Прес-реліз – що це таке і як його написати?

Зміст

Діяльність фахівців зі зв’язків з громадськістю має значний вплив на імідж компанії і на те, як її сприймають ті, хто її оточує – існуючі та потенційні клієнти, ділові партнери або засоби масової інформації. Одним із найстаріших способів комунікації з ними є прес-релізи, які надають коротку, але ємну інформацію про життя компанії. Що це за прес-релізи і як їх писати? Пропонуємо короткий посібник не лише для копірайтерів, а й для майбутніх PR-спеціалістів!

Що таке прес-реліз?

Прес-реліз – це повідомлення для ЗМІ про новини компанії.

Він може охоплювати найрізноманітніші теми, такі як остання лінійка продуктів, проведені дослідження, зміни в послугах або заплановані події. У більшості випадків це короткі новини обсягом не більше однієї сторінки А4, але бувають і довші, наприклад, консультативного характеру.

Прес-релізи можуть бути дуже важливим елементом стратегії контент-маркетингу. Публікація прес-релізів дозволяє охопити потенційних клієнтів і ділових партнерів, а також створити позитивний імідж вашої компанії. На жаль, не кожен прес-реліз такого типу з’явиться в ЗМІ – для цього він повинен відповідати очікуванням журналістів і одержувачів. Що можна зробити для того, щоб створені інформаційні приводи могли охопити ширшу аудиторію?

5 правил написання якісних прес-релізів

Чи опублікують журналісти наданий Вами прес-реліз, залежить від кількох факторів. Перш за все, він повинен містити конкретну та цінну інформацію. Ще до того, як Ви почнете його писати, запитайте себе: чому ця новина має зацікавити Вашу потенційну аудиторію? Іноді недостатньо надати інформацію про нову лінійку продуктів – Вам також доведеться розповісти цікаву історію про неї або про інновації, які були використані при її створенні.

Але і це ще не все. Якщо Ви прагнете, щоб Ваш прес-реліз був опублікований і досягнув поставлених бізнес-цілей, Вам необхідно дотримуватися наступних 5 ключових принципів:

Подбайте про структуру

Кожен прес-реліз повинен мати відповідну структуру, що складатися з:

  • назва та логотип компанії;
  • дати створення релізу;
  • заголовка та ліда;
  • розвиток;
  • коротка інформація про компанію;
  • контактні дані.

Варто розмістити різні частини інформації в правильному порядку і переконатися, що прес-реліз легко читається. Він також повинен привертати увагу заголовком і бути стислим (в ідеалі – максимум на одній сторінці формату А4), щоб його читання не займало багато часу.

Інформуйте, а не рекламуйте

Прес-реліз, як випливає з назви, має інформувати, а не бути наполегливою рекламою. Якщо тон Вашого прес-релізу буде надто захопленим, а переваги придбання певного товару чи послуги – надто помітними, ЗМІ можуть не зацікавитися Вашим прес-релізом.

Тому зосередьтеся на фактах, пишіть у безособовій формі, утримуйтеся від оціночних суджень (наприклад, “найкраща компанія”) і використовуйте експертні твердження або цифри. Переконайтеся, що повідомлення ґрунтується на фактах і є корисним для одержувача.

Дайте відповідь на 6 запитань

При створенні прес-релізів варто застосовувати принцип 5W+H (абревіатура від what?, who?, where?, when?, why? how?), щоб відповісти на 6 найважливіших питань для ЗМІ та клієнтів:

  • Хто створив новину?
  • Яка тема новини?
  • Де відбувається подія?
  • Коли відбудеться подія?
  • Чому це робиться?
  • Як буде досягнута мета?

Застосовуючи цей принцип, Ви створите стислу, але змістовну розробку прес-релізу і отримаєте більше шансів на те, що він досягне ширшої аудиторії.

Пишіть простою мовою

Це дуже важливо – простота повідомлення полегшить журналісту донесення інформації до інших, а аудиторії – її розуміння та засвоєння. Тому використовуйте короткі речення і просту лексику, уникаючи спеціалізованих формулювань або корпоративного жаргону.

Якщо Ви хочете зробити свій прес-реліз більш читабельним та цікавим, додайте до нього інфографіку або діаграму.

Перевірте та оптимізуйте

Уважно прочитайте свій прес-реліз, перш ніж надсилати його, і усуньте всі орфографічні, пунктуаційні та стилістичні помилки.

Також переконайтеся, що він оптимізований для SEO – правильно підібравши ключові слова, відформатувавши контент, підписавши графіку і навіть додавши посилання, Ви підвищите шанси на високий рейтинг Вашого прес-релізу в Google, якщо він буде опублікований в Інтернеті.

Підсумок

  • Прес-реліз – це новини компанії, які публікуються в засобах масової інформації.
  • Він може бути цінною підтримкою для PR-діяльності та стратегії контент-маркетингу.
  • Прес-реліз має бути лаконічним, чітким і фактологічним, щоб одержувачі могли легко його зрозуміти.
  • При створенні прес-релізів застосовуйте принцип 5W+H і переконайтеся, що повідомлення добре структуроване.
  • Пам’ятайте, що Ваш реліз має на меті інформувати, а не рекламувати.

Послуги копірайтингу, редагування та перекладу

Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.

 

Стань спеціалістом у сфері копірайтингу

Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

12.12.2024 SEO
11.12.2024 Маркетинг
10.12.2024 SEO
09.12.2024 SEO
06.12.2024 SEO
05.12.2024 Маркетинг
04.12.2024 Маркетинг
03.12.2024 Маркетинг
02.12.2024 Маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу