Чи копірайтер може додати будь-який текст до портфоліо?

Зміст

Юридичні аспекти можуть створювати багато турбулентності в копірайтингу. Це не дивно, адже професія стрімко розвивається, а разом з нею з’являються нові стратегії, які допомагають авторам випередити конкурентів. Однією з них є портфоліо, яке не завжди створюється легально. Дізнайтеся, на що слід звернути увагу, щоб скласти його правильно!

Як правильно формувати портфоліо?

На практиці найчастіше портфоліо копірайтера містить приклади текстів з різних галузей або певних типів (тексти, описи товарів, статті для блогу тощо). Жоден копірайтер не сумнівається, що така колекція напрацьованого матеріалу є хорошим маркетинговим ходом – потенційні клієнти можуть легко перевірити компетентність, що підвищить інтерес до пропозиції, а також зазвичай позбавляє від необхідності писати додаткові “тестові тексти”.

Однак виникає питання, які саме тексти можна завантажувати в портфоліо. Чи це тільки власні, спеціально створені клієнтом тексти, чи контент, замовлений клієнтом і оплачений клієнтом? Відповідь можна знайти в Законі про авторське право, а також… в угоді між сторонами!

Авторське право і портфоліо

Копірайтер має майнові та особисті авторські права на створені тексти.

Перші підлягають продажу, тобто клієнт може використовувати контент у комерційних цілях. Другі, з іншого боку, є невідчужуваними і доводять, що авторство не може бути відчужене. Це означає, що копірайтер є беззаперечним творцем усього свого контенту і ніхто не має права відняти у нього цей титул.

Звідси зрозуміло, що він завжди може підписувати свої тексти, чи не так? Ну, не зовсім так. Клієнти можуть передбачити таку можливість, не посилаючись на втрату особистого авторського права. Вирішальну роль відіграє відповідне положення в договорі.

Якщо клієнт не бажає, щоб його тексти з’являлися в портфоліо, перед початком співпраці складається договір, в якому копірайтер зобов’язується не користуватися особистими правами.

Це означає, що він не втрачає своїх прав, а лише декларує, що не буде їх використовувати (наприклад, для формування портфоліо). Таке рішення спритно обходить проблему непередаваності і наочно ілюструє, як умови співпраці можуть бути продиктовані потребами ринку.

Підсумок

  • Чи може копірайтер вставити будь-який текст клієнта в портфоліо? На жаль, ні.
  • Щоб уникнути непорозумінь, питання реалізації особистих авторських прав має бути взаємно узгодженим.
  • Правила повинні бути чітко прописані в договорі, який підписується перед початком співпраці.
  • Це дозволить уникнути непотрібних конфліктів і розбіжностей, а також гарантувати, що виконання текстів базуватиметься на прозорих умовах.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

16.04.2024 Поради
14.04.2024 SEO
12.04.2024 SEO
10.04.2024 Маркетинг
08.04.2024 Контент маркетинг
06.04.2024 Поради
04.04.2024 Контент маркетинг
02.04.2024 Поради
31.03.2024 Контент маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу