Способи продажу, тобто види маркетингу та їхні характеристики

Зміст

Маркетинг, хоча багато хто вважає його відносно новим явищем, існує в нашому житті вже дуже давно. Його коріння можна простежити до зародження самої торгівлі. Деякі експерти, однак, не хочуть повертатися так далеко назад і датують витоки маркетингу серединою 17-го століття, коли було відкрито перший у світі універмаг. У будь-якому випадку, різні види маркетингу та його більш-менш усвідомлені процедури існують з нами вже щонайменше кілька сотень років.

Що таке маркетинг?

Маркетинг, який існує вже багато років, не привертав до себе широкої уваги до ХХ століття, а отже, також зазнав динамічного розвитку. Він розділився на ряд основних галузей, і з роками, з розвитком технологій, ставав все більш динамічним. Сьогодні можна виділити понад двадцять різних видів маркетингової діяльності.

Однак перед тим, як детальніше розглянути деякі з них, необхідно відповісти на основне питання: що таке маркетинг?

У найзагальніших рисах маркетинг можна визначити як комплекс заходів – від планування до просування та дистрибуції – спрямованих на продаж, що розуміється як отримання вигоди від комерційного процесу, так і задоволення потреб та очікувань клієнтів.

Додатковим бажаним результатом маркетингової діяльності є підвищення впізнаваності бренду, а також його позиції на ринку.

Базовий поділ маркетингу

Хоча компанії вже просували свої послуги та товари у великих масштабах кілька десятиліть тому, поява Інтернету, а також розвиток онлайн-комунікацій вважається важливою віхою в розвитку маркетингу. Саме це призвело до поділу маркетингу на дві основні галузі – онлайн-маркетинг і традиційний маркетинг, який все частіше називають також офлайн-маркетингом.

Традиційний маркетинг

Цей вид маркетингу передбачає діяльність, яка здійснюється в режимі офлайн. Це розповсюдження листівок, брошур, розвішування плакатів або широкоформатних банерів. Традиційний маркетинг також включає рекламу в пресі, на радіо та телебаченні.

Офлайн-маркетинг також включає прямий маркетинг покупця, тобто рекламну діяльність у місці продажу. Це включає відповідне ціноутворення, знижки та розпродажі, програми лояльності, а також плакати чи вітрини, які можна побачити у вітрині магазину, та мистецтво візуального мерчандайзингу.

Крім того, до різновидів традиційного маркетингу можна віднести спортивний маркетинг, тобто рекламну діяльність з використанням популярних спортивних подій. Прикладами цього виду маркетингу є реклама на банерах навколо спортивних майданчиків чи стадіонів.

Інтернет-маркетинг

Як випливає з назви, інтернет-маркетинг зосереджений на діяльності в Інтернеті.

Зародження інтернет-маркетингу в Україні датується 1990-ми роками, але початок його бурхливого розвитку припадає приблизно на 2004 рік, коли з’явилися найбільші соціальні мережі, такі як Facebook і Twitter, які стали популярними.

Існує багато видів інтернет-маркетингу, і з розвитком технологій та діджиталізацією їхня кількість постійно зростає. Серед найпопулярніших можна виділити:

  • content marketing,
  • SEO,
  • SEM,
  • e-mail marketing,
  • social media marketing.

Content marketing

Це вид маркетингу, заснований на цікавому та захопливому контенті. Його завдання – не тільки викликати інтерес до бренду і залучити потенційних клієнтів, а й створити бажаний імідж бренду.

Контент-маркетинг є однією з найпопулярніших форм просування бренду і характеризується не тільки високою ефективністю, але й природністю, що цінується клієнтами. Тексти, які представляють бренд, інформують, консультують і, зрештою, продають, можуть мати форму:

  • статті в блогах – спонсорські, інформаційні або експертні,
  • пости в соціальних мережах,
  • електронні книги,
  • інфографіку.

Крім того, контент-маркетингова діяльність також включає створення професійних категорій та описів продуктів, а також контенту для сайту компанії.

Нетиповим різновидом контент-маркетингу є шепіт-маркетинг. Він передбачає просування бренду в постах у соціальних мережах, на форумах і в чатах. Характерною особливістю шепіт-маркетингу є те, що контент зазвичай розміщується анонімно і не від офіційного імені бренду або його представників.

Контент-маркетинг є основою або одним з найважливіших стовпів кожного з наступних видів маркетингу.

SEM

Хоча SEM і SEO часто описують як окремі види маркетингу, насправді SEO є лише частиною ширшої концепції – Search Engine Marketing.

SEO, або пошукова оптимізація та позиціонування сайту компанії, поєднує в собі низку заходів, у тому числі створення контенту відповідно до принципів SEO, спрямованих на покращення видимості сайту в пошукових системах.

Пошукова оптимізація складається з вищезгаданого контент-маркетингу, що включає створення контенту, багатого на ключові слова, і створення посилань, а також оптимізацію сайту з точки зору правильності його структури і ключових елементів, таких як URL-адреса або метадані, а також зовнішніх посилань на інших сторінках, як правило, тематично пов’язаних між собою. Одним із прикладів використання контент-маркетингу та зовнішніх посилань є публікація спонсорських статей з посиланням на сайт бренду.

Будучи ширшим терміном, SEM, окрім заходів з оптимізації, також включає в себе платні рекламні кампанії, спрямовані на отримання найкращої видимості певного сайту в онлайн-пошукових системах. Друга частина SEM, тобто PPC (Pay Per Click), тісно пов’язана з платформою Google Ads і базується на отриманні платних кліків за посиланнями, що ведуть на сайт.

Для цього типу маркетингу найкраще використовувати SEO і PPC послідовно і взаємодоповнюючи один одного.

E-mail marketing

Як випливає з назви, цей тип маркетингу базується на безпосередньому зверненні до потенційного клієнта через електронну пошту. Це дозволяє підтримувати постійний контакт і тісний зв’язок між брендом і споживачем.

Найпоширенішими формами e-mail-маркетингу є регулярні інформаційні розсилки, що інформують про спеціальні пропозиції, майбутні акції або нові продукти в асортименті компанії.

Найбільшою перевагою маркетингу електронною поштою є його оперативність і можливість охопити широке коло потенційних та існуючих клієнтів завдяки величезній популярності електронних поштових скриньок.

Social media marketing

Маркетинг у соціальних мережах поєднує в собі майже всі інші види маркетингу. Це діяльність у просторі соціальних медіа в найширшому розумінні цього терміну, що складається, серед іншого, з:

  • ведення профілю в соціальних мережах, що означає регулярну публікацію контенту з графікою, гіфками або відео,
  • відповідати на приватні повідомлення клієнтів та коментарі до постів,
  • шепіт-маркетинг у соціальних мережах,
  • запуск платних рекламних кампаній, спрямованих на конкретні цільові групи,
  • організація спеціальних заходів та конкурсів за Вашим профілем.

Маркетинг у соціальних мережах зараз є дуже популярним способом просування бренду, а також представлення його у звичайному, людському світлі та зближення як з потенційними, так і з існуючими клієнтами. Він поєднує в собі автоматизовану рекламну діяльність, надання як експертного та інформаційного контенту в постах, так і повсякденного та гумористичного контенту, а також прямий контакт і можливість дискусії зі споживачем через коментарі під постами або приватні повідомлення.

Типи маркетингу vs маркетингові інструменти

Кожен вид онлайн-маркетингу включає в себе інструменти, які полегшують проведення конкретних рекламних заходів. Майже всі галузі онлайн-маркетингу підтримуються та вдосконалюються принаймні кількома сучасними інструментами.

У випадку SEO це SurferSEO, Keywordtool або Semrush. З іншого боку, для фахівців з маркетингу в соціальних мережах корисними є наступні: Sotrender, Tweetdeck, Facebook Audience Insights або Facebook Ad Manager.

Сучасні інструменти приносять користь усім фахівцям з інтернет-маркетингу, незалежно від того, чи займаються вони створенням контенту, управлінням соціальними мережами, email-маркетингом або оптимізацією та SEO сайтів.

Який тип маркетингу обрати для свого бізнесу?

На це питання дуже важко відповісти однозначно. Це пов’язано з тим, що все залежить принаймні від кількох важливих факторів, до яких відносяться:

  • галузь,
  • тип компанії, її розмір, сфера діяльності та можливості,
  • цільові групи,
  • бюджет,
  • очікування від маркетингових заходів.

Оптимально поєднувати кілька видів маркетингу, але вони повинні бути добре підібрані і відповідати як профілю компанії, так і її потенційній аудиторії.

Підсумок

  • Маркетинг можна найпростіше визначити як комплекс заходів, основною метою яких є продаж.
  • Додатковим бажаним результатом маркетингової діяльності є підвищення впізнаваності бренду, а також позиціонування бренду на ринку.
  • Основними видами маркетингу є традиційний маркетинг (листівки, брошури, плакати, реклама в пресі, на радіо та телебаченні) та інтернет-маркетинг (контент-маркетинг, SEO, SEM, маркетинг електронною поштою тощо).

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

26.02.2024 Маркетинг
24.02.2024 Маркетинг
22.02.2024 Маркетинг
20.02.2024 Маркетинг
18.02.2024 Маркетинг
16.02.2024 Маркетинг
14.02.2024 Маркетинг
12.02.2024 Маркетинг
10.02.2024 Маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу