Прокляття знання – що це таке і як його позбутися?

Зміст

Ви, напевно, не раз у житті чули фразу “накликати на когось прокляття”. Є прокляття, яке ніхто не накладає, але яке падає на людину саме по собі, як грім серед ясного неба. Воно може торкнутися будь-кого, навіть тих, хто не вірить у чаклунство і забобони. В основному воно вражає мудрих, освічених, добре поінформованих і тих, кому є що сказати. Йдеться про прокляття знання, яке є реальною загрозою для комунікації та міжособистісних стосунків.

Прокляття знання – що це?

Людський мозок – це потужний інструмент, який працює досить складно і любить жартувати. Один з них – нездатність поставити себе на місце іншої людини і уявити, як працює її мозок.

Можна сказати, що прокляттям знання є складність уявити, як це – не знати того, що ми знаємо самі.

Якщо наш мозок чогось навчається, він поводиться так, ніби набуті знання для нього очевидні і завжди були в нього. Ось чому в підсвідомості ми часто заздалегідь припускаємо, що оскільки поняття нам добре знайоме, то і всі навколо нас його розуміють. Як наслідок, ми з легкістю оперуємо ним, не усвідомлюючи, що людина, до якої ми звертаємося, не має жодного уявлення, про що ми насправді говоримо.

Прокляття знання та маркетинг

Розуміння того, як працює прокляття знань і як свідомо боротися з ним, особливо важливе там, де комунікація відіграє ключову роль. Однією з галузей, представники якої частіше за інших страждають від прокляття знань, є маркетинг, а він, як відомо, використовується в кожному бізнесі.

Зрештою, для кожного підприємця має бути важливо донести свою думку і показати аудиторії реальну цінність того, про що він говорить, або того, що він може запропонувати.

Але навіть якщо Ви усвідомлюєте це, неважко припуститися помилок у цій сфері, особливо якщо Ви роками “сидите” в індустрії і просякнуті галузевою лексикою.

Потрібно знати, що, використовуючи галузевий сленг, Ви, з одного боку, показуєте високий рівень експертизи в предметі, а з іншого – стаєте незрозумілими для людей, які з ним не знайомі. Люди за своєю природою бояться того, чого не розуміють, тому, прочитавши текст, насичений такими словами, вони в паніці втечуть, а адже мета контенту не в тому, щоб відлякувати людей.

Прокляття знання як загроза для бізнесу

Першочергове завдання будь-якої компанії – продавати. Клієнт, зацікавлений у придбанні товару чи користуванні послугою, може вже щось знати про неї, але не обов’язково. Тому, припускаючи другий варіант, можна багато чого втратити. Навіть якщо досі Ви вважали, що прокляття знання не є чимось серйозним, Ви швидко зміните свою думку, коли дізнаєтесь, до яких наслідків воно може призвести.

Чим небезпечне прокляття знання?

Якщо цільова група не розуміє інформації, яку їй доносять, вона просто не оцінить цінності пропозиції і поставиться до неї з великою відстороненістю. Це, своєю чергою, призведе до зниження інтересу до продукту чи послуги – менше людей вирішать скористатися пропозицією.

Але це ще не все. Нерозуміння контенту також може призвести до зворотного зв’язку, який може погіршитися. Все це позначиться на іміджі компанії, а кожен підприємець хоче, щоб він був якнайкращим.

Як зняти прокляття знання?

У Вас є підозра, що прокляття знань торкнулося і Вас? Хороша новина полягає в тому, що існує панацея від нього, яка працює для всіх і має чудові результати. На жаль, ця проблема є хронічною і характеризується рецидивуючим перебігом, тому, навіть позбувшись її, Вам слід зберігати пильність і реагувати, коли це необхідно.

Для початку, ви повинні знати, що звільнитися від прокляття знань нелегко, але це необхідно зробити, щоб покращити свої продажі. Тож спробуйте стати на місце вашого потенційного клієнта і подивитися його очима на те, на що Ви досі дивилися своїми.

Згадайте, як це було, коли Ви нічого не знали про галузь, в якій працюєте, і спробуйте звернутися до своєї аудиторії так, як би Ви хотіли, щоб до Вас звернулися професіонали та експерти в цій галузі.

Уникайте галузевої лексики, жаргону та ментальних абревіатур, натомість використовуйте слова з повсякденної мови і намагайтеся описувати все якомога простіше. Для кращого розуміння наводьте приклади, ілюструйте ситуації, розповідайте історії та використовуйте порівняння.

А перед публікацією обов’язково дайте прочитати текст комусь, хто не є експертом у цій темі. Вислухайте коментарі цієї людини і візьміть їх на озброєння, за потреби внесіть у контент рекомендовані нею правки. Таким чином, ви збільшите шанси бути зрозумілими для тих, до кого звертаєтеся.

Підсумок

  1. Прокляття знання – це нездатність уявити, як це – не знати того, що ми знаємо.
  2. Такий стан негативно впливає на ефективність маркетингових заходів і не тільки.
  3. Якщо цільова група не розуміє повідомлення через галузеву лексику, що міститься в ньому, то більшість просто не оцінить цінність пропозиції і не зробить покупку.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

16.04.2024 Поради
14.04.2024 SEO
12.04.2024 SEO
10.04.2024 Маркетинг
08.04.2024 Контент маркетинг
06.04.2024 Поради
04.04.2024 Контент маркетинг
02.04.2024 Поради
31.03.2024 Контент маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу