Фільтр Google – що це таке і як його позбутися?

Зміст

Донедавна спроби власників сайтів обдурити Google були звичайною справою. Надмірна кількість ключових слів, маскування контенту або неякісні посилання часто давали змогу отримати вищі позиції в пошуковій видачі. Сьогодні такі заборонені практики можуть принести більше шкоди, ніж користі. Це пов’язано зі штрафними санкціями, які накладає пошукова система на сайти, власники яких не дотримуються рекомендацій. Одним з таких є фільтр Google. Що варто знати про нього?

Фільтр Google – що це таке?

Фільтр Google – це покарання, яке накладається на сайти, якщо вони порушують правила SEO або правила безпеки користувачів.

Його накладення зазвичай означає падіння багатьох позицій у пошуковій видачі, а отже, зведення нанівець попередніх SEO-зусиль.

Пам’ятайте, що фільтр Google – це не бан, який є найсуворішим покаранням для власників сайтів і видаляє домен з індексу, в результаті чого він перестає з’являтися в пошуковій видачі.

Типи фільтрів Google

Існує два типи фільтрів Google – ручні та алгоритмічні. У чому їхня відмінність?

Ручний фільтр накладається співробітником Google (членом команди Google Search Quality Team) і може впливати як на весь сайт, так і на окрему підсторінку. Про його появу повідомляється в Google Search Console. Це покарання, зокрема, за:

  • спам (у тому числі згенерований користувачами сайту);
  • неякісний або занадто короткий контент;
  • дублювання контенту (як внутрішнього, так і зовнішнього);
  • надмірну кількість ключових слів на сайті;
  • неправильний профіль посилань;
  • порушення правил безпеки.

Таким чином, ручний фільтр Google накладається за порушення правил Google, через що сайт може впасти на кілька десятків позицій у пошуковій видачі.

Алгоритмічний фільтр накладається автоматично, і власник сайту жодним чином не повідомляється про його накладання. Він застосовується за порушення рекомендацій, що виникають внаслідок оновлень алгоритму, які з’являються регулярно і яких необхідно дотримуватися, щоб уникнути можливого покарання. До них відносяться:

  • алгоритм Panda, який відповідає за якість, унікальність і відповідну довжину контенту на сайті;
  • алгоритм Colibri, який намагається зрозуміти не окремі слова, набрані користувачем у вікні пошукової системи, а цілі фрази і навіть наміри інтернет-користувача
  • алгоритм Penguin, який зосереджений на боротьбі з неприродними, неякісними посиланнями (наприклад, отриманими через біржі посилань);
  • алгоритм Pigeon, який відповідає за покращення локальної пошукової видачі Google.

Таким чином, якщо роботи Google виявлять будь-які аномалії або спроби обману алгоритмів, сайт може бути покараний зниженням позицій.

 

Якщо ви хочете уникнути штрафів, дотримуйтесь рекомендацій Google для вебмайстрів, відмовтеся від заборонених практик (Black Hat SEO) і завжди будьте в курсі оновлень алгоритмів пошукових систем.

Як дізнатися, чи накладено на сайт фільтр Google?

Як ми вже згадували раніше, ви дізнаєтеся про накладення ручного фільтра Google з Пошукової консолі Google. Для цього достатньо перейти на вкладку “Безпека і ручні дії”, де ви також знайдете інформацію про причини, через які ваш сайт було покарано.

У випадку з алгоритмічним фільтром ситуація дещо гірша. У цьому випадку ви не отримаєте жодної інформації, а про його появу може свідчити раптове падіння позицій сторінки в пошуковій видачі – зазвичай на кілька десятків позицій. Часто це відбувається незабаром після оновлення одного з алгоритмів.

Як видалити фільтр Google?

У випадку з ручним фільтром це не складно. Все, що вам потрібно зробити – це з’ясувати причину покарання і вжити заходів для усунення проблеми. Так, якщо фільтр з’явився внаслідок неякісного контенту, потрібно замінити його на більш якісний. Коли штраф викликаний надлишком ключових слів, потрібно зменшити кількість ключових слів – і так далі. Після того, як коригувальні дії будуть виконані, слід повідомити Google про вжиті заходи – протягом декількох днів (або тижнів) сайт буде знову перевірений і фільтр буде знято.

У випадку з алгоритмічним покаранням все може бути трохи складніше. Перш за все, необхідно буде перевірити, коли позиція сторінки була знижена і чи було це пов’язано з появою оновлення алгоритму. Якщо це так, варто переглянути його і перевірити, які елементи сайту можуть не відповідати рекомендаціям Google, а потім внести необхідні виправлення і поспостерігати за ситуацією.

Підсумок

  • Фільтр Google – це покарання, яке накладається на веб-сайт за неналежні дії та недотримання правил пошукової системи.
  • Фільтри Google накладаються, серед іншого, за низьку якість контенту і посилань, дублювання контенту, надлишок ключових слів і порушення безпеки.
  • Ручний фільтр накладається співробітником Google, і ви отримаєте повідомлення про його накладання в Пошуковій консолі Google.
  • Алгоритмічний фільтр накладається автоматично, і на його появу вказує раптове і велике падіння позицій.
  • Для того, щоб зняти фільтр Google, необхідно усунути причину проблеми і привести свій сайт у відповідність до рекомендацій пошукової системи.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

28.05.2024 Маркетинг
24.05.2024 Копірайтинг
22.05.2024 Копірайтинг
20.05.2024 Копірайтинг
16.05.2024 Маркетинг
14.05.2024 Поради
10.05.2024 Поради
08.05.2024 Копірайтинг
06.05.2024 Поради

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу