Маркетинговий план – що це таке і як його написати?
Для успішного розвитку компанії необхідно виконати низку умов. Однією з них є продуманий маркетинговий план, який дозволяє обрати ефективні заходи для просування. Про те, як його написати, ми розповімо в цій статті.
Маркетинговий план – що це таке?
Маркетинговий план – це документ, який визначає рекламну стратегію, яку компанія використовуватиме для продажу своїх товарів чи послуг (Джеймс Чен).
Серед іншого, план визначає деталі маркетингових заходів, специфіку цільового ринку, переваги пропозиції та вимірювані показники ефективності кампанії.
Елементи маркетингового плану
Точна структура маркетингового плану залежить від індивідуальної концепції кожної компанії. Формальні вимоги проекту також можуть мати вплив, якщо маркетинговий план є частиною, наприклад, грантової заявки або бізнес-плану.
Тим не менш, ми можемо виділити ключові аспекти, які притаманні будь-якій стратегії. До них відносяться:
- постановка маркетингових цілей,
- аналіз ринку (в тому числі конкуренції),
- з’ясування цільової аудиторії,
- визначення бюджету на просування,
- складання графіку проведення рекламної кампанії та подальших заходів.
Особливості маркетингового плану
План маркетингових заходів – це унікальний документ для кожної компанії, але його якість залежить від кількох постійних вимог. Про них варто подбати, щоб максимізувати прогностичну цінність обраної стратегії.
Перейдемо до суті – ми говоримо, що маркетинговий план компанії є надійним, якщо:
- конкретний – залишається поза зоною абстракції, зосереджуючись на практичних діях. Він уникає загальних формулювань на кшталт “я зроблю великий сайт”, але дотримується конкретики, наприклад, “я буду публікувати статті в блозі щовівторка та щочетверга”,
- вимірюваний – посилається на цифри та інші показники поставленої мети. Вона не містить пустопорожньої інформації на кшталт “я хочу збільшити відвідуваність сайту”, а натомість наголошує на вимірюваних результатах, наприклад, “мета – 300 унікальних відвідувачів на місяць”,
- реалістичний – його припущення продиктовані ґрунтовним аналізом можливостей і загроз. Він уникає вражаючих успіхів, орієнтуючись на реальні можливості, що знаходяться в межах досяжності компанії. Він перетворює мрії на прогнози, плани – на дії, браваду – на розум,
- гнучкий – йому доводиться припускати свою помилковість, тим самим заявляючи про готовність до змін. Складність світу виключає ідеальну точність будь-якої далекосяжної стратегії, саме тому маркетинговий план не слід прирівнювати до оракула, а більше до кістяка дій, деталі якого перебувають у постійному русі,
- креативний – іншими словами, він не йде протоптаними шляхами. Він передбачає інновації, нестандартне мислення і використання всіх індивідуальних можливостей компанії, не для того, щоб ділитися результатами, досягнутими багатьма, а для того, щоб дотягнутися до вищих, соковитіших плодів.
Маркетинговий план – приклад
Не існує готового маркетингового плану, який принесе результати для всіх підприємств, як це було показано в першій частині цієї статті. Детальні елементи стратегії є надто індивідуальним питанням, щоб забезпечити сприятливий ґрунт для кожного бізнесу. Тому замість того, щоб надавати шаблон або план маркетингового плану, давайте розглянемо конкретний приклад.
Короткий зміст: Компанія має намір вивести на ринок свій новий продукт, який являє собою суміш трав, що сприяють схудненню.
Маркетингові цілі: охопити 20000 унікальних користувачів на місяць, використовуючи SEO для збільшення кількості потенційних клієнтів. При поточному коефіцієнті конверсії 4% це принесе чистий дохід у розмірі 9000 євро на місяць.
Аналіз ринку: Попит на цей тип ресурсів, як відомо, зростає; ключові фрази зростають в середньому на 5% щомісяця в пошуковій видачі. Конкуренція реагує на цей попит – існує 48 брендів з подібними пропозиціями, 11-12 з яких активно займаються SEO, отримуючи більшу частину трафіку з пошуку.
Дії: Для досягнення необхідного SEO-результату, відповідно до рекомендацій позиціонера, компанія опублікує 800 статей на тему схуднення, що на 120 більше, ніж у топ-конкурента, та збагатить посилальний профіль сайту на 2000 вхідних посилань, перевершивши вищезгаданого конкурента на 540 посилань. Термін виконання завдання – 6 місяців, за цей час компанії-конкуренти опублікують 35-50 статей і отримають 120-150 посилань за умови збереження поточних темпів зростання. Копірайтери укладені і готові до роботи.
Бюджет: Враховуючи ставки учасників тендеру, компанії необхідно інвестувати 80000 євро у статті та 200000 евро у вхідні посилання, щоб досягти необхідних ресурсів. Таким чином, після завершення інвестицій цільова окупність становить 32 місяці.
Ми щойно розглянули простий приклад маркетингового плану, орієнтованого на досягнення конкретної поставленої мети. Завдяки аналізу ринку проект чітко визначає умови, необхідні для досягнення результатів.
Наведений вище маркетинговий план можна розширити, включивши до нього низку іншої інформації, наприклад, про аудиторію (яка вкаже, на кого спрямовані статті і як формулювати контент), можливості, що випливають з інвестицій (наприклад, можливість одночасного просування інших продуктів), а також про ризики (наприклад, швидший розвиток сайтів-конкурентів).
Маркетинговий план - Q&A
Відповідаємо на найпоширеніші запитання.
Маркетинговий план – це документ, який визначає мету бізнесу та засоби, необхідні для її досягнення.
Загалом, необхідно враховувати специфіку свого бізнесу, щоб адаптувати мету до своїх можливостей. Кожна стратегія є дуже індивідуальною, оскільки базується на різних концепціях, ресурсах і потребах.
З цієї причини маркетинговий план для сервісної компанії буде відрізнятися від плану виробничої, транспортної або будівельної компанії. Якщо додати інші змінні, такі як цільова група або бюджет, то в результаті вийде унікальний документ, який можна застосувати до однієї конкретної компанії.
Безумовно, простіше говорити про те, чого слід уникати в маркетинговому плані. Перш за все – надто довгих і складних прогнозів. Соціальний світ – складне і динамічне творіння, занурене в густий суп нестабільних емоцій.
Створюючи прогнози в такому середовищі, на основі фрагментарних знань, легко наразитися на припущення, когнітивні та логічні помилки типу petito principii. Як правило, чим складніша ментальна конструкція, тим міцніше вона стоїть на глиняних ногах.
Очевидно, що правильна стратегія є надзвичайно цінною підтримкою при проведенні маркетингових проектів. Хоча ми з’ясували, що вона не може бути безпомилковим дороговказом, вона може слугувати факелом, який допоможе уникнути дій у темряві.
Підсумок
- Написання маркетингового плану – це суто індивідуальна справа, але вона завжди вимагає визначення мети та ресурсів, необхідних для її досягнення.
- Елементи маркетингового плану включають інформацію про цільову групу, сильні та слабкі сторони компанії, визначення бюджету та аналіз конкуренції.
- Під час написання плану важливо зосередитися на фактах і цифрах і передбачити можливість коригування курсу шляхом встановлення процедур оновлення.
- Розробка стратегії дозволяє планувати, відстежувати та максимізувати результати Ваших дій.
Послуги копірайтингу, редагування та перекладу
Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.
Стань спеціалістом у сфері копірайтингу
Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.
Залишити відповідь