Способи продажу, тобто види маркетингу та їхні характеристики
![](https://contentwriter.com.ua/wp-content/uploads/2024/01/Способи-продажу-тобто-види-маркетингу-та-їхні-характеристики.png)
Маркетинг, хоча багато хто вважає його відносно новим явищем, існує в нашому житті вже дуже давно. Його коріння можна простежити до зародження самої торгівлі. Деякі експерти, однак, не хочуть повертатися так далеко назад і датують витоки маркетингу серединою 17-го століття, коли було відкрито перший у світі універмаг. У будь-якому випадку, різні види маркетингу та його більш-менш усвідомлені процедури існують з нами вже щонайменше кілька сотень років.
Що таке маркетинг?
Маркетинг, який існує вже багато років, не привертав до себе широкої уваги до ХХ століття, а отже, також зазнав динамічного розвитку. Він розділився на ряд основних галузей, і з роками, з розвитком технологій, ставав все більш динамічним. Сьогодні можна виділити понад двадцять різних видів маркетингової діяльності.
Однак перед тим, як детальніше розглянути деякі з них, необхідно відповісти на основне питання: що таке маркетинг?
У найзагальніших рисах маркетинг можна визначити як комплекс заходів – від планування до просування та дистрибуції – спрямованих на продаж, що розуміється як отримання вигоди від комерційного процесу, так і задоволення потреб та очікувань клієнтів.
Додатковим бажаним результатом маркетингової діяльності є підвищення впізнаваності бренду, а також його позиції на ринку.
Базовий поділ маркетингу
Хоча компанії вже просували свої послуги та товари у великих масштабах кілька десятиліть тому, поява Інтернету, а також розвиток онлайн-комунікацій вважається важливою віхою в розвитку маркетингу. Саме це призвело до поділу маркетингу на дві основні галузі – онлайн-маркетинг і традиційний маркетинг, який все частіше називають також офлайн-маркетингом.
Традиційний маркетинг
Цей вид маркетингу передбачає діяльність, яка здійснюється в режимі офлайн. Це розповсюдження листівок, брошур, розвішування плакатів або широкоформатних банерів. Традиційний маркетинг також включає рекламу в пресі, на радіо та телебаченні.
Офлайн-маркетинг також включає прямий маркетинг покупця, тобто рекламну діяльність у місці продажу. Це включає відповідне ціноутворення, знижки та розпродажі, програми лояльності, а також плакати чи вітрини, які можна побачити у вітрині магазину, та мистецтво візуального мерчандайзингу.
Крім того, до різновидів традиційного маркетингу можна віднести спортивний маркетинг, тобто рекламну діяльність з використанням популярних спортивних подій. Прикладами цього виду маркетингу є реклама на банерах навколо спортивних майданчиків чи стадіонів.
Інтернет-маркетинг
Як випливає з назви, інтернет-маркетинг зосереджений на діяльності в Інтернеті.
Зародження інтернет-маркетингу в Україні датується 1990-ми роками, але початок його бурхливого розвитку припадає приблизно на 2004 рік, коли з’явилися найбільші соціальні мережі, такі як Facebook і Twitter, які стали популярними.
Існує багато видів інтернет-маркетингу, і з розвитком технологій та діджиталізацією їхня кількість постійно зростає. Серед найпопулярніших можна виділити:
- content marketing,
- SEO,
- SEM,
- e-mail marketing,
- social media marketing.
Content marketing
Це вид маркетингу, заснований на цікавому та захопливому контенті. Його завдання – не тільки викликати інтерес до бренду і залучити потенційних клієнтів, а й створити бажаний імідж бренду.
Контент-маркетинг є однією з найпопулярніших форм просування бренду і характеризується не тільки високою ефективністю, але й природністю, що цінується клієнтами. Тексти, які представляють бренд, інформують, консультують і, зрештою, продають, можуть мати форму:
- статті в блогах – спонсорські, інформаційні або експертні,
- пости в соціальних мережах,
- електронні книги,
- інфографіку.
Крім того, контент-маркетингова діяльність також включає створення професійних категорій та описів продуктів, а також контенту для сайту компанії.
Нетиповим різновидом контент-маркетингу є шепіт-маркетинг. Він передбачає просування бренду в постах у соціальних мережах, на форумах і в чатах. Характерною особливістю шепіт-маркетингу є те, що контент зазвичай розміщується анонімно і не від офіційного імені бренду або його представників.
Контент-маркетинг є основою або одним з найважливіших стовпів кожного з наступних видів маркетингу.
SEM
Хоча SEM і SEO часто описують як окремі види маркетингу, насправді SEO є лише частиною ширшої концепції – Search Engine Marketing.
SEO, або пошукова оптимізація та позиціонування сайту компанії, поєднує в собі низку заходів, у тому числі створення контенту відповідно до принципів SEO, спрямованих на покращення видимості сайту в пошукових системах.
Пошукова оптимізація складається з вищезгаданого контент-маркетингу, що включає створення контенту, багатого на ключові слова, і створення посилань, а також оптимізацію сайту з точки зору правильності його структури і ключових елементів, таких як URL-адреса або метадані, а також зовнішніх посилань на інших сторінках, як правило, тематично пов’язаних між собою. Одним із прикладів використання контент-маркетингу та зовнішніх посилань є публікація спонсорських статей з посиланням на сайт бренду.
Будучи ширшим терміном, SEM, окрім заходів з оптимізації, також включає в себе платні рекламні кампанії, спрямовані на отримання найкращої видимості певного сайту в онлайн-пошукових системах. Друга частина SEM, тобто PPC (Pay Per Click), тісно пов’язана з платформою Google Ads і базується на отриманні платних кліків за посиланнями, що ведуть на сайт.
Для цього типу маркетингу найкраще використовувати SEO і PPC послідовно і взаємодоповнюючи один одного.
E-mail marketing
Як випливає з назви, цей тип маркетингу базується на безпосередньому зверненні до потенційного клієнта через електронну пошту. Це дозволяє підтримувати постійний контакт і тісний зв’язок між брендом і споживачем.
Найпоширенішими формами e-mail-маркетингу є регулярні інформаційні розсилки, що інформують про спеціальні пропозиції, майбутні акції або нові продукти в асортименті компанії.
Найбільшою перевагою маркетингу електронною поштою є його оперативність і можливість охопити широке коло потенційних та існуючих клієнтів завдяки величезній популярності електронних поштових скриньок.
Social media marketing
Маркетинг у соціальних мережах поєднує в собі майже всі інші види маркетингу. Це діяльність у просторі соціальних медіа в найширшому розумінні цього терміну, що складається, серед іншого, з:
- ведення профілю в соціальних мережах, що означає регулярну публікацію контенту з графікою, гіфками або відео,
- відповідати на приватні повідомлення клієнтів та коментарі до постів,
- шепіт-маркетинг у соціальних мережах,
- запуск платних рекламних кампаній, спрямованих на конкретні цільові групи,
- організація спеціальних заходів та конкурсів за Вашим профілем.
Маркетинг у соціальних мережах зараз є дуже популярним способом просування бренду, а також представлення його у звичайному, людському світлі та зближення як з потенційними, так і з існуючими клієнтами. Він поєднує в собі автоматизовану рекламну діяльність, надання як експертного та інформаційного контенту в постах, так і повсякденного та гумористичного контенту, а також прямий контакт і можливість дискусії зі споживачем через коментарі під постами або приватні повідомлення.
Типи маркетингу vs маркетингові інструменти
Кожен вид онлайн-маркетингу включає в себе інструменти, які полегшують проведення конкретних рекламних заходів. Майже всі галузі онлайн-маркетингу підтримуються та вдосконалюються принаймні кількома сучасними інструментами.
У випадку SEO це SurferSEO, Keywordtool або Semrush. З іншого боку, для фахівців з маркетингу в соціальних мережах корисними є наступні: Sotrender, Tweetdeck, Facebook Audience Insights або Facebook Ad Manager.
Сучасні інструменти приносять користь усім фахівцям з інтернет-маркетингу, незалежно від того, чи займаються вони створенням контенту, управлінням соціальними мережами, email-маркетингом або оптимізацією та SEO сайтів.
Який тип маркетингу обрати для свого бізнесу?
На це питання дуже важко відповісти однозначно. Це пов’язано з тим, що все залежить принаймні від кількох важливих факторів, до яких відносяться:
- галузь,
- тип компанії, її розмір, сфера діяльності та можливості,
- цільові групи,
- бюджет,
- очікування від маркетингових заходів.
Оптимально поєднувати кілька видів маркетингу, але вони повинні бути добре підібрані і відповідати як профілю компанії, так і її потенційній аудиторії.
Підсумок
- Маркетинг можна найпростіше визначити як комплекс заходів, основною метою яких є продаж.
- Додатковим бажаним результатом маркетингової діяльності є підвищення впізнаваності бренду, а також позиціонування бренду на ринку.
- Основними видами маркетингу є традиційний маркетинг (листівки, брошури, плакати, реклама в пресі, на радіо та телебаченні) та інтернет-маркетинг (контент-маркетинг, SEO, SEM, маркетинг електронною поштою тощо).
Послуги копірайтингу, редагування та перекладу
Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.
Стань спеціалістом у сфері копірайтингу
Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.
Залишити відповідь