Шепіт-маркетинг – що це таке?

Зміст

Buzz-маркетинг, який часто називають “маркетингом чуток”, є одним з напрямків маркетингу. Його називають одним з найефективніших інструментів для просування в Інтернеті. Дізнайтеся більше, перш ніж вирішити використовувати його в маркетинговій кампанії Вашої компанії.

Що таке шепіт-маркетинг?

Шепіт-маркетинг – це вид маркетингу, який використовує різні види онлайн-дискусій як канал поширення інформації серед громадськості.

Приказка “не важливо, що вони скажуть, важливо, що вони це скажуть” значною мірою відображає ідею шепіт-маркетингу.

Основна мета buzz-маркетингу – створити популярність продукту чи бренду. Однак не будь-якою ціною – до завдань buzz-маркетингу входить викликати позитивні асоціації з об’єктом просування.

Через гнучкість форм, яких він може набувати, існує багато “варіантів” buzz-маркетингу.

Типи шепіт-маркетингу

Як “основна категорія”, сарафанне радіо має багато різновидів. Серед них можна виділити такі види діяльності, як product seeding, community marketing, trendsetting або вірусний маркетинг.

Кожен вид маркетингу з вуст в уста має дещо відмінні характеристики. Однак є деякі спільні риси, такі як створення позитивних асоціацій з брендом або конкретним продуктом у реципієнтів.

Product seeding

Посівна діяльність передбачає надання зразків або повноцінних продуктів так званим лідерам думок в Інтернеті (наприклад, інфлюенсерам, влогерам, блогерам). Завдання особи, яка отримує продукт, полягає в тому, щоб рекомендувати його своїй аудиторії.

Відгук інфлюенсера може мати більш-менш природну форму.

Незалежно від того, наскільки природно рекламується продукт, він все одно залишається рекламою. Згідно із законом, будь-яке відео або фото, створене в рамках рекламної співпраці, має бути відповідним чином позначене (Директива Європейського парламенту 2007/65/ЄС).

Community marketing

Community marketing, також відомий як “соціальний маркетинг” або “маркетинг у соціальних мережах”, полягає у просуванні бренду чи продукту через активну участь у дискусіях у громадських групах або на форумах.

Важливо, щоб маркетингові заходи в громаді були належним чином сплановані та добре продумані.

Занадто агресивне просування бренду може бути негативно сприйняте іншими учасниками дискусії, а отже, кінцевий результат може виявитися контрпродуктивним.

Trendsetting

Подібно до product seeding, трендсеттерство передбачає роботу з “своєю” аудиторією (наприклад, з інфлюенсерами).

Trendsetting – це створення нових трендів за допомогою певного продукту чи бренду.

Метою трендсеттерської діяльності є формування певної (сприятливої для бренду, що просувається) поведінкової тенденції.

Cause marketing

Метою cause marketing (також відомого як cause related marketing, CRM), або соціально залученого маркетингу, є просування соціальних питань, актуальних для цільової аудиторії.

Діяльність, що здійснюється в рамках CRM, зосереджена на спільному досягненні мети, яка приносить користь як бізнесу, так і громадським організаціям або споживачам.

Завдяки зазначеним діям бренд будує свій імідж і зміцнює позиції, завойовуючи довіру та авторитет своєї аудиторії.

Вірусний маркетинг

Хоча ця назва не викликає позитивних асоціацій, ефект від її використання може бути вражаючим.

Вірусний маркетинг полягає в публікації посилань на цікаві рекламні матеріали, що привертають увагу, в Інтернеті (наприклад, у соціальних мережах).

Завдання творців реклами полягає в тому, щоб створити релевантний контент у привабливій формі, спонукаючи одержувачів охоче передавати його далі та “заражати” більшу кількість людей.

Шепіт-маркетинг – переваги та недоліки

Шепіт-маркетинг, як і будь-яка інша підкатегорія маркетингу, характеризується низкою як позитивних, так і негативних рис.

Деяких негативних наслідків проведення кампанії шепітного маркетингу можна легко уникнути. Яким чином?

Ну, найголовніше – проаналізувати законність запланованих заходів. Визначення цільової групи та вибір каналу розповсюдження, який найкраще підходить для неї – це вже половина справи.

Переваги шепіт-маркетингу

  • Низька вартість – рекламні заходи можливі, незважаючи на обмежений бюджет
  • Спосіб розвинути близькі (прямий контакт) та довготривалі відносини з клієнтом
  • Можливість охопити велику аудиторію за короткий проміжок часу
  • Збільшення відвідуваності сайту, тим самим підвищуючи конверсію
  • Швидкий ефект, який можна підтримувати протягом тривалого часу
  • Ефективний спосіб створення та підтримки позитивного іміджу бренду

Недоліки

  • Ризик не досягти очікуваного інтересу до продукту, що просувається
  • Надмірно інтенсивна діяльність у цій сфері може призвести до протилежних очікуваним результатам
  • Довготривалий процес розробки стратегії діяльності
  • Відсутність контролю над поширенням “чуток”, які в неправильній аудиторії можуть мати згубний вплив на проведені заходи

Шепіт-маркетинг – приклади

Не всі усвідомлюють, наскільки поширеною є діяльність “шептаного маркетингу”.

Як форуми, так і групи в соціальних мережах, створені для аудиторії, зацікавленої в конкретній, чітко визначеній темі, є ідеальним середовищем для проведення кампанії.

Як приклад шепіт-маркетингу (зокрема, трендсеттінгу) можна навести співпрацю між популярною особою (наприклад, знаменитістю) та брендом.

 

Ділячись постом або завантажуючи фото з етикеткою компанії, яку просувають, людина популяризує бажану для бренду поведінку або тренд. Це часто супроводжується одночасним підвищенням обізнаності громадськості про тему.

Іншим прикладом, цього разу в рамках ком’юніті-маркетингу, є провокування або активна участь у дискусії на певну тему. У відповідь на питання, поставлене в дискусії, або при висловленні думки з обговорюваної теми, можна акуратно “підсунути” рекламу певного продукту, послуги або бренду.

Добре продумана і якісно проведена маркетингова кампанія в спільноті може дати чудові результати, залишаючись при цьому “непомітною”. Для такого типу кампаній важливо добре познайомитися з цільовою громадою до того, як робити перші кроки.

Приклад шепіт-маркетингу в Instagram

Конкретним прикладом шепітного маркетингу є співпраця бренду Resibo з інфлюенсерами зі значним охопленням в Instagram.

Resibo пропонує широкий асортимент косметики, що характеризується натуральними, веганськими інгредієнтами. Завдяки своїй діяльності (посіву продукції) бренд не лише популяризує свою продукцію серед широкої аудиторії. Крім того, підвищуючи обізнаність серед них, вона впливає на зміну ставлення до них.

При цьому рекомендація продуктів інфлюенсером виходить за рамки простого позитивного відгуку, надаючи одержувачу всю ідеологію бренду.

“Кожна, навіть найменша дія, яка сприяє збереженню навколишнього середовища, дуже важлива для Resibo як бренду, що виробляє натуральну та веганську косметику” – саме ця ідеологія супроводжує бренд у всіх починаннях, за які він береться. Таким чином, вона сприяє підвищенню інтересу аудиторії до екологічних заходів.

Підсумок

  • Шепіт-маркетинг, який часто називають “маркетингом пліток”, є одним із напрямів маркетингу.
  • Каналом поширення інформації до одержувача, що використовується в діяльності кампаній шепітного маркетингу, є різні види дискусій, що ведуться в Інтернеті.
  • Завдяки гнучкості прийнятих форм, існує багато видів маркетингу “з вуст в уста”. Прикладами можуть бути посів продукту, маркетинг спільнот, трендсеттінг і маркетинг, пов’язаний із причиною.
  • Основними перевагами цього виду маркетингу є його низька вартість і швидкий ефект, якого можна досягти, охопивши велику аудиторію за короткий проміжок часу.
  • Найбільшим недоліком шепітного маркетингу є високий ризик отримання контрпродуктивних результатів.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

28.05.2024 Маркетинг
24.05.2024 Копірайтинг
22.05.2024 Копірайтинг
20.05.2024 Копірайтинг
16.05.2024 Маркетинг
14.05.2024 Поради
10.05.2024 Поради
08.05.2024 Копірайтинг
06.05.2024 Поради

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу