Як написати місію компанії? 5 важливих принципів

Зміст

Формулювання місії компанії є одним з найважливіших елементів будь-якого бізнес-плану. Її визначення та врахування у щоденному управлінні має довгострокові позитивні наслідки. Це пов’язано з тим, що місія задає напрямок для дій і допомагає динамічному розвитку в умовах постійно зростаючої конкуренції. Що таке місія і як її формулювати? Чим місія відрізняється від бачення та цілей? Ось ключова інформація!

Що таке місія компанії?

Місія компанії – це документ, який коротко описує напрямок діяльності компанії. Він покликаний бути своєрідною візитною карткою і давати відповіді на питання, для чого був створений бренд і яка його мета.

Окрім ідентичності, у багатьох випадках він також визначає позицію, яку займає компанія на тлі конкурентів, і цінності, які вона сповідує. Тому вона є одним з важливих орієнтирів при прийнятті довгострокових бізнес-рішень.

Створюючи формулювання місії компанії, корисно відповісти на наступні питання:

  • Чим займається бізнес? Яку цінність він дає іншим?
  • Як компанія реагує на потреби клієнтів?
  • Яка мета бізнесу?

У більшості випадків місія компанії – це 1-2 ключові речення, які відображають суть всього бізнесу. Воно залишається незмінним весь час, за винятком випадків, коли в компанії відбуваються важливі зміни. Хоча офіційно немає обов’язку створювати такий опис, його, безумовно, варто включити у свій бізнес-план, оскільки він приносить свої переваги.

Навіщо створювати місію компанії?

Хоча на перший погляд визначення місії компанії може здатися неважливим, насправді цей документ відіграє дуже важливу роль у повсякденній діяльності компанії. А саме:

  • Підкреслює унікальність компанії та відрізняє її від конкурентів.
  • Сприяє щоденній комунікації та створенню сильної команди.
  • Викликає довіру клієнтів та підвищує їхню лояльність.
  • Може позитивно впливати на показники продажів.
  • Підвищує мотивацію персоналу та допомагає їм працювати над досягненням конкретних цілей.
  • Корисний при створенні маркетингової стратегії, оскільки нагадує людям про ключові цілі.

Маючи чітко визначені цілі, набагато легше досягти успіху в бізнесі. Зрештою, перш ніж вирушати в подорож, корисно знати напрямок.

Як написати місію компанії?

Щоб написати формулювання місії компанії, найкраще дотримуватися таких рекомендацій:

1. Подбайте про відповідну довжину тексту

Зрештою, формулювання місії компанії має бути коротким описом, який запам’ятається клієнтам. З цієї причини слід обмежитися максимум 3 реченнями. Інші елементи, такі як сповідувані цінності або досягнуті цілі, можна розмістити під формулюванням місії або на іншій підсторінці.

2. Опишіть основну мету діяльності

Кожен бренд повинен мати провідну мету, заради якої працюють усі співробітники. Знайдіть щось, що також є цінним або надихаючим для потенційних клієнтів (наприклад, турбота про навколишнє середовище або здоровий розвиток дітей).

3. Виділіть репутацію фірми

Один із способів побудувати позитивний імідж бренду – взяти до уваги його цінності (наприклад, просування знань чи безпеку). Їхній запис задасть напрямок розвитку та допоможе бренду виділитися серед конкурентів.

4. Визначте цільову аудиторію

При розробці формулювання місії компанії надзвичайно важливо визначити цільову аудиторію. Важко комунікувати, не знаючи, хто є цільовою аудиторією. Серед іншого, корисно визначити вік потенційних клієнтів, стать, освіту, дохід та цінності.

5. Покажіть, що те, що Ви робите – це Ваша пристрасть

Великий бізнес дуже часто виникає з пристрасті, тому добре показати потенційним клієнтам, що те, що Ви робите, приносить Вам радість і задоволення. Така позитивна енергія обов’язково буде помічена клієнтами.

Підсумовуючи, все це має бути коротке, виразне і доречне, що робить його цікавою частиною іміджу компанії.

У формулюванні місії можна зробити посилання на досягнення конкретних бізнес-результатів, відносини з клієнтами та замовниками, розвиток і передові технології або індивідуальні цінності.

У чому різниця між місією та баченням компанії?

Місія та бачення компанії – це два терміни, які часто плутають між собою. Насправді ж вони стосуються двох різних питань. Якщо перше визначає набір цінностей, якими керуються в повсякденній діяльності, то друге – це вже образ ідеалу, до якого прагне бренд.

Основна передумова формулювання місії компанії – це своєрідний маніфест, що демонструє найважливіші цілі компанії. Вона в простій формі представляє бренд і відрізняє його від конкурентів, а також задає напрямок діяльності.

Бачення компанії, з іншого боку, має бути візуалізацією того, до чого прагне компанія та її працівники. Воно має бути стислим і конкретним, але реалістичним для виконання. Вона містить уявлення про ідеальну бізнес-ситуацію з урахуванням особливостей бренду та галузі в цілому. Її основна мета – мотивувати персонал.

Місія компанії – приклади

  • “Ми сприяємо тому, щоб люди будували спільноти та єднали світ”. – Facebook
  • “Фундаментальною метою Content Writer Agency є постійне покращення якості інформації в Інтернеті”. – Content Writer
  • “Надання найкращого клієнтського досвіду за допомогою інноваційного обладнання, програмного забезпечення та послуг”. – Apple
  • “Місія нашої компанії – організувати світові інформаційні ресурси таким чином, щоб вони були загальнодоступними та корисними”. – Google
  • “Місія корпорації Microsoft полягає в тому, щоб надати кожній людині та організації в світі можливості, які дозволять їм досягти більшого”. – Microsoft
  • “Наша місія полягає в тому, щоб використовувати потенціал людської творчості, надаючи мільйонам творчих людей можливість отримувати прибуток від своїх робіт, а мільярдам шанувальників – можливість насолоджуватися і надихатися цими роботами”. – Spotify

Підсумок

  • Місія компанії – це документ, який визначає напрямок і основні цілі компанії.
  • Такий опис допомагає побудувати послідовну стратегію, диференціювати бренд і сформувати лояльну команду, а також позитивно впливає на імідж бренду.
  • Різниця між місією та візією компанії полягає в тому, що перша визначає мету та напрямок розвитку компанії, а друга – ідеальне бачення компанії в майбутньому.
  • Під час написання формулювання місії компанії важливо, щоб воно було коротким, але водночас точно визначало суть бізнесу.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

16.04.2024 Поради
14.04.2024 SEO
12.04.2024 SEO
10.04.2024 Маркетинг
08.04.2024 Контент маркетинг
06.04.2024 Поради
04.04.2024 Контент маркетинг
02.04.2024 Поради
31.03.2024 Контент маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу