Контент маркетинг – що це таке?

Зміст

Ви, напевно, не раз зустрічали вираз “контент продає”. Понад 20 років тому Білл Гейтс написав статтю під назвою “Контент – це король”. Однак звідки взялася маркетингова сила письмових текстів? Що таке контент маркетинг і як він може збільшити прибутки у Вашому бізнесі? Про це Ви прочитаєте в наступному тексті!

Що таке контент маркетинг?

На сьогоднішній день існує багато визначень контент маркетингу, однак Інтернет надто швидко робить точні терміни застарілими. Тому ми повинні пояснити це в загальних рисах:

Контент маркетинг – це тип маркетингової стратегії, яка спрямована на залучення клієнтів за допомогою цінного контенту.

Отже, це будь-яка діяльність, спрямована на покращення бізнес-результатів за допомогою написання текстів. Інструменти, які використовує контент маркетинг, включають в себе:

  • статті для блогу,
  • вміст сайту,
  • описи товарів,
  • рекламні тексти,
  • експертні статті.

Саме слово “content” в перекладі з означає “вміст”, що в нашому розумінні точніше можна перекласти як “загальний текстовий вміст, який показується клієнтам”. Отже, весь контент, який створюється і представляється компанією, реалізується за допомогою контент маркетингу. Яка мета цього? Звичайно ж, більше прибутку!

Контент маркетинг – що це означає для компанії? – переваги

Тексти, тобто інформаційні носії, знайшли своє місце в бізнесі з моменту його зародження. Однак сучасний розвиток Інтернету різко збільшив можливості охоплення аудиторії. Поряд з цим все більшу роль відіграє імідж і правильна подача пропозиції – і контент маркетинг для цього підходить якнайкраще.

Основними перевагами професійного контенту є позиціонування, імідж експерта та збільшення продажів.

Позиціонування

Завдання Google – показувати користувачам корисну інформацію. Тож якщо Ваш бізнес публікує змістовний контент, він може отримати безкоштовний трафік через пошукову систему. Це, в свою чергу, збільшить коло потенційних клієнтів, які потраплять на Ваш сайт і ознайомляться з Вашою пропозицією.

Варто зазначити, що залучені таким чином користувачі мають більший бізнес-потенціал, оскільки вони прийшли на сайт за власною ініціативою (це так званий інбаунд-маркетинг). У той час як традиційна реклама (яка відображається мимоволі) продовжує втрачати свою ефективність, пошуковий трафік став основним напрямком зусиль більшості компаній і постійно зростає в ціні.

Контент, який створюється для максимізації видимості в пошукових системах, називається SEO-текстом.

Імідж

Сьогодні кожен підприємець розуміє, що ціна – не єдиний фактор, що визначає рішення про покупку. Важливу роль відіграє також правильна презентація, яка переконує клієнтів у якості пропозиції та формує довіру до неї.

Спеціалізовані статті – важливий інструмент у арсеналі контент-маркетолога – чудово справляються з цим завданням. Змістовні сторінки з пропозиціями та блог демонструють компетенції компанії, надаючи при цьому корисну інформацію та відображаючись у пошуковій системі.

Таким чином, Ви бачите, що ефекти контент-маркетингу підтримують один одного, і все це завершується останнім елементом – укладанням угоди.

Продаж

Одержувачі стали несприйнятливими до необґрунтованих, порожніх рекламних слоганів там, де має бути конкретика. У більшості галузей потрібні аргументи, чому саме Ваша пропозиція вирізняється з-поміж конкурентів.

З цієї причини експертний контент, який використовує мову переваг, збільшує конверсію і дозволяє краще використовувати трафік сайту в маркетингових цілях. Безумовно, Ви знаєте, що добре представлена пропозиція збільшує кількість запитів, і тепер Ви знаєте, що за це відповідає контент маркетинг.

Як виміряти ефективність контент маркетингу?

У цьому аспекті нам потрібно пов’язати відстеження результатів з вищезгаданими перевагами. Однак, щоб не давати банальних порад “стежте за доходами”, ми зосередимося на менш очевидних показниках ефективності контент маркетингу.

Час проведений на сайті

Як правило, чим довше користувач перебуває на сайті, тим більше він цікавиться Вашим контентом. Це є чітким сигналом для Google, що сторінка є цікавою та цінною, а отже, корисною для SEO.

Порада: щоб збільшити тривалість перебування користувача на Вашій сторінці, переконайтеся, що Ви надаєте цікаву інформацію, чітко структурований SEO-текст і внутрішню перелінковку. Це заохотить користувача до подальшого вивчення порталу і полегшить навігацію.

Кількість унікальних відвідувачів

UV (унікальні відвідування) – ще один показник, який надасть Вам інформацію про популярність опублікованих статей. Унікальні відвідування підраховуються на основі індивідуальних IP-адрес, тому Ви знаєте, скільки людей Ви дійсно охопили своїм контентом.

Порада: варто відстежувати результати! Ви можете використовувати потенціал текстів, які часто відвідують, оптимізувавши їх під свою пропозицію. Наприклад, якщо йдеться про професійний опис однієї з Ваших послуг, не бійтеся додати в кінці примітку про те, що зацікавлені люди можуть зв’язатися з Вами і запросити ціну. Такий фрагмент, не вимагаючи практично ніякої роботи, може продемонструвати значний вплив на бізнес.

Відсоток відмов

Цей показник відмов показує відсоток відвідувачів, які залишають сторінку, не зробивши жодної дії. Це може свідчити про те, що контент не цікавий, але також може бути пов’язано з іншими факторами сторінки (довгий час завантаження, непрозора структура, спливаюча реклама). Не існує конкретного хорошого показника відмов, оскільки він залежить від типу контенту, ключової фрази та індустрії. Однак універсальне правило зрозуміле: чим нижчий відсоток, тим краще.

Порада: якщо Ви помітили, що стаття має непропорційно високий показник відмов, варто з’ясувати причину цього і визначити, як подано вступ, чи розроблені заголовки, що привертають увагу, чи немає кричущих фактичних помилок і т.д.

Контент маркетинг чи Google Ads?

Не існує правильної відповіді на питання, яке рішення є більш ефективним. Обидва види маркетингової діяльності мають певні переваги та недоліки, тому правильний вибір залежить від стадії розвитку компанії, стратегії, а також діяльності конкурентів.

Переваги та недоліки контент маркетингу

Професійні тексти дають багато стабільних, взаємодоповнюючих результатів.

Але для їх отримання потрібно докласти чимало зусиль і часу. Створення змістовних текстів вимагає багато зусиль і результати не з’являться в Google одразу. Це робить фокусування виключно на контент маркетингу не ідеальним для стартапів, оскільки перспектива отримання прибутку є довгостроковою.

Ситуація ускладнюється конкурентами, які також намагаються зайняти високі позиції в пошукових системах. Найвизначніші місця – це десять (це так звана ТОП10. Решта результатів опускаються далі по сторінках Google), тому якщо у Вашій галузі багато компаній, то Вам неминуче буде складніше з’явитися в пошуковій видачі.

Переваги контент маркетингу:

  • синергетичний ефект;
  • відносно стійкі результати (якщо Ви дбаєте про постійний розвиток сайту звісно);
  • відсутність необхідних витрат.

Недоліки контент маркетингу:

  • процес SEO займає багато часу;
  • створення контенту вимагає багато роботи;
  • конкуренція може знизити результати.

Переваги та недоліки Google Ads

Платна реклама дозволяє показати Ваш сайт майже миттєво. Єдина умова, як випливає з назви – це гроші, які потрібно вкласти в кампанію. Тож якщо в контент маркетингу ми говорили про необхідність створення спеціалізованого контенту, то тут результати з’являться без таких складнощів. Це надзвичайно важлива особливість для стартапів, проте в довгостроковій перспективі виникає проблема – приріст клієнтів залежить виключно від бюджету, а припинення виплат пов’язане з втратою видимості сайту.

Варто зазначити, що отримані результати також сильно залежать від дій конкурентів, але в цьому випадку негативним наслідком є більші витрати. Платформа Google Ads базується на аукціонній системі, тому конкуренція між компаніями відображається на вартості кліка (PPC) реклами.

Переваги Google Ads:

  • швидкі результати;
  • відсутність необхідності працювати над контентом.

Недоліки Google Ads:

  • результати жорстко залежать від бюджету;
  • видимість зникає, коли кампанія зупиняється;
  • конкуренція може знизити результати.

 

Ідеального рішення не існує. Описані вище стратегії схожі на протилежні полюси, тому варто використовувати обидві, адаптуючи рішення до цілей і можливостей компанії.

Content marketing – стратегії

Ми обговорили, що таке content marketing та його переваги, настав час детальніше розглянути стратегії, які він використовує.

Не існує єдиного методу, який гарантує успіх у будь-якій ситуації. Це пов’язано не тільки з унікальністю компанії, але й з непередбачуваністю та динамічністю ринку. Тим не менш, за останні роки з’явилися перевірені способи, як поєднати маркетинг з контентом.

Ознайомтеся з ними, а потім подумайте, чи можете застосувати їх у своєму бізнесі.

Вам не обов’язково використовувати всі стратегії одразу, але потенційно будь-який метод може підвищити ефективність Вашого бізнесу.

User Generated Content

Це контент, створений користувачами, які відвідують сайт. Передумовою створення користувацького контенту є створення простору для взаємодії з клієнтами і для цього є багато способів – коментарі, хештеги або зображення. Кінцевим результатом може бути підвищення SEO та активності в соціальних мережах, а також створення автентичного корпоративного іміджу.

Topical authority

Ця стратегія була розроблена у відповідь на алгоритми Google, які враховують не лише контент, але й його творців. Потрібно знати, що пошукова система оцінює, чи є на сайті схожий контент або, інакше кажучи, чи дійсно компанія знає свою справу.

Якщо Ви розробили багато суміжних тем і таким чином створили тематичний авторитет, то у Вас більше шансів отримати видимість в Google. З цієї причини не описуйте занадто різноманітні теми, а оберіть вузьку сферу, яка тісно пов’язана з Вашою пропозицією. Визначте наріжний контент, тобто питання, навколо яких буде “обертатися” контент на сайті.

Evergreen content

Контент має певний термін життя в пошуковій системі, що на практиці означає, що застаріла інформація перестає відображатися. Це природний крок з боку Google, спрямований на підтримку високої якості видачі, але Ви теж можете це виправити.

Переконайтеся, що Ви створюєте переважно вічнозелений контент, тобто тексти, які є “вічнозеленими” і не піддаються впливу часу (назва стратегії відсилає до рослин, які не скидають листя на зиму), наприклад, навчальні посібники або огляди товарів. З самого початку створення контенту слід визначити, які статті потребуватимуть регулярного оновлення. Це дозволить запобігти занепаду трафіку, тобто поступовій втраті видимості, і значно стабілізувати ефект від контент-маркетингу.

Як ми вже згадували, не кожна стратегія буде застосовна. Наприклад, у випадку з туристичною галуззю важко використовувати вічнозелений контент, тоді як ефект від користувацького контенту залежатиме від того, наскільки “придатним для носіння” є продукт. Ви завжди повинні узгоджувати свою діяльність з контентом з можливостями та потребами Вашої компанії.

Набагато легше знайти спільні риси в тому, чого не варто робити. Шкідливі методи включають:

  • thin content, тобто контент низької якості, скопійований або створений автоматично,
  • спроби маніпулювати рейтингом шляхом надмірного додавання ключових фраз у заголовки та текст,
  • використання надмірно ускладненої мови замість форми, зрозумілої одержувачу,
  • скорочення та штучне збільшення обсягу тексту (пам’ятайте, що іноді “менше – це більше”).

Як використовувати контент маркетинг?

Протипоказань до використання контент маркетингу немає – його може застосовувати будь-яка компанія.

Навпаки, ця форма рекламної активності продовжує набирати маркетинговий потенціал. Однак, важливо зіставити свої сильні сторони з сильними сторонами і вибрати контент, який відповідає можливостям Вашої компанії.

Визначте бізнес-цілі

Професійний контент має багато переваг, але Ви не можете отримати все й одразу – подумайте, що для Вас є пріоритетом: видимість у Google, залучення трафіку чи створення іміджу експерта.

У першому випадку зробіть акцент на SEO-тексти, у другому – на добре описану пропозицію, а в третьому – на змістовні статті в блозі та гостьові пости.

Встановіть бюджет

Як і будь-яка інша інвестиція, витрати значною мірою вплинуть на Ваші результати, оскільки від них залежатиме обсяг і якість замовленого тексту.

Вивчіть конкурентів

Якщо інші компанії у Вашій галузі не докладали зусиль для створення контенту, Вам не доведеться докладати багато зусиль, щоб зайняти високі позиції в Google і привабити клієнтів.

Аналогічно, коли Ваші конкуренти інвестують в експертний контент, Вам доведеться докласти більше зусиль, щоб досягти бажаних результатів. Іноді, особливо у випадку з олігополіями та великими платформами електронної комерції, боротьба може бути особливо складною, тому варто зробити ставку на довгі ключові слова, щоб показати сайт за менш частими (але менш конкурентними) запитами.

Візьміть до уваги вищезазначені фактори, щоб точно вибрати роботу з контент маркетингу. Пам’ятайте, що жодна перешкода (у вигляді конкуренції або низького бюджету) не скасовує шансів на успіх, а лише змушує Вас змінити свої дії. Це означає, що будь-яка компанія може отримати вигоду від контент маркетингу, якщо підходить до нього з розумом. Досвідчений копірайтер або агентство напевно зможуть порадити найоптимальніше рішення у Вашому випадку.

Підсумок

  • Контент маркетинг – це комплекс заходів з просування, основним інструментом якого є написання текстів. Сюди входить створення статей для блогу, сторінок з пропозиціями або описів товарів.
  • Переваги, які випливають з професійного контенту, включають підвищення SEO та конверсії, а також формування іміджу.
  • Ефекти контент маркетингу можна відстежувати опосередковано; для цього використовуються такі показники, як кількість унікальних відвідувачів (UV), час перебування на сайті та рівень відмов.
  • Контент маркетинг суттєво відрізняється від Google Ads, оскільки для досягнення результатів потрібен час і праця, але подальші ефекти стабільні і не потребують фінансових витрат. На практиці ці два рішення дуже добре доповнюють одне одного.
  • Стратегія створення контенту в основному унікальна, але спільними рисами є створення тематичного авторитету, забезпечення актуальності інформації та залучення користувачів до обговорення.
  • Будь-яка компанія може отримати вигоду від контент маркетингу, але тільки якщо вона обирає види діяльності, які відповідають її можливостям. Для цього необхідно визначити бюджет, проаналізувати конкуренцію та поставити реалістичні бізнес-цілі.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

16.04.2024 Поради
14.04.2024 SEO
12.04.2024 SEO
10.04.2024 Маркетинг
08.04.2024 Контент маркетинг
06.04.2024 Поради
04.04.2024 Контент маркетинг
02.04.2024 Поради
31.03.2024 Контент маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу