Автоматизація маркетингу (Marketing automation) – майбутнє цифрового маркетингу
В епоху стрімкого розвитку сучасних технологій природно шукати рішення, які автоматизують повторювані повсякденні завдання. Автоматизація дає можливість економити час та оптимізувати витрати і навантаження. Ця тенденція простежується і в маркетингу – завдяки автоматизації певних видів діяльності відпадає необхідність вибирати між найвищою якістю обслуговування та ефективністю роботи співробітників. Отже, що ж включає в себе автоматизація маркетингу, яка все частіше впроваджується? Які можливості вона відкриває і чому варто придивитися до неї ближче?
Що таке marketing automation?
Marketing automation – це впорядкування процесів маркетингу, реклами та продажів за допомогою спеціального програмного забезпечення, яке пов’язане з іншими системами, такими як управління взаємовідносинами з клієнтами.
Це проведення комплексних маркетингових заходів за допомогою програмного забезпечення, яке дозволяє збирати інформацію про аудиторії, аналізувати та класифікувати групи клієнтів, а потім вести автоматизовану комунікацію з ними на основі підготовлених маркетингових сценаріїв.
Marketing automation є повторюваною, циклічною та повністю кастомізованою. Автоматизація складається зі сценаріїв, які, в свою чергу, складаються з подій, що викликають дію (так званих тригерів), і дій, тобто запланованих подій, які повинні відбутися в результаті спрацьовування тригера.
Автоматизація маркетингу дозволяє підвищити ефективність маркетингової діяльності і, водночас, зменшує навантаження на членів маркетингової команди, усуваючи повторювані дії. Це дає можливість генерувати кращі результати продажів, отримувати більше лідів і краще розподіляти зусилля для заохочення клієнта до покупки.
Автоматизація маркетингу дозволяє детально планувати комунікацію з аудиторіями та збирати детальні демографічні та поведінкові дані про них.
Функції автоматизації маркетингу
Програмне забезпечення для автоматизації маркетингу, доступне на ринку, надає маркетологам все більше можливостей для автоматизації діяльності. Деякі з найбільш популярних і часто використовуваних функцій автоматизації маркетингу включають в себе:
- CRM – це інструмент, який блискуче пов’язує маркетингову діяльність з продажами. Панель збирає детальні контактні дані, що полегшує сегментування бази та ефективне таргетування маркетингових активностей.
- Управління всіма каналами комунікації з клієнтами з одного місця – завдяки автоматизації маркетингу можна аналізувати попередні контакти з клієнтом (тип, частота, канал контакту) і на цій основі спрямовувати йому персоналізовану комунікацію за допомогою сценаріїв.
- Автоматизація маркетингової та комерційної діяльності – автоматизація комунікації, реакції на певну поведінку клієнтів, сегментація контактів, скоринг (про який ми коротко поговоримо далі), таргетування реклами тощо.
- Підтримка аналітики – інструменти автоматизації маркетингу дозволяють готувати детальні звіти за обрані періоди та представляти їх у доступній формі.
- Моніторинг відвідуваності сайту та мобільних додатків.
- Управління email-маркетингом та соціальними мережами за допомогою програмного забезпечення для автоматизації маркетингу, а також легка публікація контенту.
Що ж тоді таке lead scoring?
Хороші системи автоматизації маркетингу сегментують користувачів або присвоюють їм бали, щоб маркетингові комунікації можна було підготувати лише для клієнтів з найвищим потенціалом.
Лідоскоринг (Lead scoring) – це механізм оцінки потенційного клієнта, тобто метод, який дозволяє виділити з натовпу користувачів тих, хто з найбільшою ймовірністю придбає товар або послугу.
Lead scoring дає змогу ідентифікувати цінні контакти, присвоюючи їм бали за певні характеристики та поведінку. З одного боку, бали нараховуються завдяки інформації, наданій самим користувачем, а з іншого боку, система сама черпає знання зі спостережень за поведінкою користувача.
Ми розрізняємо поведінковий скоринг (який враховує інформацію про те, скільки разів користувач заходив на сайт, скільки часу він провів за переглядом, які продукти переглядав і які дії виконував) і демографічний скоринг (хто користувач, його посада, дохід і т.д.). Ефективний лід-скоринг слугує для того, щоб ви могли точно і швидко оцінити, чи готовий користувач до наступного етапу продажів. Коротше кажучи, це підвищує якість лідів і призводить до збільшення конверсії.
А що з утриманням клієнтів?
Автоматизація маркетингу – це також відповідь на так звані покинуті кошики і проблему утримання клієнтів. Зменшення кількості покинутих кошиків – одвічна проблема маркетологів, і автоматизація є чудовим рішенням у цьому контексті.
Правила автоматизації маркетингу дозволяють налаштувати, наприклад, динамічні повідомлення зі стимулом завершити замовлення після додавання товарів до кошика. Це можуть бути персоналізовані електронні листи або кастомізовані web-push-повідомлення.
Що стосується утримання клієнтів, то за допомогою автоматизації маркетингу можна розумно заохотити неактивних користувачів скористатися інструментом або послугою, наприклад, надсилаючи електронні листи або сповіщення.
Чому автоматизація маркетингу – це єдиний правильний шлях сьогодні?
Автоматизація маркетингу – це рішення для будь-якого бізнесу, який готовий до подальшого зростання.
Від впровадження автоматизації маркетингу виграє як невелика місцева компанія, так і транснаціональна корпорація.
Хоча деякі, особливо більш просунуті системи автоматизації маркетингу, вимагають значних інвестицій, вони того варті. Чому?
Ефективне таргетування реклами та повідомлень
Це включає в себе рекламу, а також маркетинг електронною поштою та соціальні мережі. Повідомлення надсилаються точно, лише тим цільовим групам, які дійсно зацікавлені у відповідних продуктах. Реакція та взаємодія одержувачів, наприклад, у соціальних мережах, ретельно відстежується, а контент адаптується до їхньої історії покупок. Це також стосується моніторингу поведінки клієнтів у мобільних додатках.
Утримання постійних клієнтів
Клієнти приходять і йдуть, але варто подумати про те, як зробити так, щоб вони залишилися. Статистика показує, що в середньому 80% товарообігу генерують 20% постійних клієнтів, тому не варто відкладати на потім з’ясування того, хто ці постійні клієнти і які їхні очікування. Автоматизація маркетингу робить це можливим, так само як і адаптація належним чином структурованих комунікацій, заснованих на минулій поведінці цих клієнтів.
Аналітика
Автоматизувати маркетингову діяльність означає максимально ефективно аналізувати результативність проведених заходів. Планування стратегії та прийняття рішень ґрунтується на конкретних даних, а залучення нових клієнтів відбувається легше, коли реклама базується на аналізі.
Підсумок
- Автоматизація маркетингу – це, безумовно, тренд, який продовжуватиме набирати популярності.
- Перш за все, вона полегшує аналіз даних і робить з них висновки. Таким чином, підтримуючи прийняття рішень у сфері продажів і маркетингу, вона допомагає створювати конкурентні переваги.
- Дані, надані аудиторією, дозволяють здійснювати все більш досконалий таргетинг і персоналізацію, а отже, ще більш ефективні рекламні кампанії.
- Автоматизація маркетингу дає можливість взаємодіяти з потенційними та існуючими клієнтами через різні платформи та керувати процесами з одного місця. Це дає можливість скористатися перевагами багатоканального маркетингу.
- Інструменти автоматизації маркетингу повинні займати постійне місце у Вашій маркетинговій стратегії, незалежно від розміру Вашої компанії.
Послуги копірайтингу, редагування та перекладу
Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.
Стань спеціалістом у сфері копірайтингу
Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.
Залишити відповідь