Маркетинг інтернет-магазину – в які стратегії варто інвестувати?

Зміст

Сьогодні продажі здебільшого відбуваються онлайн. Стаціонарні магазини, як правило, також мають онлайн-версії. Деякі клієнти користуються майже виключно цією формою покупок. Тому, якщо у вас є цікавий товар, варто продавати його в інтернет-магазині. Створити його нескладно і не займає багато часу. Проблеми починаються тоді, коли, всупереч нашим очікуванням, покупці не з’являються або з’являються не в тій кількості, на яку ми розраховували. Тоді варто замислитися над тим, які причини цього можуть бути і як це ефективно виправити?

Як зробити інтернет-магазин прибутковим?

Напевно, нам спаде на думку, що для того, щоб нас помітили потенційні клієнти, ми повинні просувати свій магазин, рекламувати його. І це правильно.

Ефективна маркетингова стратегія має важливе значення для залучення та утримання клієнтів.

Але як з безлічі доступних методів вибрати ті, які дійсно матимуть вимірюваний ефект?

Цільова аудиторія

Перш ніж планувати та впроваджувати маркетингову стратегію, ми повинні точно визначити, яку аудиторію ми хочемо охопити своєю пропозицією. Тільки визначивши потреби нашого потенційного клієнта, ми можемо вибрати правильні маркетингові канали. А як їх визначити? Це можна зробити, відповівши на наступні питання:

  • хто наш клієнт – якої він чи вона статі, скільки йому чи їй років, яку він чи вона має освіту і де він чи вона живе;
  • яка його мотивація до покупки;
  • який його бюджет на покупку;
  • де вони шукають інформацію і що вони шукають в Інтернеті;
  • які їхні потреби і як наші пропозиції можуть їх задовольнити;
  • з якими проблемами вони стикаються і як їх можна вирішити, якщо вони є.

Бажано, щоб питання були якомога конкретнішими, а відповіді – якомога повнішими. Такий підхід дозволить нам точно скласти профіль нашого клієнта. Після цього ми розробимо ефективну маркетингову стратегію, пристосовану до його потреб.

Аналіз діяльності конкурентів

Ми можемо або доручити це професійній компанії, або зробити це самостійно, використовуючи безкоштовні та платні інструменти, доступні в Інтернеті. Їх мета – запідозрити діяльність наших конкурентів, щоб визначити, як наша пропозиція може бути більш вигідною.

Варто дізнатися про асортимент продукції наших конкурентів і думки клієнтів про їхні послуги та товари. Важливо також звернути увагу на те, якими маркетинговими каналами вони нехтують і, за приблизними оцінками, яким рекламним бюджетом мають у своєму розпорядженні. Це важливо, тому що, наприклад, якщо наш конкурент здатен витрачати на рекламу в десять разів більше, ніж ми, то, ймовірно, нам варто утриматися від конкуренції з ним через той самий канал, оскільки це може виявитися марною тратою часу і грошей.

Аналіз діяльності конкурентів також допоможе нам знайти свою УТП (унікальну торгову пропозицію). Це допоможе нам виділитися серед десятків подібних пропозицій.

Технічні питання

Перш ніж інвестувати в маркетинг, давайте переконаємося, що наш сайт працює бездоганно з технічної точки зору, щоб з самого початку не відштовхнути клієнтів від покупки через нього.

Навігація магазином має бути інтуїтивно зрозумілою, а способи оплати та доставки – зручними для покупця.

Ви також повинні переконатися, що дані, які зберігаються на сайті, повністю захищені. Для цього необхідно придбати протокол SSL. Також необхідно застосувати політику конфіденційності, розмістивши на сайті відповідні умови, з якими користувач повинен погодитися.

Рекламний бюджет

Перш ніж робити інвестиції, необхідно, хоча б приблизно, спланувати суму грошей, яку ми можемо витратити на маркетингові заходи. Якщо ми хочемо, щоб вони мали вимірюваний, довгостроковий ефект у вигляді збільшення прибутку, економити на них однозначно не варто. Однак, звичайно, вони повинні бути адаптовані до наших можливостей.

Це гарна ідея, особливо якщо ви тільки починаєте, звернутися до фахівця, щоб він допоміг Вам спланувати оптимальний бюджет.

Маркетингові канали – знайдіть свій спосіб просування магазину

Нарешті, після того, як ми розв’язувати технічні питання, настав час обрати маркетингову стратегію та вирішити, в які канали ми хочемо інвестувати.

Не бажано використовувати всі з них одночасно, але, взявши до уваги фактори, про які йшлося вище, оберіть ті, які найкраще відповідатимуть Вашим очікуванням.

Соціальні мережі

Наступні інструменти будуть добре працювати в маркетингових зусиллях:

  • Facebook – допоможе створити спільноту навколо нашого бренду та налагодити стосунки з клієнтами. Також варто використовувати Facebook Ads, які мають можливість точно таргетувати рекламу на основі інтересів користувачів. Важливо, що вони дозволяють охопити навіть тих, хто використовує програмне забезпечення для блокування реклами (наприклад, AdBlock). Щоб повною мірою скористатися маркетинговими можливостями цього медіа, варто встановити інструмент Facebook Pixel;
  • Instagram – буде корисним, особливо якщо для нас важливий дизайн продукту;
  • YouTube – на цьому сайті ми можемо розміщувати відео, що містять огляди та рейтинги товарів, а також, що стає все більш популярним, розпакування;
  • LinkedIn – можна використовувати для налагодження контактів з іншими професіоналами в нашій галузі;
  • Tik Tok – корисний, особливо якщо ми визначили своєю цільовою аудиторією молодь, якій без нього не обійтися.

Google Ads

Якщо наш магазин тільки починає свою діяльність, дуже важливо використовувати потенціал Google Ads. Вони допоможуть нам генерувати трафік на сайт навіть у день його запуску. Таким чином, навіть якщо наш магазин ще не зайняв високих позицій у пошуковій видачі, потенційні клієнти зможуть його знайти.

В Google Ads ми маємо:

  • спонсоровані пошукові запити – оголошення, які відображаються в результатах вище органічних;
  • просування товарів, завдяки інтеграції нашого магазину з додатком Google Merchant Center, що дозволяє охопити широку аудиторію;
  • ремаркетинг – показ реклами продуктів, які ми нещодавно переглядали або купували, на сторінках, які ми використовуємо щодня. Якщо у нас складається враження, що Google “стежить” за нами, це ремаркетинг;
  • реклама на YouTube – має широке охоплення, дає можливість створити візуально привабливу рекламу і оплачується на основі CPC (вартість за клік), тобто тільки тоді, коли клієнт натискає на наше відео.

Щоб наш сайт був добре помітним, він повинен займати високі позиції в результатах пошуку. Тому слід подбати про те, щоб контент був оптимізований для SEO.

Серед іншого, слід звернути увагу на вибір ключових слів. Якщо, наприклад, ми маємо сильну конкуренцію з великим маркетинговим бюджетом, нам буде важко прорватися в пошукових системах за найпопулярнішими фразами. У такому випадку варто зупинити свій вибір на більш специфічних, з так званого довгого хвоста. Часто клієнти, які вводять ці фрази, будуть більш схильні купити товар, отримавши конкретну інформацію про нього.

Природно, весь контент на Вашому сайті повинен бути цінним і багатим за змістом.

Також варто подбати про правильну внутрішню перелінковку, яка – окрім того – що “проведе” покупця через наш магазин – також сприятиме тому, щоб він довше залишався на сайті, який просувається Google.

Контент маркетинг

Потужний інструмент, який може принести дуже багато користі. Окрім створення SEO-оптимізованого контенту, ми можемо створювати статті для блогу, навчальні посібники, описи продуктів і категорій або інфографіку.

Переконайтеся, що контент є унікальним, змістовним, корисним і вирішує конкретні проблеми клієнтів. Також важливо, щоб він був максимально візуально привабливим (наприклад, урізноманітнений графікою, фотографіями).

Щоб контент на нашій вітрині привертав увагу клієнтів, варто розглянути можливість співпраці з професійним агентством копірайтингу.

Системи порівняння цін

Може бути хорошою ідеєю розмістити товарні пропозиції на сайтах порівняння цін, оскільки вони першими відображаються в результатах пошуку. Їх використання є економічно вигідним – більшість з них працюють за системою CPC – ми платимо лише тоді, коли клієнт переходить на сайт нашого магазину.

Сайти порівняння розміщують товари з найнижчою ціною першими. Звичайно, це не означає, що ми повинні занижувати ціну на наші товари. Варто подумати, на які товари ми можемо встановити нижчу ціну, а на які – вищу, щоб, з одного боку, залучити покупців до нашого магазину, а з іншого – уникнути збитків.

Інші ідеї для маркетингу інтернет-магазину

Окрім описаних вище, існує ще низка корисних та цікавих способів проведення маркетингових заходів в Інтернеті:

  • e-mail маркетинг – найчастіше асоціюється з інформаційними розсилками, які, щоб бути ефективними, не повинні бути занадто настирливими, а їхня частота – занадто високою. Інакше вони можуть призвести до ефекту, протилежного очікуваному – втомити, а отже, відштовхнути клієнта.
  • програми лояльності – якщо вони привабливі, то гарантують, що клієнти повернуться. Ви можете запропонувати їм, наприклад, накопичення балів за покупки, безкоштовний продукт, невеликі подарунки, наприклад, на день народження тощо;
  • торгові майданчики – торгові майданчики можуть бути корисними для отримання або розширення клієнтської бази;
  • відгуки про магазин та товари – варто дозволити клієнтам коментувати наші послуги та товари. Позитивні відгуки є чудовою рекомендацією і, безсумнівно, спонукають до дії. Негативні можуть слугувати мотивацією для впровадження змін у роботі магазину;
  • афіліація – налагодження співпраці, що полягає в рекомендації магазину або певних товарів, з людьми, які пов’язані з галуззю або чия думка важлива для нашої цільової групи.

Аналіз ефективності маркетингових заходів

Щоб перевірити, чи мають маркетингові заходи, які ми проводимо, бажаний ефект, ми можемо скористатися інструментом Google Analytics. Збираючи дані, ми дізнаємося, які канали є найбільш ефективними для нас. Це, в свою чергу, допоможе вам оптимізувати рекламний бюджет, дасть змогу вирішити, в які канали варто інвестувати далі, а від яких, можливо, відмовитися.

Підсумок

  • Незважаючи на привабливий асортимент продукції, без продуманої маркетингової стратегії пропозиція нашого інтернет-магазину не прорветься до достатньої кількості клієнтів.
  • Маркетингова стратегія повинна враховувати потреби нашої цільової групи, мати фіксований бюджет і бути розроблена після аналізу діяльності конкурентів.
  • В Інтернеті так багато рекламних каналів, що ми обов’язково знайдемо ті, які допоможуть нам просувати нашу продукцію найкращим чином.
  • Щоб наш сайт був добре помітним, він повинен мати високу позицію в пошуковій видачі.
  • Завжди потрібно тримати руку на пульсі – як в Інтернеті, так і на ринку, зміни відбуваються динамічно. Те, що працює сьогодні, не обов’язково буде працювати завтра. Для того, щоб наша маркетингова стратегія була ефективною, ми повинні навчитися передбачати зміни і реагувати на них належним чином.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

28.05.2024 Маркетинг
24.05.2024 Копірайтинг
22.05.2024 Копірайтинг
20.05.2024 Копірайтинг
16.05.2024 Маркетинг
14.05.2024 Поради
10.05.2024 Поради
08.05.2024 Копірайтинг
06.05.2024 Поради

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу