Метод SMART – спосіб визначення ефективних цілей

Зміст

Багато компаній стикаються з проблемами невирішених питань або нереалізованих планів. Звичайно, причини можуть бути різними, але більшості таких ситуацій можна уникнути. Однак дуже важливо ставити перед собою чіткі та конкретні цілі. Це здається важким і складним завданням, але застосовуючи метод SMART, ми зможемо зробити це без жодних проблем. Приємного читання!

Метод SMART – визначення

Принцип SMART – це одна з концепцій керування проектами, яка стосується планування та постановки цілей.

У дослівному перекладі з англійської ця абревіатура означає “розумний”.

Дотримуючись рекомендацій принципу SMART, буде легко визначити відповідні пріоритети та методи їх досягнення.

Що передбачає метод SMART?

На його основі ми можемо скласти детальний план дій, визначити необхідні ресурси та здійснювати постійний моніторинг виконаних завдань.

Це також абревіатура для позначення характеристик добре сформульованої мети:

  • SSpecific (вказаний) – вона має бути конкретною, чіткою та зрозумілою.
  • M – Measurable (вимірний) – повинна бути сформульована таким чином, щоб ступінь її досягнення можна було легко виміряти, бажано чисельно.
  • AAchivable (досяжний) – досяжною, оскільки надмірність може підірвати нашу впевненість у її досягненні.
  • RRelevant (важливий)мета повинна бути обґрунтованою, ті, хто її переслідує, повинні ототожнювати себе з нею.
  • TTime-bound (своєчасний)повинна мати конкретний термін виконання.

З часом методика SMART була розширена до SMARTER, в якій останні 2 літери означають:

  • E – Exciting (захоплюючий) – мета повинна викликати ентузіазм, щоб команда була максимально віддана її досягненню.
  • R – Recorded (збережений) – є підтвердженням дій, вжитих для реалізації мети.

Побудова планів в компанії

На жаль, практика показує, що пріоритети в компаніях часто нечітко і неточно визначені. Як наслідок, виконані завдання не приносять бажаних результатів, а лише розчарування для тих, хто до них причетний.

Тому, коли Ви вирішите управляти за допомогою методу SMART, пам’ятайте про ці прості принципи:

На початку ми повинні пояснити нашим співробітникам і діловим партнерам, що ми робимо, чому ми це робимо і що включає в себе процес.

Потім визначимо цілі та шлях до їх досягнення, що стане захоплюючим викликом для нашої команди.

Ціль SMART – приклад

Так багато теорії, але як виглядає реалізація цього принципу на практиці? Розберемо це на простому прикладі:

  • Ціль: Ми хочемо отримувати більше прибутку в нашій компанії.

На жаль, тут бракує конкретики, яка б допомогла реалізувати ідею. Це лише розмита ідея без жодного плану дій.

Однак, застосовуючи наше емпіричне правило, це має виглядати так:

  • Ціль: Ми хочемо збільшити прибуток на 20% до кінця цього року. Для цього нам потрібно залучити 5 нових преміум-клієнтів до кінця цього півріччя.

Звичайно, ми представили це в дуже спрощеному вигляді, але наведений вище приклад чудово відображає суть використання цього методу.

Тому планування дій SMART має складатися з трьох простих кроків:

  1. Конкретизуємо наш намір.
  2. Описуємо шлях реалізації.
  3. Визначаємо часові рамки.

Підсумок

  • Метод SMART – це одна з концепцій менеджменту проектами, яка стосується планування та постановки цілей.
  • Пам’ятайте, що занадто загальні, важкодосяжні та розтягнуті в часі пріоритети не принесуть Вам очікуваного задоволення.
  • Тільки дотримуючись попередньо обговорених, а потім поставлених завдань, Ваш проект досягне бажаної мети.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

26.02.2024 Маркетинг
24.02.2024 Маркетинг
22.02.2024 Маркетинг
20.02.2024 Маркетинг
18.02.2024 Маркетинг
16.02.2024 Маркетинг
14.02.2024 Маркетинг
12.02.2024 Маркетинг
10.02.2024 Маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу