Договір на копірайтинг – що в ньому має бути?

Зміст

Договір між копірайтером і клієнтом є важливим елементом для встановлення прозорих умов і, як наслідок, безконфліктної співпраці. Однак залишається відкритим питання, що саме має бути в ньому зазначено, щоб він виконував свою функцію. Тому в цій статті розглянемо, що повинен містити повноцінний договір на копірайтинг.

Договір на копірайтинг – елементи

Такий документ повинен в кінцевому підсумку містити всі питання, які можуть бути визначені до початку проекту.

Виявляється, в копірайтингу можна домовитися про багато чого. Нижче наведені найважливіші моменти:

Сума

Ми визначаємо ціну відповідно до фіксованої форми розрахунку. Таким чином, ми можемо вибирати між:

  • ставкою за 1 000 символів,
  • абонентськрю платою,
  • сумою за весь проект.

Обсяг текстів

Підсумовуємо загальний обсяг замовленого контенту. Оскільки знаки – це невелика одиниця, варто встановити поріг толерантності, наприклад, 5% (тобто для тексту обсягом 2000 знаків прийнятним діапазоном буде 1900-2100 знаків).

Кінцевий термін

Ми встановлюємо конкретний дедлайн і можливі наслідки запізнення. На цьому етапі також корисно вказати, коли завдання вважається виконаним (наприклад, якщо протягом 5 робочих днів не було зроблено жодних зауважень).

Передача текстів

Ми визначаємо, що будемо передавати матеріал частинами або комплексно. Важливо, щоб у договорі було зазначено, в якій формі ми це робитимемо – найчастіше ми надсилаємо контент електронною поштою, хоча деякі клієнти бажають, щоб тексти були вставлені безпосередньо на їхній сайт.

Кількість поправок

Дуже важливий момент на випадок, якщо клієнт не задоволений послугою. Це пов’язано з тим, що може статися так, що він або вона не прийме надісланий контент, а це означає, що необхідно внести зміни. Однак для того, щоб цей процес був справедливим для обох сторін і не тривав вічно, ми повинні визначити конкретну кількість змін.

Приклад

Клієнт має дві поправки для використання – якщо він все ще не задоволений після першої, він повинен знати, щоб остаточно визначити обсяг змін, реалізація яких призведе до прийняття тексту.

Питання оплати

У цьому розділі ми інформуємо про те, як відбувається розрахунок – на підставі рахунку-фактури або цивільно-правового договору (доручення або підряду). Якщо ми обрали перший варіант, ми повинні повідомити про кінцевий термін оплати та електронну адресу, з якої буде надіслано документ.

Не менш важливо обговорити момент оплати. Деякі копірайтери віддають перевагу оплаті заздалегідь, інші обирають передоплату, а треті розраховуються після того, як ведеться або не було зроблено жодних зауважень.

Термін дії контракту

Ми уточнюємо, чи є завдання разовим, чи клієнт приймає рішення про постійну співпрацю. У випадку другого варіанту нам потрібно уточнити:

  • Яка дата закінчення договору?
  • Чи зобов’язаний клієнт регулярно надавати нові замовлення?

Варто зазначити, що у випадку зобов’язання ми переходимо на абонентську оплату, що має бути відображено в більш м’якому прайсі для копірайтера 🙂

Передача авторських прав

Тут потрібно відповісти на значно більшу кількість запитань, але це надзвичайно важливо з формальної точки зору – адже йдеться про те, за що власне платить замовник. Тому ми визначаємо:

  • У яких сферах використання ми дозволяємо клієнту використовувати контент?
  • Ми передаємо економічні авторські права чи надаємо ексклюзивну ліцензію?
  • Чи можемо ми скористатися особистими авторськими правами, тобто додати текст до портфоліо копірайтера або підписати його?
  • В який момент ми передаємо зазначені права – в момент оплати або з відправкою контенту?

Положення про конфіденційність

Майже над кожним завданням ми будемо працювати на основі даних, наданих клієнтом. Ці дані можуть бути комерційною таємницею, тому варто скласти угоду про конфіденційність (NDA), в якій буде вказано, яка саме інформація є конфіденційною, і які наслідки можуть настати, якщо вона буде передана третім особам.

Врегулювання суперечок

Останній пункт визначає, який суд розглядатиме справу, якщо сторони не дійдуть згоди, незважаючи на письмову угоду. В основному є варіанти:

  • Суд, юрисдикція якого поширюється на відповідача або позивача;
  • Суд, юрисдикція якого поширюється на юридичну адресу копірайтера або клієнта.

Звичайно, майте на увазі, що це крайній захід, оскільки він передбачає тривалий процес і можливі відсотки та судові витрати. У разі виникнення розбіжностей, безумовно, варто спробувати вирішити спір мирним шляхом.

Договір на копірайтинг – що ще варто знати?

Кількість питань, перерахованих вище, може здатися лякаючою для будь-якого копірайтера-початківця, який думає про початок своєї кар’єри в цій професії. Одразу заспокоюємо – не всі деталі обов’язково мають бути прописані в договорі. Він слугує для уникнення можливих конфліктів, тому (особливо на початку) варто обмежитися необхідною інформацією і з часом розширювати документ, оскільки все більше і більше елементів співпраці можуть бути заздалегідь обумовлені заздалегідь.

Більшість копірайтерів досі покладаються на домовленості електронною поштою, які, до речі, також є обов’язковими до виконання, і вони дуже добре з цим справляються. Однак підготовлений контракт дає впевненість у тому, що ми узгодили з клієнтом усю інформацію, яку хотіли висвітлити. Відомо, що під час багатьох розмов певні аспекти співпраці можуть просто вислизнути з поля зору.

Чи потрібно створювати кожен договір з нуля?

Звісно, ні. Якби це було так, це вимагало б величезних витрат часу. На щастя, ми можемо скористатися простим рішенням:

Варто підготувати шаблон контракту на копірайтинг, в який ми включимо найважливішу інформацію щодо нашої робочої моделі.

У випадку з новими клієнтами ми змінюємо лише дані про компанію та керівні принципи проекту, а також, за необхідності, модифікуємо деталі відповідно до індивідуальних вимог клієнта. Однак такі елементи, як форма оплати, передача авторських прав або положення про конфіденційність, залишаються незмінними.

Чи потрібно щоразу підписувати договір?

Контракт на копірайтинг не є обов’язковою умовою для створення професійного контенту та налагодження плідної співпраці.

Особливо для невеликих завдань Ви можете покладатися на довіру та основну інформацію, передану електронною поштою. Однак варто пам’ятати, що для копірайтингу для великих компаній стандартним є укладення договору, а для великих проектів це дозволить уникнути непотрібних конфліктів.

Які переваги має контракт на копірайтинг?

Угода регулює важливі питання співпраці. Як така, вона:

  • підсумовує весь проект, забезпечуючи інформативність;
  • створює зобов’язання між сторонами
  • підвищує безпеку транзакції;
  • передбачає прозорі умови, тим самим зменшуючи ризик виникнення конфліктів.

Тому пам’ятайте, що такий договір – це не зайва формальність, а прояв професіоналізму, що приносить конкретну користь.

Як підписати договір?

Контракт на копірайтинг можна укласти традиційним способом – листом або в електронному вигляді (за допомогою кваліфікованого або електронного підпису).

З огляду на зручність, друге рішення продовжує зростати в популярності і в Інтернеті з’являється все більше програм, які пропонують посередництво та авторизацію для такого типу договорів.

Підсумок

  • Договір на копірайтинг – це документ, який визначає порядок і умови всієї співпраці.
  • Він включає в себе, серед іншого, предмет домовленості, терміни виконання проекту або винагороду копірайтера.
  • Тому варто його скласти, щоб уникнути можливих непорозумінь у майбутньому.
  • Сподіваємося, що ця стаття внесла ясність у питання формальностей копірайтингу.

Послуги копірайтингу, редагування та перекладу

Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.

 

Стань спеціалістом у сфері копірайтингу

Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

25.07.2024 Коректура і редагування
23.07.2024 SEO Поради
19.07.2024 Поради
17.07.2024 Поради
15.07.2024 Коректура і редагування
11.07.2024 Коректура і редагування
09.07.2024 Поради
05.07.2024 SEO
03.07.2024 Поради

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу