Що таке marketing mix?
Якщо Ви маєте власну справу, то напевно вже зрозуміли, що ключовим фактором, який гарантує зростання Вашого бізнесу, є ефективний і добре спланований маркетинг. Тому сьогодні ми розглянемо один з найпопулярніших інструментів (розроблений майже 80 років тому), відомий як маркетинг-мікс.
Маркетинг-мікс, тобто 4P
Ця абревіатура відноситься до чотирьох основних стовпів, за допомогою яких компанія може впливати на ринок. Нижче ми коротко розглянемо їх:
- продукт (product) – що Ви пропонуєте і з чим Ви виходите до клієнта. Це слід розглядати з точки зору привабливості, якості, впізнаваності, цільової групи тощо.;
- ціна (price) – скільки клієнт заплатить за Ваш продукт або послугу, а також на які знижки або повернення коштів він може розраховувати;
- місце/розповсюдження (place) – засоби та канали дистрибуції, якими Ваш продукт потрапить до споживача. Потрібно звернути увагу як на доступність (у Вас онлайн чи стаціонарний магазин? Якщо стаціонарний, то скільки у Вас точок продажу і в яких місцях?), а також на оптимізацію самого потоку транзакцій;
- просування (promotion) – це всі види діяльності з просування Вашого продукту: зв’язки з громадськістю, написання контенту, реклама, будь-яка інша діяльність, спрямована на просування Вашої пропозиції.
Альтернатива для 4P – 8P і 4C
Хоча “4Р” вже здаються стислою і всеосяжною концепцією, протягом багатьох років лунали заклики і пропозиції розширити її іншими елементами. Нижче ми обговоримо два найважливіші з них.
8P
Де-факто ми не маємо справу з чимось новим – 8P є поєднанням вищезгаданих 4P і чотирьох нових компонентів, на які компанії варто звернути увагу:
- люди (people) – це Ваш персонал;
- процес (process) – як виглядає надання послуг;
- матеріальні докази (physical evidence) – матеріальні та візуальні елементи, з якими ідентифікується компанія;
- задоволення (pleasure) – загальна задоволеність Вашими продуктами та послугами.
4C
Давно вже не секрет, що “наш клієнт – наш господар” – з цієї причини корисно подивитися на світ не з точки зору керівництва, а з точки зору пересічного покупця, щоб краще зрозуміти, що саме цінує покупець. 4C виокремлює наступне:
- вартість (cost) – будь-які витрати, понесені клієнтом, який бажає придбати Ваш продукт (тобто це набагато ширше поняття, ніж ціна);
- комунікація (communication) – чітке та прозоре представлення цінностей Вашої компанії;
- зручність покупки (convenience) – доступність і легкість придбання Вашої продукції. Адже кожен цінує свій час;
- споживач (consument) – Чи пропонуєте щось дійсно корисне? Яку аудиторію намагаєтеся охопити? Що привертає Вашу увагу?
Marketing mix – переваги
Маючи у своєму розпорядженні надійну модель основних маркетингових стовпів, Ви зможете ефективно створити – або вдосконалити – свою поточну стратегію.
Перш за все, важливо створити міцний фундамент, тобто переконатися у відсутності недоліків у кожному з чотирьох згаданих аспектів (чи Ваш продукт – і процес його виробництво – є максимально якісним, чи є його доставка ефективною, чи маєте чітко визначену цільову аудиторію і т.д.).
Не менш корисною для цього буде концепція 4С, яка є іншою стороною тієї ж монети, пропонуючи цінну інформацію з точки зору очікувань споживачів. Якщо Ви подбаєте про те, щоб кожен елемент 4Ps і 4Cs був на високому рівні, Ваша компанія неодмінно побачить значне покращення фінансових показників.
Підсумок
- Marketing mix складається з 4 складових: продукт, ціна, місце/розповсюдження та просування.
- Стратегія може бути розширена до 8 додаткових аспектів: люди, процес, матеріальне свідчення, задоволення, вартість, комунікація, а також споживач і зручність покупки.
- Застосовуючи стратегію маркетинг-мікс, Ви можете значно покращити свою маркетингову діяльність.
Послуги копірайтингу, редагування та перекладу
Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.
Стань спеціалістом у сфері копірайтингу
Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.
Залишити відповідь