Стратегія зв’язків з громадськістю – як її створити?
Нікого не треба переконувати в тому, що PR-діяльність популярна, ефективна і широко використовується в бізнесі. Однак, якщо ви знаєте цю тему “зсередини”, то розумієте, наскільки трудомістким і вимогливим є ведення цього виду бізнесу. З цієї статті ви дізнаєтесь, як можна зробити планування, організацію та реалізацію діяльності зі зв’язків з громадськістю вашої компанії ефективнішою і водночас простішою.
Що таке стратегія зв’язків з громадськістю?
Стратегія зв’язків з громадськістю – це документ, розробка якого повинна передувати першим крокам компанії в напрямку PR-діяльності.
Цей своєрідний посібник містить усі настанови, що стосуються внутрішньої та зовнішньої комунікації компанії. Окрім аналітичних здібностей, її розробка вимагає ґрунтовних знань – не лише теоретичної бази, а й уміння застосовувати їх на практиці.
Недарма стратегію зв’язків з громадськістю ще називають планом PR-діяльності, оскільки вона дозволяє визначити як загальний напрямок роботи, так і деталізувати окремі її елементи.
Як створити стратегію зв’язків з громадськістю?
Створення PR-стратегії – це тривалий процес, який складається з окремих етапів. Однак варто сумлінно пройти всі з них, щоб наступні фази – імплементаційна частина та оцінка стратегії – пройшли без проблем.
Бажання обрати легший шлях і відмовитися від “складних” етапів стратегії призведе лише до негативних наслідків у майбутньому (наприклад, додаткових витрат, спричинених непродуманими діями).
Тому краще інвестувати необхідний час на початку, щоб потім насолоджуватися лише перевагами.
З чого складається PR-стратегія?
Стратегія зв’язків з громадськістю складається з певного пакету фіксованих, обов’язкових елементів. Деякі з них, на перший погляд, можуть здатися складними, оскільки потребують багато часу та коштів.
Однак не варто йти короткими шляхами. Добре розроблена стратегія – це інвестиція, яка в довгостроковій перспективі принесе прибуток, що значно перевищить витрати.
Аналізи
Першим елементом PR-стратегії є початковий аналіз.
На цьому етапі зазвичай проводять SWOT-аналіз (або базовий аналіз) та аналіз зовнішнього середовища. Ці заходи дозволяють визначити початкові іміджеві та комунікаційні проблеми компанії та спланувати майбутню діяльність відповідно до сегментів цільової аудиторії.
Часто в рамках первинного аналізу також проводиться комунікаційний аудит. Його основна мета – надати детальну інформацію про канали комунікації компанії – їхню ефективність або адаптацію до очікувань аудиторії.
Cele
На цьому етапі вам слід зосередитися на з’ясуванні очікувань, яких ви хотіли б досягти за допомогою стратегії.
Прикладами цілей можуть бути:
- Підвищення впізнаваності бренду;
- Просування нового продукту;
- Розширення цільової аудиторії за рахунок нового сегмента;
- Створення нового або посилення існуючого іміджу бренду.
Як бачимо, цілі PR можуть варіюватися залежно від ситуації в конкретній компанії та індивідуальних уподобань підприємця. Однак переважна більшість з них в кінцевому підсумку зводиться до одного – збільшення прибутку компанії.
Ключові повідомлення, стратегія та графік
Ключові повідомлення – це ключові фрази, навколо яких будується весь план дій.
Стратегія – це елемент, який дає загальне уявлення про план реалізації заходів, спрямованих на досягнення цілей – важливо, щоб він послідовно і узгоджено відповідав узгодженим ключовим повідомленням.
З іншого боку, графік слугує для розподілу певних заходів у часі, а також допомагає підтримувати регулярність і послідовність у комунікації.
Бюджет
Ще одним елементом, який є невід’ємною частиною PR-стратегії, є бюджет. Часто саме його розмір окреслює рамки можливих дій.
На цьому етапі варто подумати, наскільки понесені фінансові витрати будуть прийнятними для компанії у зв’язку із запланованими заходами.
Оцінка
Останнім елементом PR-стратегії є оцінка. Вона слугує для вимірювання ефективності заходів, проведених в рамках плану, їх аналізу та оцінки.
Для того, щоб достовірно визначити ефективність розробленої стратегії та заходів в її рамках, необхідно використовувати відповідні показники досягнення цілей. Залежно від поставлених вами цілей, отримані результати можуть бути виміряні або кількісно, або якісно.
Отримані результати дозволять вам перевірити ефективність стратегії і дадуть можливість визначити поточну ситуацію компанії і відправну точку для подальших планів розвитку.
PR-стратегія – чи варта вона того?
Непродумана та безсистемна діяльність компанії у сфері зв’язків з громадськістю часто не дає очікуваних результатів.
Причиною цього може бути низка факторів, наприклад, нечітко визначена цільова аудиторія, невідповідні канали комунікації або нерегулярність проведених заходів. Незалежно від того, який з факторів визначив невдачу проведеної PR-діяльності, наслідком може стати постійне знеохочення до будь-якої діяльності в цій сфері, викликане неправильною класифікацією зв’язків з громадськістю як лише витрат, а не інвестицій.
PR-стратегія – це документ, який дозволить усунути будь-які “заковики” на етапі планування, що підвищить шанси на успіх проведених заходів.
Таким чином, розробка стратегії зв’язків з громадськістю – це рішення, яке дозволяє систематизувати заплановані заходи і зіставити їх з цілями, яких необхідно досягти.
Підсумок
- Стратегія зв’язків з громадськістю – це документ, який описує всі основні напрямки, що стосуються внутрішніх і зовнішніх комунікацій компанії.
- Процес створення PR-стратегії складається з набору окремих етапів, які необхідно враховувати для того, щоб документ був повноцінним.
- Перший етап – попередній аналіз – слугує для визначення початкових іміджевих та комунікаційних проблем компанії, що дає змогу в подальшому планувати відповідні заходи.
- Наступними елементами стратегії є визначення цілей та ключових повідомлень – ключових фраз, які необхідно донести до оточення в рамках реалізованої стратегії.
- Правильно побудована стратегія зв’язків з громадськістю включає також графік заходів, бюджет і контрольну частину – оцінку.
- Основна мета стратегії – зробити PR-діяльність більш ефективною через її багатогранну перевірку з урахуванням поточної ситуації, можливостей, цілей і потреб ринку.
Послуги копірайтингу, редагування та перекладу
Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.
Стань спеціалістом у сфері копірайтингу
Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.
Залишити відповідь