Інтернаціоналізація крок за кроком – як вийти на зовнішні ринки?
Компанія, яка долає географічні бар’єри, охоплює своєю пропозицією більше клієнтів. Не дивно, що все більше і більше компаній орієнтуються на міжнародний ринок. Дізнайтеся, як виглядає інтернаціоналізація компанії та як пройти цей процес.
Що таке інтернаціоналізація?
Інтернаціоналізація – це процес розширення діяльності компанії в інших країнах. Таким чином компанія розширює свій ринок, охоплюючи більшу клієнтську базу.
Основними інструментами інтернаціоналізації є:
- прямий або непрямий експорт;
- ліцензування;
- франчайзинг.
Вигоди для бізнесу від цього процесу означають, що все більше компаній виходять на зовнішні ринки. Цифри чітко вказують на те, що вам також варто замислитися про інтернаціоналізацію у вашій власній компанії.
Процес інтернаціоналізації
Вихід на іноземні ринки – це дорогий і тривалий процес. Інтернаціоналізації зазвичай передує низка кроків, таких як адаптація продукту до вимог клієнтів, аналіз місцевої правової системи або налагодження ділових контактів.
Однак це не змінює того факту, що процес інтернаціоналізації ніколи не був таким легким, як сьогодні. Зростаюча глобалізація та повсюдний доступ до Інтернету означають, що все більше компаній роблять цей крок – і навіть без зовнішнього фінансування.
Аналіз локального ринку
Як перший крок, корисно визначити культуру та бізнес-практики у вашій країні.
Статистичні дані про зацікавленість у продукті чи послузі можна отримати безкоштовно за допомогою інструменту Google під назвою Keyword Planner.
У наведеному вище прикладі показано, як за останні чотири роки зросла популярність контент маркетингу в Сполучених Штатах. Аналогічно ми можемо дослідити інтерес до будь-якої фрази в різних частинах світу.
Придбання інтернет-домену
Аналіз показав привабливість ринку, рішення про розширення прийнято – що далі? Перше, що потрібно зробити, це обрати URL-адресу, яка стане своєрідним “домом” для компанії в Інтернеті.
Від обраного домену залежатиме, чи буде сайт добре позиціонуватися та викликати довіру у місцевої аудиторії, тому недооцінювати цей етап точно не варто.
Компанія, яка виходить на міжнародний ринок, може придбати глобальний або національний домен. Обидва рішення мають свої переваги та недоліки.
Глобальний домен
Ця категорія включає такі типи, як:
- .com
- .org
- .net
Найбільш вдалим вибором для бізнес-цілей є розширення .com, що означає “комерційний”. Інші закінчення доменів вже не такі привабливі для бізнесу, оскільки .org можуть використовувати неприбуткові організації, а .net – фізичні особи, які не займаються комерційною діяльністю.
Підказка: на жаль, визнання та зростання цінності розширення .com призвело до того, що багато доменів вже зайняті. Вирішенням проблеми мало стати введення суфікса .biz, призначеного виключно для бізнесу, але він не набув великого престижу. Тому, якщо ваш домен .com зайнятий, подумайте про купівлю національного домену.
Національний домен
До цієї категорії належать національні домени верхнього рівня, наприклад:
- .pl
- .ua
- .fr
- .de
Головною перевагою таких розширень є те, що вони вселяють довіру до місцевої громади, а також можливість адаптувати кожен окремий сайт до очікувань аудиторії. З іншого боку, безсумнівним недоліком є вища вартість підтримки доменів, а також більші зусилля, необхідні для розробки кількох окремих сайтів.
Порада: перед реєстрацією домену країни перевірте можливі обмеження, оскільки деякі країни (наприклад, Австралія, Саудівська Аравія, Туреччина) висувають такі вимоги, як наявність місцевого представника в країні. Тому бажано зв’язатися з обраним вами реєстратором домену перед покупкою домену.
Розбудова цифрової інфраструктури
Інтернаціоналізація компанії вимагає особливих технологічних рішень. Чудовим прикладом є сервер, на якому ми розміщуємо сайт – якщо він розташований лише в одній країні, то в інших географічних регіонах буде падіння швидкості. Цей ефект добре ілюструє DNS Speed Benchmark:
Як видно з наведеного вище прикладу, сайт із сервером у Познані чудово завантажується на європейському континенті, але не працює в Північній Америці чи Австралії.
Щоб цього не сталося, використовується мережа розподілених серверів (CDN), яка робить дані доступними для користувача за допомогою сервера, розташованого найближче до нього. Використовуючи цю технологію, ми забезпечуємо працездатність сайту на кожному континенті:
Порада: існує низка комерційних постачальників послуг CDN, зокрема CloudFlare, OVH або Windows Azure CDN. Варто вивчити пропозиції, оскільки деякі з них пропонують базовий функціонал безкоштовно.
Створення іншомовного сайту
Після того, як питання з доменом та сервером буде вирішено, ми можемо розпочати роботу над сайтом. Основні заходи включають в себе:
Переклад усього контенту – ми рекомендуємо залучити місцевого копірайтера, щоб надати текстам додатковий маркетинговий відтінок.
Інсталяція SSL-сертифікату – для багатьох іншомовних сайтів варто розглянути можливість використання безкоштовного Let’s Encrypt, щоб зменшити витрати.
Підключення інструментів аналітики – Google Analytics, Facebook Pixel і Google Search Console, які працюють по всьому світу.
Якщо сайт є інтернет-магазином, варто також переконатися, що ви додали способи оплати, прийнятні у вашій країні. Універсальні рішення включають: PayPal, Visa та MasterCard, а також все більш популярні електронні гаманці (Google Pay, Apple Pay).
Порада: Разом з інтернаціоналізацією сайтів варто переосмислити свою корпоративну стратегію в соціальних мережах. Facebook дозволяє мати глобальний акаунт завдяки опції перекладу контенту, але ця функціональність не працює для графіки, тому в деяких ситуаціях краще створити окремі фан-сторінки.
Початок рекламної діяльності
Попередня діяльність може виявитися марною, якщо компанія не покаже себе світові. Тому невід’ємним елементом є просування, для якого, серед іншого, може використовуватись цифрова компанія:
- Контент маркетинг – публікація контенту формує імідж і зміцнює позиціонування, тому є ключовим видом діяльності в довгостроковому інвестиційному горизонті. Однак, замовляючи багатомовні тексти, пам’ятайте, що ціни варіюються. З точки зору потреб українського ринку, азійські мови є найдорожчими, в той час як англійська та українська – найдешевшими.
- Facebook та Google Ads – це два основні рекламні канали, які використовуються в більшості країн. За допомогою спеціальної інвестиції ми можемо швидко просувати маркетинговий контент або відео. Знову ж таки, зверніть увагу на витрати, які можуть бути в кілька разів вищими в розвинених країнах (США, Німеччина, Норвегія тощо). Важливо, що легко порівняти витрати та ефективність реклами в різних країнах.
Підсумок
- Інтернаціоналізація передбачає розширення бізнесу компанії шляхом виходу на іноземні ринки. Основною перевагою цього процесу є збільшення групи потенційних клієнтів.
- Для цифрової компанії інтернаціоналізації має передувати ретельний аналіз ринку, а також комплексна підготовка сайту та технологічної інфраструктури.
- Завершується весь процес рекламною діяльністю, для якої можуть використовуватися платні Google та Facebook Ads, а також контент маркетинг.
Послуги копірайтингу, редагування та перекладу
Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.
Стань спеціалістом у сфері копірайтингу
Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.
Залишити відповідь