Що таке спам і як з ним боротися?

Зміст

В епоху діджиталізації та постійного шквалу інформації, що обрушується на нас усіма можливими каналами, небажана пошта, або спам, стає особливо дратівливою. Чи замислювалися Ви коли-небудь над тим, що таке СПАМ і як з ним можна боротися? І чи можливо це взагалі? Ось кілька порад!

SPAM – поняття

Перш ніж розглядати варіанти, як зменшити кількість спаму, варто познайомитися з “ворогом” ближче.

СПАМ – це різні типи повідомлень, що надсилаються “автоматично” багатьом одержувачам без їхньої згоди на отримання таких повідомлень. Простіше кажучи, спам – це небажані повідомлення.

Хоча ми не зустрічали офіційної розробки абревіатури для слова “спам”, багато хто вважає, що термін був поширений завдяки скетчу Монті Пайтона. В одному з виступів кабаре розігрує сцену в ресторані, коли клієнт намагається зробити замовлення, але кожна страва складається з фаршу і немає ніякого способу уникнути вживання їжі, яка не містить цього інгредієнта. У той час досить популярною консервованою їжею була свинина з шинкою, також відома як… SPAM.

Порівняння небажаних повідомлень з фаршем має певний сенс. Адже це означає, що ми постійно стикаємося з чимось небажаним, що буквально тисне на нас усіма можливими способами. Так само і зі спамом, розробленим зловмисниками як Stupid Pointless Annoying Messages (Дурні безглузді настирливі повідомлення).

Особливості спаму

Як визначити, що Ви маєте справу зі спамом? Більшість повідомлень цього типу характеризуються, серед іншого, такими ознаками:

  • відсутність персоналізації – всі отримувачі отримують повідомлення з однаковим змістом,
  • масовість – надсилається одночасно тисячам одержувачів,
  • часто незаконна діяльність – наші дані отримуються без нашої згоди, часто метою спамера є також спроба заразити систему з метою виманювання приватних даних, таких як номер банківського рахунку та пароль для доступу до нього,
  • введення одержувача в оману – “реклама” предметів розкоші за непристойно низькою ціною, виділення пропозиції більш жирним шрифтом, опускання так званого дрібного шрифту.

Спам може бути електронною поштою, SMS, MMS. Це також автоматичні повідомлення, що розсилаються через фейкові акаунти в популярних месенджерах і соціальних мережах.

Як виглядає спам на практиці? Досить поширеним методом є надсилання одержувачу повідомлення, заголовок якого починається з “RE:”, що має вказувати на те, що Ви вже листувалися з цим відправником, тому автоматично перевірите його вміст. Досить часто спам-повідомлення характеризуються недбалістю – помилки.

З якою метою створюється спам?

З точки зору потенційного впливу на одержувача, ми можемо розділити небажані повідомлення на СПАМ:

  • маркетинговий,
  • хакерський – так званий фішинг.

Найчастіше СПАМ розсилається з маркетинговою метою. Мета повідомлення – досягти якомога більшої кількості одержувачів. Переважна більшість з нас вважатиме цей тип повідомлень досить дратівливим, навіть атакуючим і засмічуючим нашу поштову скриньку. Ось чому все більше і більше поштових програм пропонують безкоштовний фільтр для відсіювання повідомлень, які вважаються потенційним “сміттям”. Однак іноді туди потрапляють і звичайні повідомлення, тому варто час від часу заглядати в цю папку.

Вводячи одержувача в оману, спамер може захотіти отримати наші дані – адресу електронної пошти, номер телефону. Таким чином, він зможе продовжувати засипати нас інформацією й іншими каналами.

Розсилка спаму має і темний бік. Кіберзлочинці використовують цю форму “контакту” для отримання конфіденційних даних. Це може відбуватися у формі зараження вашого комп’ютера при переході за посиланням або відкритті вкладеного файлу. У цей момент на комп’ютер завантажується вірус, який у фоновому режимі відстежує дії користувача в Інтернеті і записує відповідну інформацію, наприклад, адреси сайтів або паролі, в тому числі банківські. Фішинг – це спроба викрадення персональних даних – варто пам’ятати про це.

Як боротися зі спамом?

Перш за все, є сумний факт: немає способу повністю позбутися проблеми небажаних електронних листів. Перш за все, ми не читаємо правила і так званий дрібний шрифт. Часто інформація, яку ми надаємо (електронна пошта, телефон), потрапляє до бази даних, яку її власник може продати. Таким чином, наші дані мандрують світом без нашого відома чи згоди.

Однак існують методи та програми, які допоможуть зменшити кількість небажаних повідомлень, які Ви отримуєте. Не знаєте, що робити? Почніть з цього:

  • Інвестуйте в антивірусну програму. Безкоштовні версії часто не здатні захистити наш комп’ютер від небезпечного програмного забезпечення, платні варіанти потребують постійних оновлень. Крім того, платні версії часто дозволяють захистити більше одного пристрою в межах придбаної ліцензії.
  • Обирайте поштові скриньки зі спам-фільтром. Однак варто час від часу заглядати в цю папку, щоб переконатися, що туди випадково не потрапило звичайне повідомлення.
  • Не відкривайте підозрілі повідомлення. Якщо зміст містить кричущі помилки, сам лист виглядає недбало, знеособлений і містить посилання або вкладення – краще проігнорувати або видалити повідомлення. Спамери часто видають себе за кур’єрські компанії та постачальників послуг, надсилаючи інформацію про неоплачений рахунок або необхідність сплатити митні збори. Адреса може виглядати правдоподібно, але часто містить додаткові символи, яких немає у справжнього постачальника.
  • Перш ніж натискати на посилання, перевірте посилання, на які воно перенаправляє – просто наведіть курсор миші на посилання і подивіться, яку адресу воно відобразить. Переконайтеся, що в ній немає помилок і що домен вказано правильно.
  • Намагайтеся не вказувати свою основну електронну адресу при реєстрації в інтернет-магазинах і соціальних мережах. Бажано створити нову адресу, призначену для цих цілей.
  • Не рекомендується робити свою адресу електронної пошти загальнодоступною. З іншого боку, Ви можете вказати адресу у зміненому вигляді, наприклад, включивши в тіло адреси “at” замість стандартного символу @.
  • Читайте умови та положення – часто всі згоди вказані заздалегідь, включаючи обробку даних та надсилання рекламних матеріалів електронною поштою або на вказаний телефонний номер.

Підсумок

  1. СПАМ – це різні види повідомлень, що надсилаються “автоматично” багатьом одержувачам без їхньої згоди на отримання таких повідомлень.
  2. Це можуть бути електронні листи, SMS, MMS. Це також автоматичні повідомлення, що розсилаються через фейкові акаунти в популярних месенджерах і соціальних мережах.
  3. Позбутися проблеми небажаних листів повністю неможливо, але, на щастя, існують методи та програми, які дозволяють зменшити їхній обсяг.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

16.04.2024 Поради
14.04.2024 SEO
12.04.2024 SEO
10.04.2024 Маркетинг
08.04.2024 Контент маркетинг
06.04.2024 Поради
04.04.2024 Контент маркетинг
02.04.2024 Поради
31.03.2024 Контент маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу