Стратегія зв’язків з громадськістю – як її створити?

Зміст

Нікого не треба переконувати в тому, що PR-діяльність популярна, ефективна і широко використовується в бізнесі. Однак, якщо ви знаєте цю тему “зсередини”, то розумієте, наскільки трудомістким і вимогливим є ведення цього виду бізнесу. З цієї статті ви дізнаєтесь, як можна зробити планування, організацію та реалізацію діяльності зі зв’язків з громадськістю вашої компанії ефективнішою і водночас простішою.

Що таке стратегія зв’язків з громадськістю?

Стратегія зв’язків з громадськістю – це документ, розробка якого повинна передувати першим крокам компанії в напрямку PR-діяльності.

Цей своєрідний посібник містить усі настанови, що стосуються внутрішньої та зовнішньої комунікації компанії. Окрім аналітичних здібностей, її розробка вимагає ґрунтовних знань – не лише теоретичної бази, а й уміння застосовувати їх на практиці.

Недарма стратегію зв’язків з громадськістю ще називають планом PR-діяльності, оскільки вона дозволяє визначити як загальний напрямок роботи, так і деталізувати окремі її елементи.

Як створити стратегію зв’язків з громадськістю?

Створення PR-стратегії – це тривалий процес, який складається з окремих етапів. Однак варто сумлінно пройти всі з них, щоб наступні фази – імплементаційна частина та оцінка стратегії – пройшли без проблем.

Бажання обрати легший шлях і відмовитися від “складних” етапів стратегії призведе лише до негативних наслідків у майбутньому (наприклад, додаткових витрат, спричинених непродуманими діями).

Тому краще інвестувати необхідний час на початку, щоб потім насолоджуватися лише перевагами.

З чого складається PR-стратегія?

Стратегія зв’язків з громадськістю складається з певного пакету фіксованих, обов’язкових елементів. Деякі з них, на перший погляд, можуть здатися складними, оскільки потребують багато часу та коштів.

Однак не варто йти короткими шляхами. Добре розроблена стратегія – це інвестиція, яка в довгостроковій перспективі принесе прибуток, що значно перевищить витрати.

Аналізи

Першим елементом PR-стратегії є початковий аналіз.

На цьому етапі зазвичай проводять SWOT-аналіз (або базовий аналіз) та аналіз зовнішнього середовища. Ці заходи дозволяють визначити початкові іміджеві та комунікаційні проблеми компанії та спланувати майбутню діяльність відповідно до сегментів цільової аудиторії.

Часто в рамках первинного аналізу також проводиться комунікаційний аудит. Його основна мета – надати детальну інформацію про канали комунікації компанії – їхню ефективність або адаптацію до очікувань аудиторії.

Cele

На цьому етапі вам слід зосередитися на з’ясуванні очікувань, яких ви хотіли б досягти за допомогою стратегії.

Прикладами цілей можуть бути:

  • Підвищення впізнаваності бренду;
  • Просування нового продукту;
  • Розширення цільової аудиторії за рахунок нового сегмента;
  • Створення нового або посилення існуючого іміджу бренду.

Як бачимо, цілі PR можуть варіюватися залежно від ситуації в конкретній компанії та індивідуальних уподобань підприємця. Однак переважна більшість з них в кінцевому підсумку зводиться до одного – збільшення прибутку компанії.

Ключові повідомлення, стратегія та графік

Ключові повідомлення – це ключові фрази, навколо яких будується весь план дій.

Стратегія – це елемент, який дає загальне уявлення про план реалізації заходів, спрямованих на досягнення цілей – важливо, щоб він послідовно і узгоджено відповідав узгодженим ключовим повідомленням.

З іншого боку, графік слугує для розподілу певних заходів у часі, а також допомагає підтримувати регулярність і послідовність у комунікації.

Бюджет

Ще одним елементом, який є невід’ємною частиною PR-стратегії, є бюджет. Часто саме його розмір окреслює рамки можливих дій.

На цьому етапі варто подумати, наскільки понесені фінансові витрати будуть прийнятними для компанії у зв’язку із запланованими заходами.

Оцінка

Останнім елементом PR-стратегії є оцінка. Вона слугує для вимірювання ефективності заходів, проведених в рамках плану, їх аналізу та оцінки.

Для того, щоб достовірно визначити ефективність розробленої стратегії та заходів в її рамках, необхідно використовувати відповідні показники досягнення цілей. Залежно від поставлених вами цілей, отримані результати можуть бути виміряні або кількісно, або якісно.

Отримані результати дозволять вам перевірити ефективність стратегії і дадуть можливість визначити поточну ситуацію компанії і відправну точку для подальших планів розвитку.

PR-стратегія – чи варта вона того?

Непродумана та безсистемна діяльність компанії у сфері зв’язків з громадськістю часто не дає очікуваних результатів.

Причиною цього може бути низка факторів, наприклад, нечітко визначена цільова аудиторія, невідповідні канали комунікації або нерегулярність проведених заходів. Незалежно від того, який з факторів визначив невдачу проведеної PR-діяльності, наслідком може стати постійне знеохочення до будь-якої діяльності в цій сфері, викликане неправильною класифікацією зв’язків з громадськістю як лише витрат, а не інвестицій.

PR-стратегія – це документ, який дозволить усунути будь-які “заковики” на етапі планування, що підвищить шанси на успіх проведених заходів.

Таким чином, розробка стратегії зв’язків з громадськістю – це рішення, яке дозволяє систематизувати заплановані заходи і зіставити їх з цілями, яких необхідно досягти.

Підсумок

  • Стратегія зв’язків з громадськістю – це документ, який описує всі основні напрямки, що стосуються внутрішніх і зовнішніх комунікацій компанії.
  • Процес створення PR-стратегії складається з набору окремих етапів, які необхідно враховувати для того, щоб документ був повноцінним.
  • Перший етап – попередній аналіз – слугує для визначення початкових іміджевих та комунікаційних проблем компанії, що дає змогу в подальшому планувати відповідні заходи.
  • Наступними елементами стратегії є визначення цілей та ключових повідомлень – ключових фраз, які необхідно донести до оточення в рамках реалізованої стратегії.
  • Правильно побудована стратегія зв’язків з громадськістю включає також графік заходів, бюджет і контрольну частину – оцінку.
  • Основна мета стратегії – зробити PR-діяльність більш ефективною через її багатогранну перевірку з урахуванням поточної ситуації, можливостей, цілей і потреб ринку.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

28.05.2024 Маркетинг
24.05.2024 Копірайтинг
22.05.2024 Копірайтинг
20.05.2024 Копірайтинг
16.05.2024 Маркетинг
14.05.2024 Поради
10.05.2024 Поради
08.05.2024 Копірайтинг
06.05.2024 Поради

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу