Пік продажів – що це таке і коли його очікувати?
Кілька разів на рік в електронній комерції настає час пікового трафіку, коли покупці виявляють особливий інтерес до певних товарів. Якщо ви займаєтеся або плануєте займатися онлайн-продажами, вам потрібно знати, коли настає цей час, і спрямовувати свою діяльність відповідно, щоб отримати максимальну вигоду з точки зору прибутку, а також задоволеності споживачів.
Що таке пік продажів?
Peak в перекладі з англійської означає просто «вершина». У цьому контексті мова йде аж ніяк не про вершини Татр, а про особливе зростання інтересу до продукту в конкретний час.
Це може бути пов’язано з порою року (купівля різдвяних подарунків) або сезоном розпродажів (Чорна п’ятниця – перша п’ятниця після Дня Подяки в США, не так давно запроваджена в Польщі).
Найбільші піки продажів припадають на останній квартал року: листопад-грудень. У випадку індустрії моди збільшення інтересу також слід очікувати на зміні сезонів, коли клієнти змінюють свій гардероб на літній або зимовий одяг. Однак традиційно власникам інтернет-магазинів варто звернути увагу на наступні періоди:
- Back To School: тобто повернення дітей до школи після літніх канікул (вересень). Юним покупцям знадобиться все необхідне для полегшення навчального року: новий одяг, портфелі та рюкзаки, канцелярське приладдя, контейнери для другого сніданку і навіть косметика.
- Black Friday: запозичена з США, а також деякий час практикується в нашій країні, наприкінці листопада. Період акцій і розпродажів незалежно від галузі, від одягу до електроніки. Іноді розтягується на цілий тиждень (Чорний тиждень), за яким слідує Кіберпонеділок (цифровий понеділок). Популярність цього «свята» продовжує зростати.
- Святковий період: Миколая, Різдво, Новий рік: святковий сезон триває майже весь грудень, починаючи зі свята на честь Святого Миколая (6 грудня), коли ми даруємо собі невеликі подарунки, і закінчуючи шопінгом подарунків напередодні Різдва. Це найбільший пік продажів у році, до якого магазини готуються одразу після Дня всіх святих. Крім того, переддень Нового року – це період підвищеної споживчої активності, пов’язаної з підготовкою до вечірок наприкінці року: купівлею вбрання чи прикрас.
Як добре підготуватися до піку продажів?
Жоден інтернет-магазин не може ігнорувати важливість різдвяних і сезонних розпродажів. З цією метою варто заздалегідь підготуватися до зростання інтересу клієнтів, покращивши, зокрема, веб-сайт магазину. Слід подбати про те, щоб потенційні клієнти могли легко його знайти, щоб веб-сайт був зручним для перегляду, а його вміст чітко відображав саме те, що ви хочете представити.
Щоб добре підготуватися до піку продажів, можна вжити таких заходів:
- Подбайте про UX (користувацький досвід) та UX (користувацький інтерфейс) сайту: простіше кажучи, як виглядає сайт і наскільки він доступний для глядача, наприклад, розташування кнопок або графічних елементів – все те, що визначатиме перше враження потенційного клієнта;
- Оптимізуйте контент для SEO: покращуйте описи товарів, додаючи до них ключові фрази (бажано довгі – більш точні та складаються з кількох слів), відповідне форматування, цінний контент, адаптований до архетипу клієнта, а також розділ з питаннями та відповідями (для певних типів товарів, наприклад, електроніки);
- Скористайтеся допомогою копірайтера, тобто людини, яка професійно створює контент, що продає, і допоможе створити текст, наприклад, для лендінгу (цільової сторінки, що відображається після натискання на оголошення), статті для блогу компанії з посиланнями на конкретні рекомендовані товари (наприклад, «Найкращі подарунки на Різдво») або вищезгаданих описів.
Широка діяльність, спрямована на поліпшення досвіду покупок, і відповідна реклама можуть гарантувати, що споживачі повернуться до магазину після піку продажів і навіть залишаться в ньому на довше. Таким чином, це чудова можливість справити гарне враження та сформувати базу лояльних клієнтів, які покладатимуться на бренд навіть після піку сезону покупок.
Підсумок
- Пік продажів – це час, коли інтерес споживачів до певних товарів значно зростає. Найбільше зростання відбувається наприкінці року, особливо напередодні Різдва.
- Щоб максимально використати пік продажів, важливо подбати про веб-сайт: його макет, зручну навігацію, хорошу видимість окремих елементів.
- Також варто звернути увагу на описи товарів і переконатися, що вони якомога точніше відображають цінність товару, але в той же час представляють його у вигідному світлі і роблять його яскравішим.
Варто також переглянути описи товарів і переконатися, що вони максимально точно відображають цінність товару, але в той же час представляють його у вигідному світлі і розвіюють будь-які сумніви, які можуть виникнути у покупця. - Також можна використовувати копірайтерів для створення різних видів контенту, які допоможуть привернути увагу потенційних клієнтів.
Залишити відповідь