NDA в копірайтингу – що це таке і коли його підписувати?
Захист конфіденційної інформації – це аспект, який постійно піднімається бізнесом. Це стосується як науково-дослідних робіт, так і маркетингових агентств, які наймають копірайтерів. Як захищаються статті, написані підрядниками? За допомогою угоди про нерозголошення! Що таке NDA в копірайтингу і коли його підписують?
Що таке угода про нерозголошення (NDA)?
Угода про нерозголошення (NDA/CDA) – це документ, в якому сторони погоджуються обмінюватися конфіденційними матеріалами за умови застереження про заборону їх подальшого розповсюдження.
Надана інформація не повинна передаватися третім особам без згоди контрагента. Якщо NDA є частиною іншого договору, він називається застереженням про конфіденційність. Цей тип документа передбачений як покарання за порушення умов, тобто витік інформації, наданої підприємцем.
Угода NDA з копірайтером
У копірайтингу використовується одностороння угода про конфіденційність. Згідно з нею, тільки одна сторона (копірайтер) несе зобов’язання. NDA найчастіше підписується при роботі над новим брендом, продуктом або технологією, які ще не представлені на ринку.
Сьогодні угода про нерозголошення (NDA) є стандартом для маркетингових агентств, а також при прямій співпраці між копірайтером і клієнтом. NDA дає бізнесу впевненість у тому, що наданий матеріал не буде вкрадений, скопійований або переданий конкурентам.
NDA в копірайтингу – чи варто підписувати?
Угода про нерозголошення (NDA) все частіше стає стандартною процедурою, яку пропонує підприємець. З огляду на це, підписання NDA може бути необхідним для початку співпраці. Однак санкції за порушення умов угоди повинні бути пропорційними отриманій винагороді.
Що повинен містити договір NDA?
Угода про конфіденційність певною мірою схожа на інші цивільно-правові документи. Відповідно, він повинен містити такі елементи, як:
- ідентифікація суб’єктів (сторін) угоди,
- предмет договору,
- обсяг охорони,
- дату та підписи обох сторін.
Найважливішим аспектом NDA є предмет договору, тобто зобов’язання контрагента зберігати конфіденційність. У договорі детально визначаються дані, що є власністю замовника, та види діяльності, заборонені замовником. У NDA має бути вказана конкретна інформація, на яку поширюється конфіденційність. Тоді копірайтер, який підписує документ, повністю усвідомлює свої зобов’язання, а підприємець не турбується про витік даних.
Штрафні санкції за недотримання угоди NDA
Невід’ємною частиною угоди про нерозголошення є фінансова санкція за порушення умов. Санкція може бути сплачена копірайтером у вигляді компенсації залежно від розміру завданих збитків. Другою формою зобов’язання є договірна неустойка, в якій детально прописується розмір фінансового штрафу. Дедалі частіше бізнес розмежовує санкції за надання даних конкурентам від зобов’язань за витік даних у ЗМІ та інших порушень.
NDA – тривалість
Термін дії NDA слід заздалегідь узгодити з копірайтером і включити в договір. Конфіденційність застосовується як під час, так і після співпраці.
Однак NDA діє не завжди. Конфіденційність після завершення співпраці зберігається щонайменше один рік. Однак зазвичай це від 2 до 3 років.
Підсумок
- Угода про нерозголошення (NDA) укладається для захисту інформації, наданої підряднику.
- Підрядник, пов’язаний NDA, не може передавати отримані дані третім особам без згоди замовника.
- У NDA мають бути зазначені суб’єкти та об’єкт угоди, обсяг захисту, дата та підписи обох сторін.
- За порушення угоди NDA та витік даних контрагент несе відповідальність у вигляді штрафу.
- NDA діє протягом усього періоду співпраці, а також після її завершення. Збереження конфіденційності після розірвання договору визначає підприємець.
Залишити відповідь