Інформаційна прогалина – ефективний спосіб зацікавити аудиторію

Зміст

Однією з головних цілей маркетингової комунікації, як і звичайної міжособистісної комунікації, є – окрім передачі певної інформації іншій стороні – пробудження інтересу. Повідомлення, яке не викликає достатньої уваги, залишається непоміченим і не досягає своєї мети. Тож як спілкуватися з одержувачем, щоб належним чином зацікавити його своєю пропозицією чи продуктом? Рішенням може бути використання інформаційної прогалини. Що це таке насправді? Читайте далі!

Що таке інформаційна прогалина?

Інформаційна прогалина – це ситуація, в якій під час комунікації виникає певний дефіцит інформації. Це різниця між отриманою інформацією та тією, яку одержувач хотів би отримати насправді.

Інформаційна прогалина – це елемент інформації, необхідний одержувачу, який з певних причин відсутній у даній комунікації.

Інформаційна прогалина – помилка чи можливість?

Може здатися, що створення інформаційної прогалини є комунікаційною помилкою – адже ми хочемо донести повну, чітку та корисну інформацію. Однак саме інформаційну прогалину найчастіше використовують як своєрідну приманку, перший крок до зацікавлення одержувача. Це явище свідомо експлуатується в маркетингових комунікаціях, а також у книгах, фільмах і навіть у повсякденних розмовах.

Саме завдяки інформаційній прогалині ми з нетерпінням чекаємо на наступну серію телесеріалу, тому що щось незрозуміле сталося в останні хвилини попередньої серії. Також нерідко фільми та книги закінчуються з інформаційною прогалиною, залишаючи відкритим простір для створення продовжень.

Інформаційна прогалина затримує глядача, викликає бажання дізнатися більше деталей, розгадати таємницю, знайти відповідь на питання. Тому не дивно, що, окрім письменників, сценаристів і режисерів, інформаційну прогалину так прагнуть використовувати у своїй роботі і маркетологи.

Процес створення повідомлення з інформаційною прогалиною

Професор поведінкової економіки в Університеті Карнегі-Меллона Джордж Левенштейн на основі своїх досліджень і спостережень дійшов висновку, що найбільша цікавість виникає у людей, коли їхні знання є неповними.

Це те, до чого Ви повинні прагнути, створюючи повідомлення, яке не тільки має на меті досягти Вашої аудиторії, але й зацікавити її у правильний спосіб.

Перш за все, важливо враховувати, що аудиторія знає про нас, наш бренд або наші послуги. Нерідко різні аудиторії мають різний рівень знань про нас – люди, які постійно стежать за профілем компанії в соціальних мережах, безумовно, мають більше знань про бренд, ніж люди, які вперше відвідали її сайт. Тому дуже важливо адаптувати не лише мову та спосіб подачі повідомлення до відповідної цільової групи, але й обсяг інформації, що міститься в ньому.

Для того, щоб визначити, що є ефективним для залучення представників кожної аудиторії, корисно відповісти на просте запитання: що клієнт знає про мене і мою компанію? Після того, як Ви знайшли відповідь на перше питання, потрібно поставити собі інше, не менш ключове: що хоче знати клієнт? Чим я хочу його зацікавити?

Розбіжність, створена відповідями на ці питання, і є готовою інформаційною прогалиною, яка нам потрібна. Єдине, що залишилося зробити – правильно сформулювати зміст повідомлення, зацікавити клієнта і таким чином спонукати його до конкретних дій.

Куди застосувати інформаційну прогалину?

Інформаційний розрив добре працює в кількох сферах комунікації, але варто пам’ятати, що не варто застосовувати його примусово, в кожному можливому місці або повідомленні. Найкраще він працює в:

  • Заголовки текстів – статей, постів у соціальних мережах чи електронних листів. Заголовок – це спосіб швидко та ефективно справити перше враження; у нас є лише кілька секунд, щоб зацікавити одержувача. Тому один з найпоширеніших прийомів, який тут використовується, – це неповна інформація, що інтригує та заохочує до прочитання тексту.
  • Ліди – короткий вступний текст з кількох речень – ідеальне місце, щоб познайомити одержувача з темою і зацікавити його, наприклад, поставивши запитання, на яке він знайде відповідь далі в тексті.
  • Рекламні кампанії – також офлайн. Коли ми говоримо про інформаційну прогалину та сучасні способи привернення уваги клієнтів, то здебільшого думаємо про онлайн-маркетинг. Однак інформаційний розрив – це витвір, який працює і в офлайн-кампаніях, на плакатах чи білбордах. Часто на вулицях можна побачити інтригуючу, таємничу рекламу, яка містить лише мінімум інформації, так що глядачі з нетерпінням чекають, коли з’являться наступні частини.

Хоча правильно сконструйована інформаційна прогалина чудово підходить для вищезгаданих сфер, вона навряд чи буде використана, наприклад, в описах товарів, інструкціях або правилах і нормах. У таких текстах одержувач шукає достовірну та чітку інформацію, а її відсутність може мати навіть протилежний ефект.

Підсумок

  1. Інформаційна прогалина – це різниця між отриманою інформацією та інформацією, яку одержувач насправді хоче отримати.
  2. Ми використовуємо її в заголовках статей, лідів, рекламних кампаніях та багатьох інших маркетингових повідомленнях.
  3. За допомогою прищеплення одержувачу бажання дізнатися повну інформацію ми можемо зацікавити його і довше утримувати його увагу.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

28.05.2024 Маркетинг
24.05.2024 Копірайтинг
22.05.2024 Копірайтинг
20.05.2024 Копірайтинг
16.05.2024 Маркетинг
14.05.2024 Поради
10.05.2024 Поради
08.05.2024 Копірайтинг
06.05.2024 Поради

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу