Від чого залежить позиція в Google?

Зміст

Принцип роботи пошукових систем – одне з найскладніших питань, з яким можна зіткнутися. Однак ми спробуємо знайти відповідь на питання, від чого залежить позиція в Google.

Позиція в Google – вимоги

Для того, щоб сайт був проіндексований пошуковою системою, необхідно виконати дві прості умови. По-перше, сайт повинен бути технічно справним, тобто мати функціонуючий сервер і доменне ім’я. По-друге, його HTML-код не повинен містити метатег noindex (який часто використовується в тестовому середовищі, щоб пошукові роботи не відстежували сайт).

Якщо сторінка працює і не забороняє індексацію, вона буде автоматично позиціонуватися Google. Цей процес можна прискорити за допомогою карти сайту, яка додається в інструмент Search Console.

Яка позиція сайту в Google є високою?

Як бачимо, просто увімкнути індексацію не вимагає особливої філософії. Труднощі починаються тоді, коли ми хочемо досягти вищих плодів, тобто отримати видиму позицію, яка реально генерує трафік.

Щодня індексуються мільярди сторінок, але лише невеликий відсоток з них відвідують користувачі.

Чому так відбувається, якщо всі ці майданчики відповідають технічним вимогам? Існує також аспект конкуренції. Кількість видимих сайтів обмежена, тому обов’язково хтось виграє, а хтось програє.

В індустрії позиціонування прийнято два важливих порогових значення:

  • TOP3 – перші три позиції, на які припадає найбільше трафіку.
  • TOP10 – перші десять позицій, займаючи першу сторінку Google.

Коефіцієнт клікабельності (CTR) сторінки залежить від структури пошуку, тобто від появи тематичних фрагментів, запропонованих відео тощо, але передбачається, що на перше місце припадає ~30% трафіку, на друге – 11,45% і на третє – 6,74%.

Підраховано, що сторінка на десятій позиції привертає лише 0,87% від загальної кількості пошукових запитів, тобто на неї потрапляє в тридцять разів менше користувачів (потенційних клієнтів). Отже, ми бачимо, наскільки важливо займати високі позиції – переможців справді небагато.

Що впливає на позицію Google?

Тепер, коли ми знаємо, чому важливо гарантувати належну видимість, настав час для головного питання – від чого залежить позиція в Google? Виявляється, ніхто достеменно не знає відповіді на це питання. Детальна робота алгоритму є комерційною таємницею, до якої не має доступу жодна SEO-компанія.

Зрозуміло, що позиція в Google залежить від більш ніж 200 факторів ранжування.

Однак, чи буде це число меншим або більшим, для нас не має значення, оскільки загальна продуктивність алгоритму – це одне велике невідоме. Офіційні інструкції для програмістів зосереджуються на загальних моментах, таких як:

  • Сайт має бути насичений корисним контентом;
  • Не вводьте користувачів в оману;
  • Переконайтеся, що сайт відображається в різних браузерах.

І так далі, і так далі. Отже, не існує дій, які однозначно забезпечать успіх. Розібратися в діях алгоритмів неможливо (ми все одно цього не зрозуміємо), а перераховані поради настільки загальні, що ми покладаємося на власні спостереження і висновки.

Це не означає, що ми нічого не знаємо – SEO-індустрія продовжує процвітати, і блоги наповнені різноманітними практиками для отримання високих позицій. Якщо їх максимально узагальнити, то можна виділити два основні види SEO-діяльності: на сайті та за його межами.

Позиціонування on-site

Це діяльність з позиціонування на сайті. Вони зосереджені на тому, щоб зробити сайт більш прозорим, великим, швидким, безпечним і технічно ефективним. Це завдання не для однієї людини – на успіх працюють програмісти, копірайтери та UX-дизайнери.

На перших лежить тягар технічної ефективності, безпеки та швидкого завантаження. Копірайтер, з іншого боку, дбає про розмір сторінки, надаючи різноманітний контент – таким чином позиціонуючи сторінку для кількох ключових фраз. UX-дизайнер дбає про чітку структуру, яка впливає на користувацький досвід.

Позиціонування off-site

Позасторінкове позиціонування базується на дії, яка, до речі, заборонена Google. Йдеться про придбання посилань із зовнішніх порталів, тобто так званий лінкбілдінг. Цей метод старий як світ і, перш за все, ефективний, тому позиціонери не звертають особливої уваги на формальні попередження.

Закупівля зовнішніх посилань зазвичай передбачає публікацію спонсорської статті, яка містить посилання на сторінку, що позиціонується. Текст потрапляє на сторонній портал, який разом з посиланням передає частину своєї “потужності” сайту, що просувається. Або ж не потрібно вставляти нічого нового – зовнішньому сайту достатньо додати посилання у вже опублікований контент. Так чи інакше, це зазвичай передбачає плату або необхідність додавання посилання на сайт партнера – залежно від домовленості.

Як утримувати високі позиції в Google?

Як з офіційних, так і з неофіційних джерел відомо, що нарощування посилальної маси буде втрачати свою важливість, оскільки алгоритми Google стають все більш обізнаними з поведінковими факторами. Це означає, що до цього часу багатий профіль посилань був простим показником якості сайту.

Сьогодні ця ідея з тріском провалилася через розвинену систему обміну посиланнями між різними порталами. Тому алгоритми все більше уваги приділяють поведінці користувачів, часу перебування на сайті, відсотку відмов тощо, щоб точніше визначити, чи є сайт привабливим.

Не забуваймо, що такі зміни продиктовані ще й фінансовим питанням, про що ми писали в статті “Найкраще позиціонування – або чого хоче Google?”. Доопрацювання алгоритмів – це мільярдний бізнес. Налаштування результатів, які відповідають вимогам користувача, прив’язує його до бренду і відриває від конкуруючих пошукових систем.

Це забезпечує домінування на ринку, збільшення цільової аудиторії (тобто рекламного потенціалу), що в кінцевому підсумку дозволяє Google Ads бути більш прибутковою. Так само швидкість завантаження сайту не продиктована виключно благородними мотивами, а зменшує обчислювальні потужності роботів, що індексують, тобто знижує витрати на утримання необхідних серверних приміщень. І так далі, і тому подібне.

Таким чином, позиція в Google залежить від якості сайту, що відображається на користувацькому досвіді та комфорті.

І тут не важливо досягти якогось абстрактного рівня: головне – перемогти конкурентів, адже саме на цьому базується боротьба за обмежені місця. Цю ситуацію чудово відображає відомий анекдот: – Друже, друже! За мною женеться лев, він скоро буде тут, позич мені ці черевики, швидко! – Гаразд, але в цих черевиках ти все одно не будеш швидшим за лева. – Це не має значення. Важливо те, що я швидший за тебе!

Підсумок

  • Позиція в Google залежить від більш ніж 200 факторів класифікації, більшість з яких невідомі широкому загалу.
  • Офіційні рекомендації рекомендують дбати про загальну якість сайту для цілей SEO.
  • На практиці зусилля, спрямовані на досягнення високих позицій в Google, базуються на позиціонуванні на сайті та за його межами.
  • Внутрішнє позиціонування, яке відбувається всередині сайту, полягає в регулярному додаванні корисного контенту, забезпеченні чіткої структури і загальної ефективності сайту.
  • Позасайтове позиціонування, яке стосується діяльності за межами сайту, в основному включає в себе лінкбілдінг, тобто отримання посилань із зовнішніх сайтів.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

26.02.2024 Маркетинг
24.02.2024 Маркетинг
22.02.2024 Маркетинг
20.02.2024 Маркетинг
18.02.2024 Маркетинг
16.02.2024 Маркетинг
14.02.2024 Маркетинг
12.02.2024 Маркетинг
10.02.2024 Маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу