Принцип перевернутої піраміди – як застосувати його в тексті?

Зміст

Коли ми пишемо тексти, ми хочемо, щоб їх прочитали – бажано від початку до кінця. Однак у наш час інформаційного перевантаження, що обрушується на нас з усіх боків, рідко хто хоче або може прочитати всю статтю повністю. Здебільшого ми шукаємо в ній лише конкретний зміст. Принцип перевернутої піраміди служить читачам не тільки для того, щоб вихопити найважливішу інформацію і швидко покинути сайт. Вміле застосування піраміди може зацікавити глядача настільки, що він буде читати далі і далі. Подивіться, як це зробити!

Що таке принцип перевернутої піраміди?

Принцип перевернутої піраміди в статті полягає в тому, що ми починаємо з суті, без надмірно довгого вступу і повільного введення в тему.

Це правило ідеально відповідає потребам сучасних читачів, які хочуть швидко знаходити потрібний їм контент.

Всім відома харчова піраміда, яка наочно дозволяє нам скласти щоденне меню, що відповідає нашим потребам. В її основі лежать продукти та фізичні навантаження, які повинні бути присутніми якомога більше, щоб залишатися здоровими. На вершині піраміди знаходяться продукти, які також потрібні нам для здоров’я, але в менших кількостях.

Тепер давайте розвернемо піраміду і перенесемо її з повсякденного харчування в копірайтинг або журналістику, де вона вже існувала набагато раніше. Нагорі буде ключова інформація. Та, заради якої читач клацає на заголовок. Однак у міру того, як читач читає, помітність інформації починає зменшуватися.

Маючи в запасі небагато часу, глядач спочатку читає заголовок, який визначає, чи зацікавить його стаття спочатку. Потім він переходить до заголовка, з якого повинен швидко зрозуміти, про що йдеться в тексті і чи знайде він у ньому те, що шукає. Якщо він не заковтне гачок на цьому етапі – він, швидше за все, покине сторінку.

Тому зробіть заголовок максимально привабливим і включіть в нього ключові слова. Те ж саме стосується вступного абзацу. Вони часто впливають на рішення прочитати статтю або покинути сторінку.

Принцип перевернутої піраміди – які риси повинен мати текст?

Як зробити так, щоб ваш текст добре бачили як читачі, так і роботи Google? Ось кілька порад, про які варто пам’ятати:

  • Почніть з ключової інформації. Дотримуйтеся правила, що найважливіший контент і ключові слова повинні бути якомога ближче до заголовка. Саме тут ваш читач буде шукати конкретику, яку він шукав у вашому тексті. Перший абзац – найважливіший.
  • Залиште поетичний вступ для іншого випадку. Якщо ви пишете на певну тему і хочете дати читачеві саме той контент, за яким він прийшов до вас, залиште вишукані прикраси і довгі вступні слова для іншого разу. Пам’ятайте, що сучасна аудиторія онлайн-медіа не має ангельського терпіння і хоче отримати все і негайно.
  • Розташовуйте менш важливу інформацію все нижче і нижче. Однак переконайтеся, що вони також цікаві, і постарайтеся зробити текст привабливим в цілому. Не зосереджуйтесь лише на важливому вступі. Допрацьовуйте статтю до кінця, щоб читач не занудьгував на півдорозі і не залишив сторінку.
  • Уникайте “очевидного очевидного”, тобто трюїзмів. Завжди намагайтеся включити в текст якомога більше конкретики. У принципі перевернутої піраміди це особливо важливо. Не робіть текст довшим через силу. Читачі оцінять коротку, лаконічну статтю, на яку їм не доведеться витрачати багато часу. Тим не менш, вона все одно може залишатися цікавою і приємною для одержувача.

Про що ще потрібно подбати, щоб утримати читача на довше?

Коли ви даєте веб-користувачеві багато фактичного контенту на початку і заохочуєте його продовжувати читання, уникайте горезвісного виливання води в кінці статті. Ви можете вирішити включити найменш релевантну інформацію в кінці. Пам’ятайте, однак, що вона все одно повинна відповідати темі статті і виконувати обіцянку, про яку ви говорили на початку, тобто у вступі.

Дотримуйтесь принципу, що хороший текст зовсім не обов’язково повинен бути довгим. Він повинен бути максимально стислим.

Що ви повинні зробити, щоб читач відчув себе задоволеним після прочитання всієї статті? Не забудьте про кінцівку. Так само, як ви подбали про початок тексту і включили в нього важливу і цінну з точки зору вашої аудиторії інформацію, не нехтуйте кінцівкою. Часто саме кінцівка гарантує, що читач не відчує, що він або вона даремно витратили свій час після прочитання всього матеріалу.

Хоча майже всі журналістські жанри, які здавна використовують принцип перевернутої піраміди, не мають кінцівки – вам не варто перейматися цим. У ваших текстах, які ви створюєте онлайн, немає ризику, що останній абзац буде урізаний через брак місця на папері. Ось чому вам варто завжди додавати кілька слів висновку або резюме.

Чи скрізь корисний принцип перевернутої піраміди?

Такий стиль написання, безумовно, корисний для створення контенту, але чи завжди він спрацьовує?

Потрібно знайти золоту середину і не використовувати правила перевернутої піраміди через силу, коли, наприклад, ваш контент повинен мати складні сюжетні нитки. Зрештою, ця форма письма не є панацеєю від усіх бід тих, хто створює тексти на різні випадки життя.

Однак вона може допомогти вам організувати ваш контент і надати йому конкретної структури. Це дозволить краще зрозуміти його не тільки самим читачам, але й роботам Google.

Втім, коли ви створюєте контент для інтернету, цілком ймовірно, що багато користувачів мовчки подякують вам за хороший контент, конкретну інформацію, яку вони шукали, і не витратять свій час даремно.

Підсумок

  • Принцип перевернутої піраміди полягає в тому, щоб розмістити найважливішу інформацію на початку статті.
  • Менш важливий контент слід розміщувати далі в тексті, але так, щоб він також був цікавим.
  • У наш час інформаційного перенасичення ми очікуємо конкретики – хочемо швидко знайти відповідь на питання. Тому принцип перевернутої піраміди ідеально підходить.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

28.05.2024 Маркетинг
24.05.2024 Копірайтинг
22.05.2024 Копірайтинг
20.05.2024 Копірайтинг
16.05.2024 Маркетинг
14.05.2024 Поради
10.05.2024 Поради
08.05.2024 Копірайтинг
06.05.2024 Поради

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу