Що таке marketing mix?

Зміст

Якщо Ви маєте власну справу, то напевно вже зрозуміли, що ключовим фактором, який гарантує зростання Вашого бізнесу, є ефективний і добре спланований маркетинг. Тому сьогодні ми розглянемо один з найпопулярніших інструментів (розроблений майже 80 років тому), відомий як маркетинг-мікс.

Маркетинг-мікс, тобто 4P

Ця абревіатура відноситься до чотирьох основних стовпів, за допомогою яких компанія може впливати на ринок. Нижче ми коротко розглянемо їх:

  • продукт (product) – що Ви пропонуєте і з чим Ви виходите до клієнта. Це слід розглядати з точки зору привабливості, якості, впізнаваності, цільової групи тощо.;
  • ціна (price) – скільки клієнт заплатить за Ваш продукт або послугу, а також на які знижки або повернення коштів він може розраховувати;
  • місце/розповсюдження (place) – засоби та канали дистрибуції, якими Ваш продукт потрапить до споживача. Потрібно звернути увагу як на доступність (у Вас онлайн чи стаціонарний магазин? Якщо стаціонарний, то скільки у Вас точок продажу і в яких місцях?), а також на оптимізацію самого потоку транзакцій;
  • просування (promotion) – це всі види діяльності з просування Вашого продукту: зв’язки з громадськістю, написання контенту, реклама, будь-яка інша діяльність, спрямована на просування Вашої пропозиції.

Альтернатива для 4P – 8P і 4C

Хоча “4Р” вже здаються стислою і всеосяжною концепцією, протягом багатьох років лунали заклики і пропозиції розширити її іншими елементами. Нижче ми обговоримо два найважливіші з них.

8P

Де-факто ми не маємо справу з чимось новим – 8P є поєднанням вищезгаданих 4P і чотирьох нових компонентів, на які компанії варто звернути увагу:

  • люди (people) – це Ваш персонал;
  • процес (process) – як виглядає надання послуг;
  • матеріальні докази (physical evidence) – матеріальні та візуальні елементи, з якими ідентифікується компанія;
  • задоволення (pleasure) – загальна задоволеність Вашими продуктами та послугами.

4C

Давно вже не секрет, що “наш клієнт – наш господар” – з цієї причини корисно подивитися на світ не з точки зору керівництва, а з точки зору пересічного покупця, щоб краще зрозуміти, що саме цінує покупець. 4C виокремлює наступне:

  • вартість (cost) – будь-які витрати, понесені клієнтом, який бажає придбати Ваш продукт (тобто це набагато ширше поняття, ніж ціна);
  • комунікація (communication) – чітке та прозоре представлення цінностей Вашої компанії;
  • зручність покупки (convenience) – доступність і легкість придбання Вашої продукції. Адже кожен цінує свій час;
  • споживач (consument) – Чи пропонуєте щось дійсно корисне? Яку аудиторію намагаєтеся охопити? Що привертає Вашу увагу?

Marketing mix – переваги

Маючи у своєму розпорядженні надійну модель основних маркетингових стовпів, Ви зможете ефективно створити – або вдосконалити – свою поточну стратегію.

Перш за все, важливо створити міцний фундамент, тобто переконатися у відсутності недоліків у кожному з чотирьох згаданих аспектів (чи Ваш продукт – і процес його виробництво – є максимально якісним, чи є його доставка ефективною, чи маєте чітко визначену цільову аудиторію і т.д.).

Не менш корисною для цього буде концепція 4С, яка є іншою стороною тієї ж монети, пропонуючи цінну інформацію з точки зору очікувань споживачів. Якщо Ви подбаєте про те, щоб кожен елемент 4Ps і 4Cs був на високому рівні, Ваша компанія неодмінно побачить значне покращення фінансових показників.

Підсумок

  • Marketing mix складається з 4 складових: продукт, ціна, місце/розповсюдження та просування.
  • Стратегія може бути розширена до 8 додаткових аспектів: люди, процес, матеріальне свідчення, задоволення, вартість, комунікація, а також споживач і зручність покупки.
  • Застосовуючи стратегію маркетинг-мікс, Ви можете значно покращити свою маркетингову діяльність.

Послуги копірайтингу, редагування та перекладу

Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.

 

Стань спеціалістом у сфері копірайтингу

Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

19.09.2024 Маркетинг
19.09.2024 Право і фінанси
17.09.2024 E-commerce
13.09.2024 Поради
11.09.2024 Поради
09.09.2024 E-commerce
05.09.2024 Поради
03.09.2024 E-commerce
30.08.2024 E-commerce

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу