Як створити назву магазину, яка запам’ятається покупцям?
Ви нарешті починаєте свій бізнес. Ви мріяли про це роками. Нарешті настав момент, коли ви змогли зібрати всі свої ідеї в єдине ціле. Ви створили бізнес-план, ви вже знаєте, що хочете створити свій інтернет-магазин. За вашим продуктом стоять зусилля і ціла філософія, яку ви створили навколо нього. Вам не вистачає лише вишеньки на торті, яка дозволить вам з гордістю просувати своє творіння – назви вашого магазину. Як створити свою торгову марку так, щоб вона закарбувалася в пам’яті ваших майбутніх клієнтів? Про це ви дізнаєтеся зі статті нижче.
Що таке неймінг?
Неймінг (в перекладі на українську – називання) – це галузь маркетингу, яка займається створенням назв для компаній, брендів, магазинів, послуг або продуктів.
Зазвичай цю роботу доручають копірайтерам, які спочатку встановлюють точний характер послуг компанії, визначають ринок її майбутньої аудиторії і, зрештою, створюють ідеальну назву, що найкраще виражає ідею вашого бренду. Від цього багато в чому залежить ваш успіх.
Адже мета назви, що запам’ятовується, – збільшити продажі вашої продукції, зробивши її такою, що легко запам’ятовується. Від неї також залежить ваш імідж, адже назва створює у свідомості покупця позитивний образ вашої компанії і правильні асоціації, пов’язані з нею. Тому вона є вашою візитною карткою, адже саме з назвою клієнт стикається в першу чергу, ще до того, як ознайомиться з асортиментом вашої продукції.
Особливості ідеальної назви магазину
Від правильної назви вашого бренду залежить дуже багато. Якщо ви придумаєте занадто легковажну назву, ви залишитеся непоміченими перед обличчям конкурентів, якщо занадто сміливу – можете прорахуватися і бути зрозумілими не так, як вам хотілося б. Якщо ви створите занадто смішне ім’я, ви зробите себе посміховиськом, і ваші клієнти не сприйматимуть вас серйозно.
Використовуючи непродуману назву, яку легко перекрутити, ви можете стати об’єктом насмішок і, можливо, вас запам’ятають, і назва вашого магазину буде у всіх на вустах, але, звичайно, не так, як вам би хотілося. Тепер ви знаєте, що створення хорошої торгової марки – надзвичайно складне і відповідальне завдання. Це багатоетапна робота. Як створити назву магазину?
Проста форма
Кажуть, що суть класики та елегантності полягає в простоті. Не витрачайте час на вигадування складних назв. Тут найкращі імена – це ті, які легко конструюються і в той же час не складні для вимови. Принцип, що лежить в основі неймінгу, завжди один і той самий. Зізнайтеся собі: чи зможете ви запам’ятати ім’я людини, з якою вас знайомлять, якщо воно складається з двох частин, де навіть кожну з них важко запам’ятати через велику кількість літер? Прості, зрозумілі імена з більшою ймовірністю зачеплять слух клієнта і залишаться в його пам’яті, чого ви, мабуть, і прагнете.
Вільні від незручних асоціацій
Уникайте назв, які можуть викликати асоціації з якимось іншим об’єктом або іншим брендом. На це є дві причини.
- По-перше, легко помилитися. Клієнт може сплутати ваш продукт з продуктом іншої компанії, і тим гірше, якщо це станеться на шкоду вам.
- По-друге, придумування назви, яка чітко асоціюється з якимось іншим словом або явищем, може призвести до того, що назву вашого магазину або послуги навмисно видозмінять, щоб висміяти вас.
Максимально остерігайтеся назв, які асоціюються з вульгаризмами або частинами тіла. Навіть у повсякденному житті, на міській садибі або в парку, ви знайдете чудові приклади назв, які викликають зовсім інші асоціації, ніж мали на увазі їхні творці. Небезпека такого типу неймінгу полягає в тому, що конкретний магазин або послуга починають асоціюватися із зовсім іншою сферою життя. Прикладом може слугувати косметична компанія під назвою «PUPA». Правда, запам’ятати її вимову легко, але звучання досить смішне.
Приклади назв, які за своїм звучанням викликають скоріше гумористичні асоціації: «Купська. Виробник делікатесної продукції». «Клок. Смак традиції» (ковбасні вироби). Приклади такого типу можна знайти навколо себе.
Прив’язаний до регіону діяльності
Ідеально сформована назва магазину, завдяки правильному поєднанню слів та їх значень, з самого початку повідомляє покупцеві, з якою галуззю він стикається. Тому постарайтеся створити назву таким чином, щоб ідея вашої компанії і сфера вашого бізнесу були включені в її структуру. Прикладом може слугувати назва інтернет-магазину електроніки “ELTRONIX”.
Легко запам’ятовується і запам’ятовується
Спробуйте зробити так, щоб назва вашого магазину, завдяки своєму звучанню і правильному розташуванню голосів, чіпляла слух, як проста мелодія. На успіх вашого бренду впливатиме багато факторів, але перше, що вам потрібно зробити, – це бути поміченим і запам’ятатися. Ви досягнете цього, коли назва вашого магазину закарбується в пам’яті покупця при першому контакті. Якщо покупець запам’ятає вашу торгову марку, він легко знайде вас у віртуальному світі навіть без назви вашої компанії.
Поза часом
Обираючи правильну назву для своєї компанії, краще не слідувати поточній моді. Тренди проходять, а разом з ними і виразність назви. Краще зупинити свій вибір на оригінальних і непідвладних часу назвах, тобто так званих вічнозелених, оскільки їхнє звучання не застаріває.
Назва магазину – огляд технік, використаних для створення
У світі можна знайти багато прикладів назв магазинів, продуктів чи брендів, які можуть надихнути вас, адже вони на 100% виправдовують свої заяви. Завдяки своїй простоті, вдалому посилу, позачасовості та легкості запам’ятовування вони сьогодні є взірцем для тих компаній, які перебувають на початку свого бізнес-шляху. Нижче ви знайдете приклади лінгвістичних прийомів, використаних для створення назв не тільки культових брендів, але й тих, які продемонстрували цікаву ідею при створенні своєї назви.
Однакове звучання
Фаворит цього рейтингу – компанія SONOS, виробник аудіо- та побутової електроніки з Каліфорнії. Здається, назва ідеально виконує всі свої функції. Саме розташування літер складено таким чином, що назва при читанні як спереду, так і ззаду, зберігає однакове звучання. Завдяки цьому сам логотип виглядає естетично. Але на цьому переваги не закінчуються, оскільки назва відсилає до латинського слова “sonus”, що означає “звук”, таким чином, через значення слова натякаючи на індустрію, з якою вона має справу.
Це пов’язано з тим, що бренд в основному відомий завдяки виробництву гучномовців. Цей приклад назви магазину потрапив на вершину рейтингу, тому що завдяки своєму посилу, розташуванню літер і звучанню він влучає в ціль. Важко знайти більш цікаве рішення!
Ідентифікація вашого регіону за назвою
Схожим прикладом до розглянутого вище є назва “SONY”, яка також використовує у своєму звучанні значення слова “sonus” (звук). Цим посиланням компанія вказує на сферу свого бізнесу, чітко визначаючи галузь, з якою вона має справу. У випадку Sony – це споживча електроніка. Відсилання до звуку також простежується в назві компанії “Sony Music”, яка є одним з найбільших музичних видавництв у світі.
Ще одним прикладом назви, в якій на фонетичному рівні можна знайти відсилання до професії компанії, є “LEGO”. Це абревіатура данської фрази “leg godt”, що означає “розважайся”. Крім того, в латинській мові це еквівалент слова “збирати”. Обидва наведені приклади містять у своїй назві чіткий меседж, вони точно визначають характер своєї діяльності. Однак використані слова були модифіковані таким чином, щоб отримати прості за звучанням, глобальні та запам’ятовуючі слова.
Абревіатури
Поширеною процедурою є створення назв магазинів шляхом скорочення довшої фрази, що складається з двох або більше слів. Простий спосіб створити назву компанії шляхом абревіації – це поєднати перші склади повної назви, ім’я або прізвище творця або назву галузі, в якій працює компанія. Прикладом такого способу може бути магазин «ALDI». Назва була створена шляхом поєднання перших складів імені творця «Альбрехт» та типу магазину «Дисконт», який продає переважно товари власної торгової марки.
Іншим прикладом використання акронімів є абревіатури, які складаються з комбінації лише перших літер повної назви компанії. Прикладом може слугувати автомобільний концерн BMW (Die Bayerische Motoren Werke – Баварський моторний завод).
Імена, що несуть ідею або послання
Деякі компанії використовують назву як засіб передачі певного повідомлення або ідеї. Одним із прикладів є бренд LG, девіз якого – «Життя – це добре». Назва бренду також представлена логотипом, що складається з перших двох літер девізу, доповнених смайликом у вигляді усміхненого обличчя з підморгуванням.
Інший приклад – німецька компанія з виробництва електронних компонентів «INFINEON», яка використовує слово «infinity», що перекладається як «нескінченність».
Назви з використанням гри слів
Гра слів, спрямована на гумор і жарт, також є способом назвати вашу компанію або продукт. Приклади назв включають: “Коко Шматель” (магазин секонд-хенду), “Аптека плацебо”.
Використання дивовижних комбінацій
Це ідея поєднання слів, які, здавалося б, не поєднуються, бо кожне з них окремо має абсолютно різні конотації. Один із прикладів – назва “Фабрика смаколиків”. Слово “фабрика” асоціюється з промисловістю та індустріалізацією. Однак, коли ми думаємо про солодощі та їх виробництво, на думку спадає слово “фабрика”. Однак поєднання слова “фабрика” зі словом “солодощі”, “смак” та “солодкість” спрацювало добре, оскільки воно захоплює уяву глядача.
Використання імен творців бренду
Можливо, це не дуже витончена ідея, але вона добре працює у всіх видах сусідських магазинів і невеликих перукарень. Хоча великі бренди також іноді звертаються до цього виду послуг. Приклади включають: «Перукарня у Ані», а також “Меблі Агата”.
Пошук англійських еквівалентів назв
Це гарна ідея для назви, особливо якщо ви плануєте в майбутньому розширити свій бізнес за межами Польщі. Приклади назв включають: “Haus of Beauty” (назва салону краси) або навіть бренд одягу “Reserved”.
На основі комбінації ключових слів
Цей метод ідеальний, якщо ви плануєте вести бізнес переважно в Інтернеті. Створення назви інтернет-магазину зазвичай передбачає поєднання двох ключових слів. Таким чином, ви даєте пошуковій системі Google назву вашого магазину як готове рішення і відповідь для клієнта, який шукає. Прикладом може слугувати назва магазину одягу “JeansShop”.
Назви з використанням алюзій
Зустрічаються також назви магазинів чи товарів, які містять пряме посилання на явище, пісню, фільм чи особу, що також асоціюються з певною галуззю. Прикладом може слугувати зоомагазин “Сім бажань”, назва якого є алюзією на назву молодіжного фільму 80-х років, де головним героєм був чорний кіт.
Проблема з таким типом найменувань, однак, полягає в тому, що вони стосуються лише тих явищ, фільмів чи творів, які є широко відомими, так що алюзію можна легко помітити. Натякаючи на щось, що не знайоме сучасній аудиторії, ви лише призводите до двозначності сприйняття. Багато хто, напевно, запитує себе, яке відношення сім бажань мають до цілого ряду тварин. Але іноді алюзія може бути занадто очевидною і порушувати права конкретної людини або авторські права.
Таким прикладом є лимонний напій “Джон Лемон”. Сьогодні ви більше не побачите його на полицях магазинів, принаймні, не під такою назвою, тому що він занадто сильно використовує право на ім’я Джона Леннона.
Абстрактні назви
Існують також назви, які не мають жодного відношення до ідеології, не складаються зі складів, не використовують гру слів чи алюзії. Це абстрактні назви, які обираються виключно заради приємного звучання або цікавого розташування літер, що на наступному етапі, безумовно, полегшить створення красивого логотипу компанії. Прикладами є: “Duxon”, “Elido”, “Atilo”.
Гарної назви магазину недостатньо. Що ви плануєте робити далі?
Після того, як ви пройшли цей складний етап вибору назви, залишилося виконати ще кілька формальностей, щоб додати останні штрихи до вашого творіння. По-перше, після того, як ви визначилися з конкретною назвою для вашого бренду, перевірте, чи не існує на ринку компанії з такою ж або дуже схожою назвою.
Це можна зробити, скориставшись міжнародною базою даних, доступною на веб-сайті державного патентного відомства, або центральною базою даних CEIDG – Central Business Register and Information. Після того, як ви переконалися, що обрана вами назва вільна, наступним кроком буде реєстрація обраної вами назви. Також переконайтеся, що інтернет-домен з такою ж назвою, як у вашого магазину, є вільним. Якщо така адреса вільна, можна починати готувати всі необхідні компоненти для вашого сайту.
Також майте на увазі, що наразі назва вашого магазину не впливає на позиціонування вашого сайту в пошукових системах. Навпаки, якщо ви хочете бути в топі, зосередьтеся на інших видах діяльності, які мають безпосередній вплив на алгоритми Google.
Підсумок
- Неймінг (від англ. naming – “називання”) – це галузь маркетингу, яка займається створенням назв для компаній, брендів, магазинів, послуг чи товарів.
- Характеристики хорошої назви магазину – простота, легкість запам’ятовування, позачасовість, відсутність будь-яких незручних асоціацій і зв’язок назви зі сферою діяльності бренду.
- При створенні назви для бізнесу використовуються різні лінгвістичні прийоми, зокрема гра слів і лінгвістичні алюзії, зіставлення непоєднуваних на перший погляд слів, створення абревіатур або створення назви на основі імені чи прізвища її творця. Вона може включати в себе ідею бренду або поєднувати в собі ключові слова. Також часто неймінг-художники звертаються за натхненням до англійської мови.
Залишити відповідь