Що таке емоційний брендинг і як його використовувати в бізнесі?
Емоції відіграють надзвичайно важливу роль у маркетингу. Вони значною мірою впливають на рішення клієнтів про покупку. Тому не дивно, що емоції використовуються для ефективної реклами товарів і послуг. Що таке емоційний брендинг, як його застосовують і чому він ефективний?
Що таке емоційний брендинг?
Емоційний брендинг – це маркетингова стратегія, основною метою якої є створення позитивного іміджу бренду та міцного зв’язку між брендом та його клієнтами.
Це робиться шляхом пробудження в них потрібних емоцій, тобто за допомогою переконливих повідомлень. Тому реальні потреби в цьому випадку не будуть настільки важливими. Заходи емоційного брендингу охоплюють майже все, що пов’язано з компанією, а саме:
- назву,
- візуальну ідентифікацію,
- архетип бренду,
- якість продукції та послуг,
- спосіб комунікації,
- просування та поточна рекламна діяльність.
Емоційний брендинг – це довготривалий процес, наслідки якого помітні лише через деякий час регулярної роботи. Він вимагає постійного планування, уваги до послідовності повідомлення та аналізу зроблених кроків, а також їх оптимізації. Тим не менш, це чудовий спосіб побудувати стабільний бізнес і зайняти високі позиції на ринку, випереджаючи конкурентів.
Емоційний брендинг крок за кроком
Щоб емоційний брендинг був ефективним, клієнти повинні вірити в силу продуктів або послуг, пропонованих брендом. Як цього досягти?
Визначте, чого хоче ваша аудиторія
Сьогодні чудовий продукт сам по собі не гарантує продажів. Клієнти хочуть чогось більшого. Тому подумайте, яку цінність від вас очікує одержувач. Для цього визначте його потреби, бажання, інтереси та систему цінностей. Це допоможе вам створити цікаву пропозицію.
Детальніше вивчіть свою цільову групу
Одним з важливих моментів, безумовно, є знайомство з вашими клієнтами. Визначте їхній вік, стать та місцезнаходження. Подумайте про те, що їх турбує і що мотивує їх діяти. Точно визначивши свою цільову групу, вам буде легше знайти потрібну емоцію.
Створіть цікаву історію
Після того, як ви отримали достатньо інформації про свою аудиторію, можна переходити до створення сторітелінгу, або інформативної історії. Це те, що надихає і спонукає споживачів тягнутися до пропонованих товарів.
Не забувайте бути чесними у своїх діях
В емоційному брендингу немає місця для гри з почуттями, і всі заходи повинні бути адаптовані до типу кампанії та цільової групи. Однак автентичність завжди має бути на першому місці, оскільки брехня та підфарбовування реальності швидко випливають на поверхню.
Підвищуйте свій творчий потенціал
Створюючи окремі елементи маркетингової концепції, важливо враховувати вплив на різні органи чуття. На додаток до сили кольору, використовуйте звук або запах, щоб посилити привабливість вашого контенту. Саме вони часто викликають реакцію, яка безпосередньо впливає на сприйняття бренду та результати продажів.
Чому емоційний брендинг ефективний?
Однією з безперечних переваг емоційного брендингу є його висока ефективність незалежно від того, чи були задоволені потреби споживача. Це визначається низкою факторів, серед яких:
- легке запам’ятовування бренду завдяки емоціям, які він викликає. Згідно з численними дослідженнями, емоції та спогади мають багато спільного. З цієї причини всілякі події та речі, які викликають сильні почуття, запам’ятовуються краще. Якщо ви скористаєтеся цим фактом у своєму маркетингу, ви надовго запам’ятаєтеся своїй аудиторії.
- діліться своїм контентом. Поширення вашого контенту позитивно впливає на позиції вашого сайту в пошукових системах. Це також допомагає збільшити ваше охоплення і таким чином залучити нових клієнтів. Тож якщо ви справите на них позитивне враження за допомогою тексту, вони неодмінно будуть раді поділитися вашим матеріалом.
- позитивний вплив на рішення про покупку. Методи, що використовуються в емоційному брендингу, мають величезний вплив на рішення про покупку. Враховуючи цю концепцію при створенні рекламних оголошень, вони часто досягають успіху. Це не дивно, адже давно відомо, що під впливом емоцій люди легше приймають рішення.
- формування лояльності споживачів. Через емоційний зв’язок зі споживачами можна побудувати їхню лояльність до компанії. Конкретні почуття, з якими вони асоціюють бренд, зроблять їх набагато більш схильними до того, щоб продемонструвати свою підтримку.
Почуття, що використовуються в емоційному брендингу
Ідея емоційного брендингу полягає в тому, щоб надати об’єкту або послузі емоції, щоб підвищити його цінність і викликати бажання в аудиторії.
Саме поєднання ефективної маркетингової концепції з відповідною комунікацією впливає на органи чуття людини. Це досягається шляхом вибору правильних кольорів, звуків і запахів, а також цікавих слоганів або графічних матеріалів, які викликають очікувану реакцію.
Ефективні емоції, пов’язані з брендингом, безумовно, включають радість. Створюючи цікавий і водночас розважальний контент, можна викликати позитивні асоціації з брендом і таким чином залишитися у свідомості зацікавлених людей. Водночас це допомагає побудувати довіру, яка безпосередньо впливає на рішення про покупку і прибуток від продажів.
Цікавість – ще одна емоція, яку легко використовувати. Створення правильної напруги може творити справжні дива. Бренди часто використовують цей трюк при створенні нових колекцій. Важливо пам’ятати, що потрібно уникати порожніх обіцянок, адже вони викликають лише розчарування. Натомість краще дозувати інформацію, яка триматиме клієнтів у напрузі.
Мотивація до дії – це почуття, яке слідує за натхненням. Вона виникає в результаті добре підібраних продуктів у поєднанні з сильною волею і бажанням вирішити проблему. Тут заклик до дії (CTA) відіграє особливо важливу роль.
Хоча страх викликає не дуже позитивну конотацію, це, безумовно, важлива емоція з точки зору маркетингу. Побоюючись відсутності товару або закінчення акції, одержувачі швидше здійснюють покупку. Однак будьте стримані в цьому, щоб не підірвати довіру споживачів.
Підсумок
- Емоційний брендинг – це маркетингова стратегія, яка ґрунтується на використанні емоцій для підвищення впізнаваності бренду та налагодження зв’язку з аудиторією.
- Цей метод є надзвичайно ефективним, оскільки полегшує запам’ятовування бренду та прийняття рішень про покупку, заохочує ділитися опублікованим контентом і водночас підвищує лояльність клієнтів.
- Почуття, які часто використовуються в емоційному брендингу, включають радість, цікавість, натхнення і страх. Кожне з них має дещо різний потенціал, тому має різні ефекти.
- Щоб просувати бренд, використовуючи техніку емоційного переконання, потрібно добре пізнати свою цільову аудиторію, її бажання та найбільші страхи. Після цього можна переходити до створення цікавої історії та обрамлення її стимулами, які зачеплять за живе.
- Бажано використовувати силу кольорів, а також звуків і запахів, щоб викликати відповідну реакцію у споживачів.
Залишити відповідь