Clickbait – що це таке і чому його використовують?

Зміст

Клікбейти використовуються вже давно, але з розвитком Інтернету та соціальних мереж їхня популярність почала зростати. Вони використовують сенсаційні слова, провокаційні заяви або загадкові оголошення, які не дають повного уявлення про тему – їхня мета полягає в тому, щоб зацікавити читача, часто неетичним способом. У цій статті ми розглянемо клікбейт ближче.

Що таке clickbait?

Клікбейт – це поєднання двох англійських слів: “click” – клік і “bait” – приманка.

Клікбейт – це явище створення заголовків або ілюстрацій, які перебільшують зміст статті, щоб викликати у читача цікавість і, таким чином, змусити його натиснути на них і прочитати зміст.

Ця методика використовується в усьому онлайн-світі. Часто заголовки передбачають неймовірні та неочікувані події або обіцяють сенсаційні новини, даючи лише уривки інформації, щоб шокувати читача і таким чином пробудити його цікавість та спонукати до певної дії.

Як працюють клікбейти?

Шокуючі заголовки, здебільшого, насправді не говорять нічого конкретного, оскільки побудовані на загальних фразах, які мають на меті лише стимулювати цікавість. При читанні такого кричущого заголовка у читача виникає хвилювання і непереборне бажання задовольнити свою цікавість, викликане неповною, недомовленою, але шокуючою інформацією, що міститься в заголовку.

Збудження емоцій через використання недомовленостей змушує реципієнта зробити певну дію – клікнути на статтю, що, в свою чергу, сприяє збільшенню кількості переглядів статті.

Дивує, що хоча майже всі знають, що кричущий заголовок зазвичай не поєднується з шокуючим змістом самої статті, спокуса натиснути на нього є більшою. Це тому, що вся їхня магія базується на пробудженні так званої інформаційної прогалини у глядача.

Навіщо створюється клікбейт?

Метою клікбейтингу зазвичай є монетизація відповідного контенту. Якщо автор хоче монетизувати свій сайт або блог, йому потрібна велика кількість кліків і великий трафік, щоб продавати рекламні місця досить дорого. Таким чином, використовуючи метод клікбейтингу, він збільшує свої шанси на розширення охоплення, що є гарантією вищого заробітку.

Наразі серед журналістів точаться дебати на цю тему. Дійсно, питання клікбейту є досить суперечливим. Багато журналістів вважають такий метод збільшення кількості читачів неетичним. Метод називають нечесною грою, яка притаманна лише низькопробним газетам і таблоїдам.

Clickbaity – огляд методів

Способів заманити читача в пастку заманливого заголовка справді багато. Однак існують певні форми заголовків, які повторюються серед усіх заголовків, з якими ми стикаємося, і які базуються на схожих шаблонах. Часто методи їх побудови також схожі, оскільки вони створюються за допомогою одних і тих же лінгвістичних інструментів. Нижче Ви знайдете способи будови заголовків клікбейтів:

Використання скандалу зі знаменитостями

Це найпростіший спосіб полювати на емоції аудиторії. Заголовки, що стосуються скандалів, можуть викликати позитивні або негативні емоції. Однак, незалежно від того, на яку чутливу сферу читача вони впливають, апеляція до емоцій завжди має ефект. Такі заголовки зазвичай або зачіпають суперечливі теми, або викликають скандал навколо якоїсь відомої особи, припускаючи, що вона вчинила якусь неналежну поведінку.

Прикладом може бути заголовок: “Навіть Папа Римський так робить!”. Представлення авторитетної особи в поєднанні з однозначною інформаційною прогалиною “ТАК” і підтекстом чогось неналежного “він це робить”, будується на скандалі і цікавості глядача, який неодмінно захоче відкрити цю “сором’язливу” і компрометуючу таємницю.

Скандал, звичайно ж, повинен бути пов’язаний з людьми, які добре відомі і викликають цікавість у публіки. Таким прикладом є подружжя Кейт і Вільяма. Заголовок, який передбачає, що члени королівської сім’ї розкривають таємницю, завжди викликає ажіотаж і цікавість, наприклад, “Дивовижно, яку таємницю розкрив Вільям”.

Емоційно заряджене повідомлення

Контент, який несе в собі сильний емоційний заряд, додатково посилений знаком оклику, також добре клікабельний. Для цього використовуються емоційні слова, такі як сильні прикметники, слова, що викликають жах, або слова, що розривають серце. Прикладом може бути заголовок: “Ця історія дивовижна!” “Те, що тут відбувається, шокує!”, “Боже мій! Цей фільм приголомшливий!”.

Несподівана подія

Хитрість полягає в тому, щоб навіяти читачеві, що з якоюсь звичайною людиною сталося щось справді неймовірне. Якщо до цього додати применшення, то успіх гарантований. Прикладом може бути заголовок “Цей чоловік йшов, і раптом сталося щось неможливе…” або інший: “Це була звичайна жінка, але те, що сталося, приголомшило всіх” або “Те, що тут відбувається, просто шокує!”.

Використання конкретних цифр

Заголовки, написані у формі рейтингів або списків, також є сильними клікбейтами. Для цього використовуються конкретні цифри, призначені для ранжування перерахованих явищ, наприклад, “10 найкращих дієт” або “Номер 6 змусить Вас заплакати”.

Повернутися до аудиторії

Створення спільноти з одержувачем також належить до функцій заголовків, що привертають увагу. Це означає, що читач відчуває свою приналежність до певної групи щасливчиків і що повідомлення адресоване саме йому. Це також збільшує кількість переглядів статті. Наведемо лише один приклад: “Ідеально підходить для мам з дітьми”, “Це тільки на користь людям, які…”.

Заклик до конкретних дій

Ще один спосіб змусити читача натиснути на статтю – це заголовки, створені у формі прямої команди і заклику до дії, наприклад, “читайте зараз”, ” Ви не повинні пропустити це за жодних обставин”.

Поради, підказки та рекомендації з дивовижними результатами

Цей тип повідомлень найчастіше використовується в статтях, що описують дієту, але не тільки. Вони підказують читачеві, що мовець є експертом, який пропонує еліксир, золоту середину або безвідмовний спосіб вирішення проблеми. Таким чином зачіпаються латентні потреби одержувача, пропонуючи йому чудовий спосіб впоратися з певною проблемою. Приклади включають: “Дивовижно, як Ви будете виглядати, коли спробуєте цю дієту”, “Це змусить Вас забути про …” або “Прості трюки для …”.

Використання так званого методу кліффхенгера

Цей термін з англійської мови можна перекласти як “призупинення дії”. Це метод, який найчастіше використовується в телевізійних серіалах. Він стосується останнього епізоду серіалу і полягає у навмисному перериванні захоплюючої та напруженої сцени. За допомогою такої процедури, яка використовує недомовленість або показує неоднозначну ситуацію чи незрозумілу сцену, що передбачає, наприклад, смерть персонажа, пробуджується глядацька цікавість.

Адже кожен лояльний глядач серіалу буде з нетерпінням чекати наступної серії, щоб дізнатися більше про долю героїв. Заголовки-клікбейти дуже часто використовують цей тип обробки, будуючи текст у розпливчастій, загальній манері, а іноді навіть перериваючи задану думку, щоб читацька цікавість змусила читача натиснути на кнопку і прочитати подальші частини статті. Прикладом може бути: “Ви ніколи не здогадаєтеся, з ким сфотографувався Барак Обама…”, “Вона була абсолютно нормальною жінкою, але потім сталося…”.

Задати питання читачеві

Дуже популярний спосіб примусу до клікабельності – поставити читачеві конкретне запитання про його знання з певної теми. Таким чином одержувач втягується в діалог з текстом. Йому м’яко підказують, що у нього є певна інформаційна прогалина з певної теми, і стаття пропонується як протиотрута від цього невігластва. Прикладом можуть слугувати заголовки: “Чи Ви знаєте, чому…?” або “Чи знаєте Ви, що…?”.

Чи існує поняття хорошого і поганого клікбейта?

Відповісти на це питання дуже складно. Однак для того, щоб знайти рішення цієї проблеми, необхідно спочатку з’ясувати для себе, що мається на увазі під “хорошим” і “поганим” клікбейтом.

Бен Сміт, американський журналіст, дає визначення клікбейту, визначаючи його як “статтю, яка не дає того, що обіцяє в заголовку”.

У цьому сенсі поганий клікбейт – це текст, який просто обманює читача, пропонуючи йому прочитати щось дивовижне в даній статті, але це лише спонукання до певної дії, яка зводиться до того, щоб клікнути на даний текст, щоб його творець отримав від цього прибуток. Читач, чия цікавість була розпалена таким чином, відчуває лише розчарування, коли розуміє, що не отримав відповіді на тему, яка його цікавить.

Однак не виключена ймовірність того, що автор пропонує справді цікавий контент і надає вичерпну інформацію у своїх текстах, але водночас використовує формулу клікбейту, щоб привернути увагу до своєї статті. Таким чином, хороший клікбейт – це текст, який привернув увагу читача епатажним заголовком, але читач отримав ту інформацію, яку пропонував кричущий заголовок.

Незалежно від принципу, побудова обох типів заголовків ґрунтується на схожих прийомах. Деякі творці, однак, знають про використання такої брудної тактики, тому, побоюючись, що їхній фільм або текст сприймуть як клікбейт, додають в опис заголовка відповідне твердження, наприклад: (Це не клікбейт!). Можливо, це справді якийсь вихід зі скрутного становища.

Підсумок

  • Клікбейт – це інтернет-феномен, який полягає у створенні заголовків, що перебільшують реальний зміст статті.
  • Методи клікбейтів використовуються для того, щоб викликати у читача цікавість і таким чином спонукати його прочитати зміст статті.
  • Існує низка прийомів створення таких яскравих заголовків, серед яких: посилання на скандал зі знаменитостями, використання вкрай емоційних висловлювань, опис якоїсь неймовірної події за участю звичайних людей або заголовки у вигляді порад, хитрощів, які мають певний ефект. Також часто використовується метод кліффхенгера, який полягає в тому, щоб залишити думку недомовленою до кінця.
  • Клікбейти, хоч і є своєрідним явищем, але також досить суперечливим і ототожнюються з неякісними текстами та бульварними журналами.

Послуги копірайтингу, редагування та перекладу

Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.

 

Стань спеціалістом у сфері копірайтингу

Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

25.07.2024 Коректура і редагування
23.07.2024 SEO Поради
19.07.2024 Поради
17.07.2024 Поради
15.07.2024 Коректура і редагування
11.07.2024 Коректура і редагування
09.07.2024 Поради
05.07.2024 SEO
03.07.2024 Поради

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу