Стратегія бренду – що це і як її створювати?

Зміст

Термін “бренд” укорінився в нашій свідомості як синонім чогось престижного, популярного, цінного та перевіреного. Нерідко над досягненням хорошого статусу бренду працює ціла плеяда фахівців з брендингу, зв’язків з громадськістю, маркетингу тощо. Звичайно, вони повинні робити це продумано і синергетично, тобто працювати за певним планом. Цей план і є стратегією бренду. Але чи є продумані та сплановані дії притаманними лише бізнес-гігантам? Зовсім ні. Якщо Ви хочете, щоб Ваша компанія теж асоціювалася з наведеними вище синонімами, Ви можете досягти цього без цілої армії експертів.

Стратегія бренду – визначення

Ми можемо знайти стільки визначень бренд-стратегії, скільки існує фахівців з брендингу, але, не заходячи надто далеко, це поняття можна визначити наступним чином.

Стратегія бренду – це комплексний, довгостроковий план, який охоплює запуск бренду та утримання його позицій на ринку. Вона співвідноситься з місією та візією компанії і слугує для розвитку та досягнення її цілей.

Багато обізнаних людей можуть не погодитися з наведеним вище правилом. Стратегія бренду – це не план або інструкція, як дістатися з пункту А в пункт Б. Однак без цих базових припущень ми не зможемо створити ідентичність або індивідуальність – архетип бренду. Однак без цих базових припущень ми не зможемо створити ідентичність або індивідуальність бренду – архетип бренду – який слугуватиме нам саме для побудови стратегії, а через неї ми зможемо побудувати впізнаваність бренду.

Що таке стратегія бренду?

Компанія не є брендом, але вона може досягти того імені, з яким будуть асоціюватися її назва, логотип, домен або особа власника. Однак цього не досягти лише за рахунок інтенсивного просування або широкої доступності товарів чи послуг. Потрібна копітка праця. Адже бренд – це обіцянка і зобов’язання, які допоможе виконати хороша стратегія.

Стратегія бренду – це дороговказ, добре продумана, структурована карта, якої Ви і Ваші співробітники повинні дотримуватися, щоб йти правильним шляхом до досягнення поставлених цілей. Це збірка відповідей на питання про найважливіші припущення вашого бізнесу, його майбутнє та ваших клієнтів. Вона об’єднує всі елементи, з яких будується бренд, забезпечуючи його цілісність.

Стратегія бренду не є привілеєм чи вимогою лише для тих, хто має великі бюджети та масштабні операції. Власники малого та середнього бізнесу часто бояться створювати власну стратегію бренду (яку, до речі, їм набагато легше розробити через вужчу сферу діяльності та меншу кількість людських ресурсів) і випускають її зі своєї діяльності.

На практиці стратегія бренду може мати форму документа, який, всупереч поширеній думці, не обов’язково має бути “товстим томом”, а лише містити чіткі принципи та вказівки щодо основних завдань – цілей та способів їх досягнення.

Як створити стратегію бренду?

Перш за все, Вам необхідно провести аналіз Вашого ринку та діяльності Ваших конкурентів, а потім відповісти на деякі з наступних запитань, які дозволять Вам визначити природу Вашого бренду та визначити, хто Ви є, і що Ви будете і чого не будете робити.

Хто є Вашим ідеальним клієнтом?

Визначте свою цільову групу, створіть персонажі. Але не обмежуйтеся аналітичними даними, такими як вік, стать, місцезнаходження. Спробуйте визначити, хто отримає користь від Вашої пропозиції в кожний конкретний момент часу.

Проаналізуйте так звані явні та глибинні потреби ваших потенційних клієнтів з різних боків і з’ясуйте, в чому полягають їхні проблеми. Зосередьтеся на конкретному типі аудиторії, не намагайтеся задовольнити всіх клієнтів, оскільки це зазвичай виявляється неефективним, і Ви можете навіть нікого не задовольнити.

Що продаєте?

Розмістіть свій бренд і товари в певній ринковій категорії. Якщо Ваш продукт є новим, не створюйте спеціально нові категорії, а спробуйте вписати його в існуючі. З’ясуйте, який тип асортименту отримає споживач, який знайде Вашу пропозицію.

Зробіть так, щоб він асоціював Вас з конкретною лінійкою продуктів, тому намагайтеся дотримуватися однієї галузі. Дайте відповідь на питання, які переваги отримають клієнти, придбавши Ваш продукт.

Яка мета Вашого бренду?

Визначення мети бренду – критично важливе питання його існування. Зрозуміло, що пріоритетом компанії буде отримання якомога більшого прибутку, але для того, щоб досягти сильного статусу бренду та підвищити його впізнаваність, необхідно поставити мету, від якої буде залежати характер бренду.

Це може бути, наприклад, створення експертної робочої сили шляхом залучення кваліфікованих працівників (у цьому вам допоможе брендинг роботодавця) або ж відтіснення конкурентів та освоєння певної галузі – ніші ринку шляхом залучення нових клієнтів, це також може бути освоєння спеціалізацій тощо.

Що відрізняє Вас від конкурентів?

Переконайте клієнта, що Ваша компанія краща за інших. Не використовуйте порожні фрази на кшталт “найкраща якість, надійність” тощо. Подумайте, чим Ви відрізняєтесь від конкурентів, для цього можна використати SWOT-аналіз, який допоможе Вам знайти сильні сторони Вашої компанії та унікальні, специфічні цінності. Якщо вам вдасться визначити, що відрізняє Ваш бренд від конкурентів, підкресліть це, наприклад, у рекламному слогані.

У якому напрямку буде розвиватися бренд?

Визначте напрямки, в яких буде розвиватися Ваша компанія, які будуть відповідати поставленій меті. Зрозуміло, що для зростання впізнаваності бренду потрібно постійно розвиватися. Однак, якщо Ви не уточните напрямок і, як і у випадку з визначенням конкретного клієнта, не сфокусуєтесь на одній меті, то можете виявити, що Ваша робота була марною.

Звісно, наведений вище список потрібно було б розширити додатковими питаннями, адже, як ми писали раніше, стратегія бренду – це не жорсткий план, і її можна і навіть доцільно структурувати відповідно до власних потреб і характеру Вашого бізнесу.

Ключові елементи стратегії бренду

Відповівши на наведені вище питання, Ви зможете визначити основні елементи, з яких складається стратегія Вашого бренду, до яких відносяться:

  • місія та візія – обґрунтовує існування та визначає майбутнє бренду;
  • цінності бренду – це може бути, наприклад, корпоративна соціальна відповідальність (КСВ);
  • особистість – стиль, характер, архетип, риси (як клієнт сприймає);
  • цільова аудиторія – визначення Вашого ідеального клієнта;
  • ідентичність – назва, логотип, зовнішній вигляд бренду (візуальна ідентичність), як бренд виділяється;
  • напрямок розвитку – відповідно до місії бренду.

Вищезгадані елементи, безумовно, є важливими складовими стратегії бренду, але, як і у випадку з питаннями, які допомагають створити цей документ, вони не вичерпують усього переліку.

Підсумок

  • Стратегія бренду – неоціненний помічник у веденні бізнесу. Це своєрідна карта, якою Ви можете користуватися в будь-який час.
  • Важливо не забувати її оновлювати, оскільки внутрішні та зовнішні фактори, що формують бренд, можуть змінюватися з часом. Окрім мети бренду, яка, звісно, має залишатися незмінною.
  • Документ також стане Вашою візитною карткою, наявність якої може стати важливим фактором впливу на рішення контрагентів мати з Вами справу.
  • Він також буде джерелом інформації про бренд-стратегію компанії для нових співробітників, полегшуючи їм представлення та ознайомлення з політикою компанії.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

28.05.2024 Маркетинг
24.05.2024 Копірайтинг
22.05.2024 Копірайтинг
20.05.2024 Копірайтинг
16.05.2024 Маркетинг
14.05.2024 Поради
10.05.2024 Поради
08.05.2024 Копірайтинг
06.05.2024 Поради

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу