Фільтр Google – що це таке і як його позбутися?
Донедавна спроби власників сайтів обдурити Google були звичайною справою. Надмірна кількість ключових слів, маскування контенту або неякісні посилання часто давали змогу отримати вищі позиції в пошуковій видачі. Сьогодні такі заборонені практики можуть принести більше шкоди, ніж користі. Це пов’язано зі штрафними санкціями, які накладає пошукова система на сайти, власники яких не дотримуються рекомендацій. Одним з таких є фільтр Google. Що варто знати про нього?
Фільтр Google – що це таке?
Фільтр Google – це покарання, яке накладається на сайти, якщо вони порушують правила SEO або правила безпеки користувачів.
Його накладення зазвичай означає падіння багатьох позицій у пошуковій видачі, а отже, зведення нанівець попередніх SEO-зусиль.
Пам’ятайте, що фільтр Google – це не бан, який є найсуворішим покаранням для власників сайтів і видаляє домен з індексу, в результаті чого він перестає з’являтися в пошуковій видачі.
Типи фільтрів Google
Існує два типи фільтрів Google – ручні та алгоритмічні. У чому їхня відмінність?
Ручний фільтр накладається співробітником Google (членом команди Google Search Quality Team) і може впливати як на весь сайт, так і на окрему підсторінку. Про його появу повідомляється в Google Search Console. Це покарання, зокрема, за:
- спам (у тому числі згенерований користувачами сайту);
- неякісний або занадто короткий контент;
- дублювання контенту (як внутрішнього, так і зовнішнього);
- надмірну кількість ключових слів на сайті;
- неправильний профіль посилань;
- порушення правил безпеки.
Таким чином, ручний фільтр Google накладається за порушення правил Google, через що сайт може впасти на кілька десятків позицій у пошуковій видачі.
Алгоритмічний фільтр накладається автоматично, і власник сайту жодним чином не повідомляється про його накладання. Він застосовується за порушення рекомендацій, що виникають внаслідок оновлень алгоритму, які з’являються регулярно і яких необхідно дотримуватися, щоб уникнути можливого покарання. До них відносяться:
- алгоритм Panda, який відповідає за якість, унікальність і відповідну довжину контенту на сайті;
- алгоритм Colibri, який намагається зрозуміти не окремі слова, набрані користувачем у вікні пошукової системи, а цілі фрази і навіть наміри інтернет-користувача
- алгоритм Penguin, який зосереджений на боротьбі з неприродними, неякісними посиланнями (наприклад, отриманими через біржі посилань);
- алгоритм Pigeon, який відповідає за покращення локальної пошукової видачі Google.
Таким чином, якщо роботи Google виявлять будь-які аномалії або спроби обману алгоритмів, сайт може бути покараний зниженням позицій.
Якщо ви хочете уникнути штрафів, дотримуйтесь рекомендацій Google для вебмайстрів, відмовтеся від заборонених практик (Black Hat SEO) і завжди будьте в курсі оновлень алгоритмів пошукових систем.
Як дізнатися, чи накладено на сайт фільтр Google?
Як ми вже згадували раніше, ви дізнаєтеся про накладення ручного фільтра Google з Пошукової консолі Google. Для цього достатньо перейти на вкладку “Безпека і ручні дії”, де ви також знайдете інформацію про причини, через які ваш сайт було покарано.
У випадку з алгоритмічним фільтром ситуація дещо гірша. У цьому випадку ви не отримаєте жодної інформації, а про його появу може свідчити раптове падіння позицій сторінки в пошуковій видачі – зазвичай на кілька десятків позицій. Часто це відбувається незабаром після оновлення одного з алгоритмів.
Як видалити фільтр Google?
У випадку з ручним фільтром це не складно. Все, що вам потрібно зробити – це з’ясувати причину покарання і вжити заходів для усунення проблеми. Так, якщо фільтр з’явився внаслідок неякісного контенту, потрібно замінити його на більш якісний. Коли штраф викликаний надлишком ключових слів, потрібно зменшити кількість ключових слів – і так далі. Після того, як коригувальні дії будуть виконані, слід повідомити Google про вжиті заходи – протягом декількох днів (або тижнів) сайт буде знову перевірений і фільтр буде знято.
У випадку з алгоритмічним покаранням все може бути трохи складніше. Перш за все, необхідно буде перевірити, коли позиція сторінки була знижена і чи було це пов’язано з появою оновлення алгоритму. Якщо це так, варто переглянути його і перевірити, які елементи сайту можуть не відповідати рекомендаціям Google, а потім внести необхідні виправлення і поспостерігати за ситуацією.
Підсумок
- Фільтр Google – це покарання, яке накладається на веб-сайт за неналежні дії та недотримання правил пошукової системи.
- Фільтри Google накладаються, серед іншого, за низьку якість контенту і посилань, дублювання контенту, надлишок ключових слів і порушення безпеки.
- Ручний фільтр накладається співробітником Google, і ви отримаєте повідомлення про його накладання в Пошуковій консолі Google.
- Алгоритмічний фільтр накладається автоматично, і на його появу вказує раптове і велике падіння позицій.
- Для того, щоб зняти фільтр Google, необхідно усунути причину проблеми і привести свій сайт у відповідність до рекомендацій пошукової системи.
Послуги копірайтингу, редагування та перекладу
Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.
Стань спеціалістом у сфері копірайтингу
Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.
Залишити відповідь