Як працює пошук Google?

Зміст

Інтернет – можливо, найважливіший винахід останніх десятиліть – настільки багатий, що без правильних пошукових інструментів будь-яка орієнтація була б неможливою. Те, що Google (переважно) використовується для пошуку, ми всі знаємо. Але як сам Google здійснює пошук?

Як знайти щось у цій масі інформації?

Обсяг даних, доступних в Інтернеті, дійсно може викликати головний біль. Ми можемо лише здогадуватися про точні цифри, але за оцінками так звана “велика четвірка” (Google, Amazon, Microsoft і Facebook) разом зберігає близько 1200 петабайт (інакше кажучи, 1,2 мільйона терабайт) даних. І ми говоримо лише про велику четвірку компаній. Орієнтуватися в такій величезній кількості інформації можливо лише за умови наявності певної системи її впорядкування. З цього, до речі, і починалася кар’єра Google – з каталогізації Інтернету.

Google створив системи ранжування, які аналізують цю жахливу кількість сторінок, що містяться в пошуковому індексі, і повертають результати пошуку, максимально наближені до початкового запиту.

Так сталося, що навколо Google розвинулася ціла низка суміжних понять і професій – таких як SEO, SEM, копірайтер і контент-маркетолог, тому механіка роботи такої пошукової системи може бути цікавою не лише з точки зору допитливості, але й з професійної точки зору. Зрештою, ми взаємодіємо з ним щодня, як на роботі, так і вдома – тож дізнаймось його секрети.

Як працює пошук Google?

Системи ранжування використовують набір алгоритмів, які аналізують сторінки, проіндексовані в їхніх каталогах, на основі широкого спектру факторів.

Цей багатоетапний процес перевірки покликаний повернути точний результат пошуку. Крім того, фактори мають різну релевантність – у випадку запиту про поточні події (наприклад, пандемію) важливим є час додавання. Для загальних запитів – релевантність і перехресність. Загалом процес складний – ми розглянемо його поетапно.

Аналіз ключових слів

Для того, щоб знати, що шукати, спочатку необхідно правильно зрозуміти, про що запитують. Завдяки дослідженням у галузі розуміння природної мови, пошукова система здатна розуміти, наприклад, дрібні помилки (орфографічні помилки або помилки, допущені через незнання або поспіх), синоніми для слів, використаних у фразі, а також розуміти тип поставленого питання.

Крім того, пошукова система визначить, чи є релевантним часовий аспект нашого запитання. Пошук, здійснений за ключовими словами, які нещодавно набули популярності, може свідчити про бажання отримати найсвіжішу інформацію на певну тему.

Отже, ми знаємо, про що насправді питали. Що далі?

Відповідність результатів до запитання

Етап, на якому пошукова система вирішує, який контент може відповідати нашому запиту. Тому не важко здогадатися, що саме цей етап найбільше цікавить нас, копірайтерів, контент-райтерів і фахівців з SEO-оптимізації.

Головним визначником відповідності, як це не дивно, є наявність на сторінці тих самих ключових слів і словосполучень, що й у запиті. Важлива їхня частота і місце появи (заголовок, рубрики, контент). Крім того, пошукова система намагається оцінити, чи відповідає даний пошук намірам запитувача, а також намагається розширити критерії пошуку, щоб включити те, що запитувач, можливо, насправді мав на увазі. Якщо Ви вводите фразу “автомобілі”, то навряд чи Вам сподобається, якщо у відповідь Ви отримаєте сторінки зі словом “автомобілі”, яке повторюється кілька тисяч разів. Швидше за все, Ви маєте на увазі бренди, типи, ціни, списки, рейтинги.

Google постійно намагається вдосконалювати свої алгоритми, щоб надавати якомога точніші результати пошуку. Ось чому час від часу Вас можуть запитувати, чи відповідає результат пошуку тому, що Ви ввели в пошукову систему.

 

Отже, у нас є пул потенційних результатів для нашого запиту. Це кінець нашої роботи? Ще ні.

Рейтинг придатності сторінок

Ми вже знаємо, що в Інтернеті мільйони гігабайт даних, тож на кожен пошуковий запит ми, ймовірно, отримаємо мільйони сторінок. Однак зазвичай ми знаходимо задовільну відповідь в середньому на першій, другій або третій сторінці результатів пошуку. Як це відбувається?

Google пильно стежить за вебсайтами, створюючи так званий рейтинг релевантності. До нього потрапляють вебсайти, які користувачі високо оцінюють при пошуку за певною фразою, які містять достовірну інформацію, що відповідає темі, а також перебувають у хорошому технічному стані, мають змістовний контент і зрозумілий дизайн. Тому недостатньо наситити сайт ключовою фразою, щоб завоювати прихильність алгоритмів.

Приклад

Класичним підтвердженням якості сайту є посилання на нього на інших сайтах. Якщо багато сайтів посилаються на один сайт як на тематично пов’язаний із заданим запитом, це є авторитетною ознакою того, що йому можна довіряти.

Тому ми скоротили наш пул пошуку від сайтів, які є шкідливими або мають низькоякісний контент. Що далі?

Відображення найкращих результатів

Системи ранжування в першу чергу прагнуть представити результати, які містять зріз питання, а не зосереджуються виключно на однобічній, єдиній інтерпретації або думці. Диференціація є ключовою.

Окрім контентного рівня, враховуються також технічні параметри сайту: час завантаження (в тому числі для повільних інтернет-з’єднань), коректність відображення в популярних браузерах, придатність для мобільних версій.

Ми отримали точні результати і ми подбали про їхню якість. Сторінки контенту також були перевірені. Чи можна зробити щось ще? Так, можна.

Відповідний контекст

Пошукова система звертає увагу на геолокацію, налаштування браузера, особисті налаштування та історію пошуку, щоб якомога точніше відображати результати, що відповідають заданому пошуковому запиту.

Нарешті, у нас є все. “Оброблені” результати пошуку відображаються на екрані.

Чи змінюється структура пошукової системи Google?

Звісно. Пошукова система постійно вдосконалюється в усіх можливих аспектах. Досить сказати, що на сьогоднішній день вона пройшла 595 429 індивідуальних тестів на якість. Точний зміст алгоритмів, звичайно, тримається в секреті, тому SEO-оптимізація схожа на гру в кораблики, в якій ніхто не скаже нам, чи потрапили ми в ціль.

Однак люди, для яких пошук у Google є важливою частиною роботи, досить добре грають у цю гру. Вони ефективно керують, час від часу отримуючи підказки від самого Google, адаптують контент і вміст таким чином, щоб він відповідав поточним тенденціям пошуку.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

16.04.2024 Поради
14.04.2024 SEO
12.04.2024 SEO
10.04.2024 Маркетинг
08.04.2024 Контент маркетинг
06.04.2024 Поради
04.04.2024 Контент маркетинг
02.04.2024 Поради
31.03.2024 Контент маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу