Ідентифікація бренду – з чого вона складається і як її створити?
Що може відрізняти бренди, так це їхні продукти та послуги, які вони надають. Але як виділитися з-поміж десяти чи двадцяти інших компаній, що пропонують майже ідентичний асортимент продукції? Тут на допомогу приходить невід’ємний елемент кожного бренду: його візуальна ідентифікація.
Що таке візуальна ідентифікація бренду?
Візуальна ідентифікація бренду – це інструмент побудови його іміджу. Це матеріальна інтерпретація компанії, все, за чим її можна відрізнити від конкурентів.
Айдентика покликана створити цілісний образ бренду та пов’язані з ним асоціації. Всі елементи айдентики, належним чином підібрані та тісно пов’язані між собою, розповідають про компанію, її найважливіші риси, головну місію, а також про послуги чи продукти, які вона пропонує.
Візуальна ідентифікація компанії складається з низки усталених ознак і символів, які при належній гармонізації створюють цілісне повідомлення для потенційних клієнтів.
Якою має бути хороша візуальна ідентифікація?
Найважливішою і фундаментальною характеристикою, яку повинна мати ідентифікація, є її послідовність. Це, безумовно, допоможе побудувати професійний імідж бренду. У візуальній ідентифікації ми розрізняємо:
- концептуальну узгодженість – відповідний та гармонійний вибір стилю, кольорів та загальної тематики бренду;
- функціональну узгодженість, що означає регулярний контроль естетики та цілісності всіх елементів, у тому числі й новостворених.
Для того, щоб візуальна ідентифікація стала привабливою та переконливою візитною карткою компанії, вона має ґрунтуватися на ретельному аналізі бренду, його асортименту, історії, головних цілей та місії. Ретельно продуманий і спланований підбір ідентифікаційних елементів, їх колірної гами і чіткий дизайн ще більше посилить відповідність між інструментом створення іміджу компанії та її сутністю.
Важливою рисою хорошої айдентики є також її простота. Хороший візуальний фірмовий стиль складається з символів, кольорів і знаків, які легко сприймаються і використовуються. Нескладна ідентифікація набагато швидше запам’ятовується клієнтами, які з більшою легкістю зможуть передати її наступним потенційним реципієнтам.
Що формує візуальну ідентифікацію бренду?
Фірмовий стиль компанії складається з широкого спектру окремих елементів, до яких насамперед належать логотип, типографіка та кольорова гама.
Лого
Основним елементом ідентифікації є, звичайно ж, лого бренду. Саме його найчастіше запам’ятовують клієнти. Лого – це графічний символ, характерний для бренду, який є його візитною карткою і допомагає будувати і зміцнювати його позицію і впізнаваність серед клієнтів.
Лого складається зі знака, також відомого як печатка, та логотипу. Всі компоненти лого повинні ідеально поєднуватися між собою, утворюючи єдине ціле, і, таким чином, створювати чітке і зрозуміле повідомлення для одержувача.
Лого і логотип
Часто можна почути, що слова «лого» і «логотип» використовуються як взаємозамінні і розглядаються як синоніми. Однак ця тенденція, що набуває все більшого поширення, є хибною – насправді логотип є ширшим поняттям, яке включає в себе лого, який плутають з ним.
Лого, або фірмовий знак, складається з:
- знак – графічний знак, невеликий символ, який представляє основні цінності або якості бренду;
- логотип – текстового представлення назви бренду, який часто є важливою частиною лого, але може функціонувати і самостійно.
При розробці лого варто подбати про те, щоб графіка разом з лого була належним чином представлена як в цифровій версії (в електронних листах, на електронних рахунках, на сайті), так і в друкованій версії (на візитних картках, фірмових блокнотах і традиційних рахунках-фактурах).
Кольори бренду
У створенні візуальної айдентики бренду, яка передає послідовний меседж і відображає його характер, дуже важливо правильно підібрати колірну гамму.
Лого у поєднанні з обраним набором кольорів – це ті елементи візуальної айдентики бренду, з якими клієнт стикається найчастіше. Саме вони покликані привернути увагу глядача, а потім розповісти йому про бренд за кілька секунд, без слів. Тому дуже важливо, щоб кольорова гама була ретельно та вміло підібрана відповідно до галузі, особливостей чи місії компанії.
Як вибрати колірну гамму бренду? Варто відповісти на кілька важливих запитань:
- З чим я хочу асоціювати свою компанію та пов’язану з нею кольорову гаму?
- Які цінності представляє обраний колір?
- Яка основна цільова група для бренду?
Інша кольорова гама пасуватиме розкішному бренду з елегантними годинниками чи ювелірними виробами, а інша – компанії, що виробляє безпечні іграшки для дітей, які викликають довіру у батьків.
Обираючи колірну гамму для свого бренду, пам’ятайте, що більшість кольорів мають свій особливий символізм. Тому один і той самий колір у поєднанні з однією галуззю та набором характеристик компанії може привабити глядача, але може й відштовхнути його, якщо разом із характером бренду він створює незв’язне, ненадійне повідомлення.
Як ви підбираєте колірну гамму до галузі?
Бренди, що прагнуть бути визнаними як професійні та надійні, можуть обрати темно-синій колір, який викликає подібні асоціації. Однак, якщо компанія додатково бажає асоціювати себе з розкішшю, кращим вибором може стати дует чорного та золотого кольорів.
Жовтий – це позитивна енергія, що асоціюється з веселощами чи святами, а тому добре працює у візуальній ідентичності компаній, пов’язаних з туризмом та розвагами.
Зелений, з іншого боку, є заспокійливим кольором, який асоціюється насамперед із природою та здоров’ям, а також надією. Тому він може добре працювати як колірна схема для косметичних або фармацевтичних брендів, а також для компаній, які хочуть асоціювати себе з натуральними продуктами або екологією і функціонувати в гармонії з природою.
Темний відтінок темно-синього відіграє центральну роль у кольоровій гамі агентства Content Writer:
Типографія
Окрім кольорової гами та правильно розробленого логотипу, дуже важливо мати єдину типографіку для всього бренду. Це не лише певний тип шрифту, а й узгодженість інтервалів, розміру тексту, пропорцій між елементами тощо.
Вибір типографіки також відповідає за асоціації з брендом. Як і у випадку з колірною гамою, тип і форма шрифту також можуть підказати користувачам, чого вони можуть очікувати – розкоші, традиційності, природності чи, можливо, професійного підходу до бізнесу.
Послідовне використання єдиної типографіки ще більше покращить імідж вашого бренду і забезпечить, щоб користувачі могли асоціювати вашу компанію за текстом.
Шрифт, який використовується в Content Writer – Poppins у різних варіаціях:
Де використовувати фірмову ідентифікацію?
Лого, що складається з емблеми та логотипу, а також фірмових кольорів, є елементами візуальної ідентифікації, які повинні з’являтися на всіх сторінках:
- сайті компанії,
- профілях бренду в соціальних мережах,
- будь-яких матеріалах, що надсилаються клієнтам,
- візитних картках, бланках та автомобілях компанії.
Таким чином створюється цілісний і послідовний образ бренду. Елементи візуальної ідентифікації також повинні бути присутніми в штаб-квартирі компанії – в головному офісі, а також у менших філіях, складах, виробничих цехах або точках продажу.
У випадку з компаніями, що працюють у виробничому або торговому секторі, візуальна ідентичність бренду також включає упаковку продукції, графіку на рахунках-фактурах, а також на документах, що стосуються претензій. Це також корпоративний одяг для співробітників, зовнішній вигляд стендів компанії або інформаційних пунктів на всіх видах виставок або конференцій.
Кому доручити створення візуальної ідентифікації бренду?
Комплексне створення візуальної ідентичності бренду варто доручити професійному брендинговому агентству. Фахівці на основі найважливішої інформації про компанію створять цілісний логотип і вміло підберуть до нього кольори та типографіку. Крім того, вони також розроблять дизайн упаковки, фірмових бланків та електронних листів, щоб усі готові елементи утворювали єдине ціле, яке викликає довіру.
Візуальна ідентифікація бренду – це розповідь про його найважливіші характеристики. Це історія, яка покликана привернути увагу аудиторії і представити їй компанію в переконливому вигляді, а також закріпити її асоціації з брендом. Ось чому так важливо, щоб візуальна айдентика була створена правильно. Кожен її елемент має бути ретельно опрацьований та ідеально поєднуватися як з самим брендом, так і один з одним.
Підсумок
- Фірмовий стиль – це інструмент формування іміджу компанії.
- Основними елементами візуальної ідентифікації бренду є логотип, кольорова гама та типографіка.
- Створення візуальної ідентифікації бренду доцільно доручити професійній, досвідченій брендинговій агенції.
Залишити відповідь