Співпраця графічного дизайнера та копірайтера. На що варто звернути увагу?

Сьогодні більшість корисних текстів створюються для соціальних мереж, сайтів або електронної пошти. Читання онлайн дуже відрізняється від читання книги, тому візуальний аспект контенту має величезний вплив на те, яку частину тексту прочитає наша аудиторія. Такий стан речей означає, що віртуальні публікації нерозривно пов’язані з графікою, тому співпраця графічного дизайнера та копірайтера є настільки ж невід’ємною.
Копірайтер і графічний дизайнер – чарівний дует
Опис і візуальний аспект працюють разом у багатьох починаннях, і зіткнення між двома різними творчими баченнями, представленими письменником і графічним дизайнером, може створювати напругу.
Готуючись до виконання завдання, яке включає графічний дизайн і створення контенту, варто поглиблено обміркувати низку питань, щоб полегшити завдання для всіх підрядників, уникнути зайвих клопотів і в результаті отримати дизайн, який повністю відповідає нашим очікуванням і працює на успіх нашого бізнесу без зайвих затримок. Пам’ятаймо, що всі виправлення, повернення та зміни збільшують час виконання завдання, а без належних домовленостей та інструкцій вони іноді неминучі.
Співпраця графічного дизайнера та копірайтера: ключові рекомендації
Що ж є найважливішим у такій співпраці і який вплив ви маєте на неї як замовник?
Насправді дуже багато. Більше того, добре спланований і заздалегідь продуманий проект не тільки полегшує роботу креативного відділу, але, перш за все, впливає на якість виконання всього завдання.
Brief – джерело знань
Найкраще рішення – створити або заповнити готовий бриф з індивідуальними запитаннями та відповідями.
Він міститиме всі найважливіші рекомендації як для графічного дизайнера, так і для копірайтера. Звичайно, різні розділи будуть відрізнятися, але багато з них охоплюватимуть абсолютно однакові питання, і дуже важливо, щоб відповіді на них були однаковими. Перш ніж приступити до виконання завдання, варто ретельно обміркувати, які цілі проекту і які очікування ми маємо від наших підрядників.
Пам’ятайте, що найважливіше у співпраці між графічним дизайнером і копірайтером – це чіткість інструкцій та їх послідовність. Якщо ми просимо елегантний текст з високим ступенем офіційності, а графічному дизайнеру доручаємо підготувати листівку в сучасному, навіть молодіжному стилі, весь проект однозначно не буде відповідати нашим очікуванням.
Необхідно чітко визначити одержувача і стиль повідомлення. Те ж саме стосується надсилання творцям зразків контенту або дизайну, які представляють те, що нам подобається і чого ми очікуємо. Зразки тексту і графіки або фотографій також повинні бути узгоджені за формою, стилем або загальною концепцією.
Що спочатку – текст чи графіка?
Коротка відповідь: завжди надсилайте текст. Довга: це залежить від ситуації.
Найчастіше коротка відповідь має ширше та універсальніше застосування. Текст необхідний до створення дизайну, він дає загальне відчуття стилю та повідомлення і є основою для планування дизайнерського простору. Графічний дизайнер має від чого відштовхуватися при підготовці дизайну, і насправді може бачити, скільки додаткових елементів він може включити.
Звичайно, зворотний порядок не є неможливим, але вимагає дещо інших рекомендацій. Наприклад, у випадку з дизайном флаєра продукту, окрім самої назви, необхідно додати кілька слів про сам продукт і його використання. Необхідно вказати, в чому полягає загальна ідея проекту, точний стиль і його призначення. І тут перед копірайтером може постати непросте завдання.
Якщо написання тексту в межах певного обсягу не є проблемою, то створення різних описів з однаковою кількістю символів вже вимагає набагато більше часу і зусиль. Таке замовлення не є рекомендованим рішенням, але воно можливе при правильних припущеннях.
У той же час, паралельне замовлення текстів і графічного дизайну у двох незалежних людей, які не спілкуються між собою, – це рецепт катастрофи. Лише позірно ми економимо час, а на практиці один з двох варіантів, ймовірно, доведеться серйозно переробляти, а це завжди пов’язано з додатковими витратами часу і коштів.
Коротко і по суті або розгорнуто і детально?
Обсяг тексту залежить від типу проекту.
У випадку фірмового бланка, інструкції з експлуатації або флаєра саме текст відіграє першу скрипку і дуже часто повинен бути детальним, тоді як графіка є фоном та естетичним доповненням. В інших проектах, як правило, краще менше, ніж більше.
Менше тексту дозволяє дизайнеру легше підібрати правильну графіку та естетично її розмістити, і, як наслідок, наш одержувач не відірветься від читання далі. Варто пам’ятати, що простір для дизайну – це не простір для тексту. Той факт, що нам потрібна листівка формату А4, не означає, що ми замовляємо текст довжиною в сторінку А4.
Більшість графічних дизайнерів віддають перевагу коротшому контенту. Перед копірайтером часто стоїть складніше завдання при створенні коротких текстів, ніж при створенні об’ємної статті на 5 000 знаків з пробілами. Передати суть повідомлення кількома словами може бути непросто.
З цієї причини бажано обміркувати та обговорити з усіма зацікавленими сторонами обсяг тексту на замовлення ще до того, як буде написано навіть перше речення. Як це зазвичай буває, найкращим рішенням тут є золота середина.
Також можна створити альтернативний текст. Це довший текст, в якому копірайтер заздалегідь позначає елементи, які можна опустити, або створює деякі речення чи абзаци в коротшій і довшій версії. Очевидно, що цей варіант є найдорожчим для замовника і вимагає найбільшої роботи від копірайтера, тому його зазвичай уникають.
Онлайн чи друк?
Це принципова відмінність і важлива інформація як для графічного дизайнера, так і для копірайтера. У випадку створення контенту відповідь на це питання важлива з точки зору оптимізації текстів для SEO та загального редагування тексту.
Хоча може статися так, що один і той самий контент може добре працювати як для тексту, призначеного для друку, так і для онлайн-проекту, у випадку з графічним дизайном, визначення цільового використання в цьому відношенні є дуже важливим. Ця інформація впливає, серед іншого, на розміри та кольори дизайну. Відсутність таких вказівок на початку проекту в кінцевому підсумку впливає як на естетику, так і на вартість і загальну тривалість проекту.
Комплексне рішення
Найняти агентство копірайтингу, яке працює з графічними дизайнерами на постійній основі, також може бути рішенням.
Після цього весь тягар комунікації падає з плечей директора, а менеджер проекту встановлює відповідні терміни і гарантує, що всі, хто бере участь у загальному проекті, отримали набір керівних принципів. Вирішення мистецьких конфліктів і робота з будь-якими розчаруваннями щодо проекту – це вже його відповідальність.
Підсумок
- Продуманий дизайн і комунікація – запорука успішної співпраці між графічним дизайнером і копірайтером.
- Замовляючи підготовку контенту та графічного дизайну, варто звернути увагу на чіткі та послідовні інструкції для обох сторін.
- Правильно заповнений бриф – основа якісно виконаного проекту.
- Визначення обсягу тексту, порядку виконання завдань і визначення естетики проекту має велике значення для його якості та термінів реалізації.
- Варто розглянути можливість найму агентства копірайтингу, яке співпрацює з графічними дизайнерами.
Залишити відповідь