Прес-реліз – що це таке і як його написати?
Діяльність фахівців зі зв’язків з громадськістю має значний вплив на імідж компанії і на те, як її сприймають ті, хто її оточує – існуючі та потенційні клієнти, ділові партнери або засоби масової інформації. Одним із найстаріших способів комунікації з ними є прес-релізи, які надають коротку, але ємну інформацію про життя компанії. Що це за прес-релізи і як їх писати? Пропонуємо короткий посібник не лише для копірайтерів, а й для майбутніх PR-спеціалістів!
Що таке прес-реліз?
Прес-реліз – це повідомлення для ЗМІ про новини компанії.
Він може охоплювати найрізноманітніші теми, такі як остання лінійка продуктів, проведені дослідження, зміни в послугах або заплановані події. У більшості випадків це короткі новини обсягом не більше однієї сторінки А4, але бувають і довші, наприклад, консультативного характеру.
Прес-релізи можуть бути дуже важливим елементом стратегії контент-маркетингу. Публікація прес-релізів дозволяє охопити потенційних клієнтів і ділових партнерів, а також створити позитивний імідж вашої компанії. На жаль, не кожен прес-реліз такого типу з’явиться в ЗМІ – для цього він повинен відповідати очікуванням журналістів і одержувачів. Що можна зробити для того, щоб створені інформаційні приводи могли охопити ширшу аудиторію?
5 правил написання якісних прес-релізів
Чи опублікують журналісти наданий Вами прес-реліз, залежить від кількох факторів. Перш за все, він повинен містити конкретну та цінну інформацію. Ще до того, як Ви почнете його писати, запитайте себе: чому ця новина має зацікавити Вашу потенційну аудиторію? Іноді недостатньо надати інформацію про нову лінійку продуктів – Вам також доведеться розповісти цікаву історію про неї або про інновації, які були використані при її створенні.
Але і це ще не все. Якщо Ви прагнете, щоб Ваш прес-реліз був опублікований і досягнув поставлених бізнес-цілей, Вам необхідно дотримуватися наступних 5 ключових принципів:
Подбайте про структуру
Кожен прес-реліз повинен мати відповідну структуру, що складатися з:
- назва та логотип компанії;
- дати створення релізу;
- заголовка та ліда;
- розвиток;
- коротка інформація про компанію;
- контактні дані.
Варто розмістити різні частини інформації в правильному порядку і переконатися, що прес-реліз легко читається. Він також повинен привертати увагу заголовком і бути стислим (в ідеалі – максимум на одній сторінці формату А4), щоб його читання не займало багато часу.
Інформуйте, а не рекламуйте
Прес-реліз, як випливає з назви, має інформувати, а не бути наполегливою рекламою. Якщо тон Вашого прес-релізу буде надто захопленим, а переваги придбання певного товару чи послуги – надто помітними, ЗМІ можуть не зацікавитися Вашим прес-релізом.
Тому зосередьтеся на фактах, пишіть у безособовій формі, утримуйтеся від оціночних суджень (наприклад, “найкраща компанія”) і використовуйте експертні твердження або цифри. Переконайтеся, що повідомлення ґрунтується на фактах і є корисним для одержувача.
Дайте відповідь на 6 запитань
При створенні прес-релізів варто застосовувати принцип 5W+H (абревіатура від what?, who?, where?, when?, why? how?), щоб відповісти на 6 найважливіших питань для ЗМІ та клієнтів:
- Хто створив новину?
- Яка тема новини?
- Де відбувається подія?
- Коли відбудеться подія?
- Чому це робиться?
- Як буде досягнута мета?
Застосовуючи цей принцип, Ви створите стислу, але змістовну розробку прес-релізу і отримаєте більше шансів на те, що він досягне ширшої аудиторії.
Пишіть простою мовою
Це дуже важливо – простота повідомлення полегшить журналісту донесення інформації до інших, а аудиторії – її розуміння та засвоєння. Тому використовуйте короткі речення і просту лексику, уникаючи спеціалізованих формулювань або корпоративного жаргону.
Якщо Ви хочете зробити свій прес-реліз більш читабельним та цікавим, додайте до нього інфографіку або діаграму.
Перевірте та оптимізуйте
Уважно прочитайте свій прес-реліз, перш ніж надсилати його, і усуньте всі орфографічні, пунктуаційні та стилістичні помилки.
Також переконайтеся, що він оптимізований для SEO – правильно підібравши ключові слова, відформатувавши контент, підписавши графіку і навіть додавши посилання, Ви підвищите шанси на високий рейтинг Вашого прес-релізу в Google, якщо він буде опублікований в Інтернеті.
Підсумок
- Прес-реліз – це новини компанії, які публікуються в засобах масової інформації.
- Він може бути цінною підтримкою для PR-діяльності та стратегії контент-маркетингу.
- Прес-реліз має бути лаконічним, чітким і фактологічним, щоб одержувачі могли легко його зрозуміти.
- При створенні прес-релізів застосовуйте принцип 5W+H і переконайтеся, що повідомлення добре структуроване.
- Пам’ятайте, що Ваш реліз має на меті інформувати, а не рекламувати.
Послуги копірайтингу, редагування та перекладу
Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.
Стань спеціалістом у сфері копірайтингу
Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.
Залишити відповідь