Психологія в маркетингу – що впливає на клієнта?

Сьогодні психологія в маркетингу є основою всієї рекламної діяльності. Можна навіть сказати, що без цієї галузі знань сьогодні було б неможливо переконати споживача купити той чи інший товар. Це пов’язано з тим, що сучасні покупці набагато перебірливіші, ніж, скажімо, 30 років тому. Хочете дізнатися про стратегії психологічного маркетингу та як їх використовувати? Читайте цю статтю.
Що таке психологія в маркетингу?
Психологія в маркетингу – це розуміння потреб і поведінки аудиторії, а потім використання цих знань у рекламній діяльності.
Розуміння реакції потенційної аудиторії допомагає компаніям і маркетологам створювати більш ефективні маркетингові стратегії та кампанії, що в кінцевому підсумку може призвести до збільшення продажів.
Психологія маркетингу – стратегії
Ось деякі психологічні стратегії в маркетингу, які використовуються для залучення потенційних клієнтів.
1. Емоції – основа психології в маркетингу
Однією з основних стратегій, за допомогою яких рекламодавці сьогодні досягають клієнтів, є покладання на емоції.
Тут творці реклами апелюють до вашої базової поведінки. Адже це природно, що ви, напевно, любите сміятися, а коли бачите, що людина страждає, співчуваєте і хочете допомогти. Фахівці безжально використовують психологію в маркетингу, покладаючись на вашу сприйнятливість до почуттів, і зроблять все, щоб переконати вас прийняти одне рішення, а не інше.
Тому цей тип стратегії в основному апелює до наступних почуттів, які ви можете відчувати:
- радість, розвага;
- смуток і співчуття;
- ностальгія;
- цікавість.
Радість і розвага
Це одні з тих емоцій, які нам вкрай необхідні, і вони мають на нас надзвичайно позитивний вплив. Фахівці з маркетингу добре знають, що ви з набагато більшою ймовірністю звернете увагу на рекламу, яка змушує вас сміятися. Вона надовше залишиться у вашій пам’яті.
Сум і співчуття
Психологія в маркетингу також звертається до неприємних переживань. Люди, які апелюють до цих почуттів, розраховують на те, що вони викличуть у вас жалість і ви зробите певні дії, яких вони від вас очікують. Звичайно, це не рідкість, коли ці очікування є позитивними.
Таку форму комунікації дуже часто використовують різні фонди. Нещодавно, наприклад, один з них транслював ролик, в якому старенька жінка проводить кожен день на самоті, бо рідні про неї забули. Раптом вона чує дзвінок у двері і радіє, бо до неї прийшли рідні. У цьому випадку реклама покликана викликати співчуття до людей похилого віку.
Ностальгія
Ностальгія за минулими часами – поширений прийом продажів.
Це особливо актуально, коли бренд хоче повернутися на ринок після певної перерви. Прикладом цього є, наприклад, Frugo: дизайн реклами Frugo нагадує старі рекламні ролики, викликаючи ностальгічні емоції у дорослих, які були підлітками в часи розквіту напою.
Цікавість
Недомовленість, перервана нитка, передчуття наступної частини. Психологія в маркетингу полюбляє подібні трюки. Вони надзвичайно популярні, особливо на білбордах. У цьому випадку на них зазвичай розміщують яскравий слоган, щоб викликати інтерес, і лише через певний проміжок часу, коли люди зацікавляться ним, розміщують власне повідомлення.
2. Сенси – важливий аспект психології в маркетингу
Сенсорний маркетинг – це стратегія, яка апелює до ваших почуттів, щоб стимулювати рішення про покупку.
Ця психологічна маркетингова стратегія впливає на:
- нюх,
- зір,
- слух,
- дотик,
- смак.
Нюх
Ви коли-небудь відчували голод, проходячи повз пекарню, коли до вас доносився запах випікання хліба? Це якраз і є прикладом сенсорного маркетингу. Це найчистіший павловський рефлекс, покликаний викликати у вас відчуття голоду.
Зір
Найкраще це можна уявити, коли ви заходите до торгівельного центру напередодні Різдва. Величезні кулі, ялинки, фігурки Санта Клауса… Все це має надихнути вас на відчуття чарівності та спонукати до покупок. У такому прекрасному оточенні легко забутися.
Слух
Опинившись у галереї, звук різдвяних колядок неодмінно досягне і ваших вух. Втім, музика в таких закладах супроводжує нас цілий рік. Більше того, вона пристосована до конкретної аудиторії. Якщо ви завітаєте до одного з магазинів певної мережі молодіжного одягу, то почуєте реп. Якщо ви, наприклад, купуєте костюм, то почуєте приглушену, розслаблюючу мелодію. Це відбувається не випадково. Це результат психології в маркетингу.
Дотик
Якщо ви постійно ходите по магазинах, то напевно помічали кошики з уціненим одягом та іншими товарами. Коли ви торкаєтесь м’якої ковдри, то бачите себе під нею з улюбленою книжкою та чашкою гарячого чаю. До того ж, на нього ще діє акція. Неодмінно варто придбати! Так працює сенсорний маркетинг.
Смак
Тут рекламодавці найчастіше апелюють до цього почуття опосередковано. Наприклад, вони показують нам людей, які їдять смачну піцу або картопляні чіпси. Це суміш зору, слуху, а іноді й нюху, наприклад, коли ми заходимо до ресторану.
3. Кольори в психології маркетингу
Кольори мають значний вплив на нашу психіку.
Психологія в маркетингу чудово використовує цей взаємозв’язок, надаючи нам рекламні матеріали у невипадкових кольорах. Давайте подивимось, що означають певні відтінки:
- синій – означає знання та істину. Зазвичай він рекламує продукти, пов’язані з водою та чистотою;
- чорний – уособлює престиж. Найчастіше використовується для просування дорогих і розкішних речей;
- жовтий – колір радості та щастя. Жовтий – колір радості та щастя, часто використовується для реклами товарів для дітей;
- білий – символізує благородство та відкритість. Його часто використовують компанії, які фокусуються на творчості та нових технологіях.
4. Стратегія Чіалдіні в маркетинговій психології
Стратегія Чіалдіні передбачає, що клієнт відчуває потребу відповісти рекламодавцю взаємністю і відчуває прихильність до рекламодавця, ототожнюючи себе з ним. Зазвичай її використовують у прямому маркетингу, наприклад, роздаючи безкоштовні зразки різних товарів.
Це часто трапляється в супермаркетах, де ви можете зустріти господинь, які пропонують невеликі порції продуктів харчування, тим самим формуючи у покупців потребу купити більше.
Як правило, страхові агенти, телемаркетологи або працівники банків хочуть викликати у вас симпатію. Таким чином вони долають бар’єр недовіри і намагаються зблизитися з вами. Своєю назвою він завдячує професору психології Роберту Чіалдіні.
5. Персоналізація продукту
Товар, який відповідає вашим потребам і очікуванням, з великою ймовірністю змусить вас купити його. Сьогодні фахівці з реклами використовують психологію в маркетингу, щоб отримати від вас якомога більше інформації, щоб підготувати для вас більш персоналізовані продукти.
Дослідження показали, що 80 відсотків з нас більш схильні до покупки, коли продукт має більш індивідуальні характеристики і не є масовим. Прикладами можуть бути чохли для мобільних телефонів з фотографією на ваш вибір або пляшка Coca-Cola з вашим ім’ям на етикетці.
Підсумок
- Психологія в маркетингу сьогодні відіграє ключову роль. Вона навіть є основою маркетингової діяльності.
- Основна маркетингова стратегія, яка використовується сьогодні – це стратегія, заснована на емоціях.
- Інші стратегії включають сенсорний маркетинг, використання кольорів, принцип взаємності та симпатії, а також персоналізацію продукту.
Залишити відповідь