Що таке маркетинг? Поняття та види
Маркетинг є невід’ємною частиною будь-якого бізнесу. Саме завдяки йому компанії можуть донести свої пропозиції до потенційних клієнтів і збільшити продажі. Однак, важливо обрати правильні заходи, тому ми поговоримо про те, що таке маркетинг і які види маркетингу існують.
Маркетинг – що це таке?
Маркетинг – це мистецтво продавати продукцію через створення, просування та доставку товарів/послуг споживачам та організаціям (Філіп Котлер).
Як бачимо, поняття маркетингу є містким, оскільки охоплює комплекс заходів, кінцевим результатом яких є продажі. Це робить саме визначення не надто багатослівним – адже кожна компанія характеризується унікальним способом досягнення цієї мети.
Отже, для того, щоб вибрати правильні заходи, нам потрібно знати види маркетингу, які застосовуються в конкретних ситуаціях.
Види маркетингу
Існує багато різновидів маркетингу, і постійно створюються нові (з 2017 по 2021 рік Вікіпедія збільшила їхню кількість з 19 до 23). Такий стан речей пов’язаний насамперед зі зростаючою діджиталізацією.
У найпростішому випадку ми розрізняємо онлайн і традиційний маркетинг.
Інтернет-маркетинг
Інбаунд-маркетинг – це створення цінності, яку аудиторія знаходить сама.
Прикладами можуть бути фактичні статті в блозі, інфографіка або вебінари. Потенційні клієнти натраплятимуть на такі корисні матеріали під час вивчення бренду та його пропозицій.
Це ефективний спосіб охопити аудиторію, яка з більшою ймовірністю зробить покупку.
Outbound marketing
Аналогічно, вихідний маркетинг базується на показі реклами всупереч волі аудиторії.
Прикладами є телевізійні ролики, банерна реклама та кампанії в Google Ads. Цей метод дає змогу швидко охопити певну аудиторію – на жаль, за рахунок нижчої конверсії.
Цікаво, що ми також можемо розділити маркетинг за концепцією. Найпопулярнішим є так званий маркетинг-мікс, який складається з чотирьох стовпів (4Р): продукт, ціна, місце розповсюдження та метод просування. Це пов’язано з тим, що ця модель чітко визначає, як компанія впливає на ринок. Ця ідея була розвинута у 8Р або 4С.
Види маркетингу – який кращий?
Немає простої відповіді на питання, який тип маркетингу використовувати. Правильний вибір залежить від 4 факторів:
- галузь,
- цільова аудиторія,
- ресурси компанії (впізнаваність бренду, розмір сайту тощо),
- інвестиційний бюджет.
Кожен з них має значний вплив на правильну маркетингову стратегію.
Визначення інтернет-маркетингу надзвичайно інтуїтивно зрозуміле – інструментом, який тут використовується, є інтернет. Його різновиди включають в себе:
- Контент-маркетинг – діяльність, яка використовує привабливий, корисний контент для створення експертного іміджу бренду, а також для підвищення позиціонування веб-сайту.
- Ремаркетинг – вид маркетингу, який передбачає показ реклами людям, які раніше відвідували сайт і вже знайомі з брендом.
- Buzz-маркетинг – використовується на різноманітних онлайн-форумах, де розпалюється тематична дискусія, щоб «принагідно» просунути пропозицію.
- Маркетинг у соціальних мережах – проведення заходів у соціальних мережах (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn) з метою залучення користувачів і заохочення їх скористатися пропозицією.
- SEM – маркетинг у пошукових системах, що складається з двох елементів: SEO та PPC. Перший передбачає оптимізацію веб-сайту для пошукових систем, щоб підвищити його видимість і, відповідно, генерувати органічний трафік. Другий – це показ оголошень на платформі Google Ads для залучення клієнтів і створення платного трафіку.
Традиційний маркетинг
Концепція традиційного маркетингу, також відомого як класичний маркетинг, також не є дуже складною. Воно включає в себе «оффлайн» методи, які використовувалися до винаходу Інтернету, тобто роздачу листівок, газетну рекламу, а також:
- Спортивний маркетинг – використання спонсорства, пов’язаного зі спортом, наприклад, показ реклами під час висвітлення події, розміщення бренду на банері тощо.
- Сенсорний маркетинг – залучення органів чуття, щоб викликати асоціації з брендом. Найпопулярніші його різновиди – аудіомаркетинг (слух) та аромамаркетинг (нюх).
- Шоппер-маркетинг – відбувається безпосередньо в магазині. Його мета – переконати потенційних споживачів, які перебувають у точці продажу, зробити покупку.
Inbound marketing
Хоча ми перерахували види маркетингу відповідно до використовуваних засобів, ми також можемо розрізняти їх з точки зору охоплення цільової групи.
- ІТ-індустрія не виграє від імпульсивного сенсорного маркетингу, оскільки замовлення базуються на інвестиціях та холодному розрахунку. Кращою концепцією є підвищення видимості в пошукових системах за допомогою SEM-маркетингу.
- Контент-маркетинг не є оптимальним рішенням для місцевої пекарні, оскільки її клієнтам не потрібно читати експертні статті про хлібобулочні вироби, щоб зробити покупку. Розумніше буде зробити ставку на просування у вигляді шоппер-маркетингу, розпилюючи запах свіжого хліба перед приміщенням.
- Інвестиції в ремаркетинг не спрацюють, якщо сайт не генерує жодного трафіку. У такій ситуації маркетинг у соціальних мережах є більш точним рішенням для охоплення потенційних клієнтів.
- Невеликий бюджет призводить до того, що реклама буде спрямована на вузьку групу зацікавлених клієнтів. Про загальнонаціональне визнання за допомогою спортивного маркетингу не може бути й мови.
Ми чітко бачимо, що таке маркетинг на практиці: застосування заходів з продажу, що відповідають ситуації та можливостям компанії.
Залишити відповідь