З яких елементів складається маркетинг? Складність бізнесу в 21 столітті
Напевно, кожен чув про маркетинг, але якщо запитати випадкового перехожого про визначення або елементи маркетингу, то відповідей буде стільки ж, скільки людей, яких запитали. Дехто ототожнює його з рекламою. Але ж це лише одна зі складових цілого складного процесу. Варто розібратися в інформації, щоб переконатися, що ми обрали правильну маркетингову стратегію. А головною метою нашої стратегії є… ну, що?
Ціль маркетингу
Продажі – ось перша асоціація. І це правильно. Однак для того, щоб правильно зрозуміти хитромудрі принципи маркетингу, необхідно правильно розуміти слово “продажі”. У жодному бізнесі, який себе поважає, ніхто не мислить категоріями одноразової успішної транзакції.
Йдеться не про те, щоб продати товар, отримати готівку, радісно потирати руки і піти випити пива на зароблені гроші, не турбуючись про те, що буде завтра. Тому що насправді успішна транзакція – це лише початок.
Метою маркетингу є задоволення клієнта, адже ми хочемо, щоб він користувався нашими послугами знову. Ми хочемо, щоб задоволений клієнт повернувся до нас, і бажано не один, а з більшою кількістю людей, яким він нас порекомендує.
Елементи маркетингу
Підтримкою таких продажів є маркетинг, який розуміється як довготривалий процес, що складається з кількох елементів. У цій статті ми перерахуємо найважливіші з них, що випливають з класичного визначення маркетинг-міксу, тобто 4 P:
- Продукт (Product) – те, що ми можемо запропонувати нашим клієнтам. Як бачите, професійний маркетинг починається з ретельного планування продукту чи послуги. Набагато краще вгадати потреби нашої аудиторії, ніж штучно їх створювати.
- Розміщення (Placement) – тобто, як ми будемо розповсюджувати наш продукт, в які магазини він потрапить і на які полиці.
- Промоція (Promotion) – тобто вся діяльність, спрямована на популяризацію продукту/послуги та донесення її до споживача. Саме тут ми можемо говорити про рекламу як про один з елементів просування. І саме в цьому елементі маркетингу слід використовувати правильний контентрайтинг, щоб представити себе як професійну компанію з привабливою пропозицією.
- Ціна (Price) – і тут починаються перешкоди. Хороша ціна не обов’язково означає найнижчу ціну. Ціну слід встановлювати після підрахунку всіх витрат (включно з витратами на маркетинг, див. перші три пункти) і з’ясування того, яку ціну пропонують конкуренти. Ми не можемо продавати нижче собівартості, але нам також буде важко знайти клієнтів, якщо ми будемо коштувати значно дорожче, ніж інші в галузі. Парадоксально, але існують продукти, за які клієнти воліють платити кратну їхню вартість (вони почуваються краще, коли купують щось дороге). З цієї причини крива попиту та пропозиції сама по собі не відображає ідеального рішення – варто враховувати тип товару, який ми пропонуємо.
Підсумок
- Елементами маркетингу є всі процедури, спрямовані на те, щоб прив’язати клієнта до нашого продукту.
- Ефективній кампанії передує ґрунтовне дослідження, в ході якого ми повинні “подружитися” з нашою аудиторією, з’ясувати, що їй потрібно, ще до того, як почнемо планувати, що ми хочемо запропонувати.
- На цьому сходи не закінчуються, оскільки ми повинні вибрати правильний метод дистрибуції, рекламні заходи та фінансові умови.
- Сучасний бізнес не обмежується продажем фруктів на ринку – підприємці вплетені в щільну організаційну мережу з багатьма зв’язками.
- Тому варто ознайомитися з елементами маркетингу і отримати хоча б базове розуміння того, наскільки динамічним і складним є ринок у 21 столітті.
Послуги копірайтингу, редагування та перекладу
Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.
Стань спеціалістом у сфері копірайтингу
Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.
Залишити відповідь