Респонсивність сайту – чому це так важливо?

Зміст

Завдання сайту – зацікавити користувача і спонукати його до певної дії. Цього можна досягти лише за умови, що контент сайту є зрозумілим, а інтерфейс – зручним для користувача. Якщо сторінки, що відображаються на екрані комп’ютера, зазвичай добре оптимізовані, то на маленьких екранах смартфонів чи планшетів ситуація гірша.

На чому ми переглядаємо Інтернет?

Кілька десятиліть тому, коли з’явився відкритий Інтернет, перегляд сайтів здійснювався лише на стаціонарних комп’ютерах. Однак технології мобільних телефонів швидко розвивалися, і сьогодні користувачі Інтернету набагато частіше користуються мобільними пристроями. Хоча вони зручніші, їхні екрани набагато менші, що впливає на читабельність порталів. Серед найпопулярніших пристроїв можна виділити наступні:

  • Смартфони – наступники мобільних телефонів. Вони мають невеликі сенсорні екрани з діагоналлю від 4,5 до 7,6 дюймів. Це досить суттєво впливає на читабельність сторінок, що переглядаються на цих пристроях.
  • Планшети – проміжний варіант, що поєднує в собі мобільність телефонів і зручність ноутбуків. Доступні пристрої з діагоналлю від 7 до 12 дюймів.
  • Ноутбуки та настільні комп’ютери – становлять дедалі менший відсоток пристроїв, з яких ми виходимо в Інтернет. Однак вони все ще залишаються важливою групою користувачів. Доступні екрани від 11 до 17 дюймів.

RWD – підлаштовуватися під користувача

Користувачі користуються пристроями різних розмірів, але всі вони очікують, що сайти будуть читабельними та адаптованими під них. Найкращим рішенням буде створення окремої версії порталу для кожної діагоналі екрану. Роздільна здатність екрану та співвідношення сторін також мають значення. На практиці це нереально.

Тут на допомогу приходить RWD, або респонсивний дизайн. У двох словах, це шаблон сайту, який зчитує тип і розмір пристрою користувача, щоб автоматично підлаштовувати макет контенту під розмір екрану.

Власники сайтів можуть обрати безкоштовні рішення, які добре працюють лише з простим дизайном сайтів. Більш просунуті, платні шаблони дозволяють краще адаптувати сайт для роботи з різними пристроями. Однак найкращі результати можна отримати, якщо відразу замовити адаптивний дизайн сайту у фахівця.

Щоб побачити, наскільки адаптивний дизайн сайту змінює ситуацію, просто перемкніть сторінку, яку ви переглядаєте, в налаштуваннях браузера на телефоні, на “версію для ПК”.

Які переваги має респонсивний сайт?

Зі збільшенням кількості користувачів, які користуються мобільними пристроями, здається, що жоден власник веб-порталу не може залишатися лише з комп’ютерною версією свого сайту. Серед кількох варіантів адаптивні сайти є найпопулярнішим вибором. Вони мають кілька важливих переваг.

Зручність для користувачів

Використання адаптивної версії сайту, безумовно, зручніше для користувача. Макет сторінки адаптується під розмір екрану, щоб контент був читабельним і не було необхідності його збільшувати. Найчастіше додаткові панелі та меню приховуються, щоб було видно якомога більше тексту.

Користувачі мобільних пристроїв цінують респонсивні сайти, оскільки вважають їх зручними для читання.

Сайт, призначений лише для комп’ютерних екранів, матиме занадто малий розмір шрифту, і текст буде витікати за бічні краї екрану телефону. Крім того, графіка та інші елементи порталу будуть заважати перегляду. З цієї причини багато мобільних користувачів взагалі не користуються неадаптивними сайтами, а якщо випадково натрапляють на такий, то одразу ж залишають його.

Кращий доступ до ключового контенту на порталі

На невеликих пристроях макет меню також часто змінюється. Меню є більш зручним і доступним, що полегшує перегляд контенту і навігацію по сайту. Користувачі можуть швидше потрапляти на сторінки, які їх цікавлять, що призводить до позитивних вражень від користування сайтом.

Один сайт для всіх пристроїв

На адаптивному порталі існує лише один дизайн сторінки, який автоматично адаптується до відповідного екрану. Це означає, що при внесенні змін оновлюються всі версії порталу і немає необхідності синхронізувати бази даних. Це особливо велика перевага для великих проектів, які мають складну структуру і кожне оновлення контенту вимагає багато зусиль.

Адаптивність і позиціонування

Використання адаптивності також впливає на позиціонування сайту. Керівництво Google визнало, що автоматизація враховує RWD сайту. Крім того, цей ефект посилюється тим, як користувачі використовують сайт.

Приклад

Чоловік під час прогулянки в парку згадує про майбутній день народження дружини. Він негайно дістає свій смартфон і вводить відповідний пароль у браузері. Він відкриває першу-ліпшу сторінку, але вона не реагує на натискання, а вміст абсолютно нечитабельний. Спочатку чоловік намагається збільшити екран, але це незручно. За кілька секунд він залишає сторінку.

Наступний портал, який він відвідує, зовсім інший. Велике випадаюче меню дозволяє йому швидко знайти категорію “подарунки на день народження”, а добре підігнаний екран дозволяє легко переглядати доступні товари. Чоловік вирішує зробити замовлення на цьому сайті.

Google неодмінно врахує, на якій сторінці користувач провів більше часу, що відобразиться на позиціонуванні двох сторінок вище.

Недоліки респонсивних сайтів

Респонсивні сайти також мають певні недоліки. Їх варто врахувати перед прийняттям рішення.

Необхідність тестування сайту на різних пристроях

Існують онлайн-інструменти, які дозволяють тестувати адаптивний веб-сайт на екранах різного розміру. Однак вони є лише допоміжним засобом під час процесу розробки. Кінцевий результат повинен бути протестований на реальних, фізичних мобільних пристроях, щоб переконатися, що портал буде читабельним.

Великі початкові витрати

Необхідність тестування респонсивного сайту на реальних пристроях вже означає значні витрати, а адаптація існуючого контенту на порталі до відповідного адаптивного шаблону також може бути громіздкою і вимагати найму фахівця.

Не завжди можливо

Навіть допомога найкращого ІТ-спеціаліста не завжди дасть бажані результати. У деяких випадках необхідно створювати дизайн сайту повністю з нуля, враховуючи його респонсивність. Для одних власників це може бути гарною можливістю освіжити вигляд свого порталу та модернізувати його, але для інших це буде складним кроком.

Відмінності між респонсивними та мобільними сайтами

Окрім респонсивних сайтів, існують також мобільні версії сайту. Вони характеризуються додатковою літерою “m”, яка з’являється на початку адреси. Вони працюють за зовсім іншим принципом. Це пов’язано з тим, що це окремий дизайн сайту, розроблений виключно для мобільних пристроїв.

Це означає, що всі оновлення порталу потрібно робити двічі, окремо для кожної версії. Це рішення для великих компаній, оскільки воно займає більше часу, ніж респонсивний сайт. З іншого боку, початкові витрати зазвичай набагато менші, а додатковий мобільний сайт легше впровадити.

Підсумок

  • RWD – це автоматичний шаблон сайту, який адаптує сайт до екрану певного пристрою з точки зору розташування контенту та інтерфейсу.
  • Основною перевагою респонсивності є зручність як для відвідувача, так і для власника сайту.
  • Пристосування вигляду сторінки до пристрою має подвійний вплив на SEO: це рішення цінується автоматикою Google, а також додатково впливає на позитивний користувацький досвід і вищий коефіцієнт конверсії.
  • Завдяки добре виконаній респонсивності, як тільки на сторінці вносяться зміни, вони негайно з’являються в будь-якій версії сторінки, призначеній для різних пристроїв.
  • Мобільні сайти працюють за іншим принципом. Це окремий дизайн сайту виключно для мобільних пристроїв.

Послуги копірайтингу, редагування та перекладу

Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.

 

Стань спеціалістом у сфері копірайтингу

Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

25.07.2024 Коректура і редагування
23.07.2024 SEO Поради
19.07.2024 Поради
17.07.2024 Поради
15.07.2024 Коректура і редагування
11.07.2024 Коректура і редагування
09.07.2024 Поради
05.07.2024 SEO
03.07.2024 Поради

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу