними діями.

Пам’ятайте, що розуміння маркетингової стратегії працівниками, так само як і діловими партнерами, є передумовою їхньої прихильності до її реалізації.

Підсумок

  • Бізнес-стратегія – це ретельно розроблений, послідовний план дій для компанії.
  • Плануючи бізнес-стратегію, Ви повинні визначити бачення, місію, цілі компанії та провести аналіз SWOT.
  • Невизначення того, як будете досягати поставлених цілей і програми дій, є серйозною помилкою як для корпоративних структур, так і для малого чи середнього підприємства.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

26.02.2024 Маркетинг
24.02.2024 Маркетинг
22.02.2024 Маркетинг
20.02.2024 Маркетинг
18.02.2024 Маркетинг
16.02.2024 Маркетинг
14.02.2024 Маркетинг
12.02.2024 Маркетинг
10.02.2024 Маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу