Що таке маркетинг? Поняття та види

Зміст

Маркетинг є невід’ємною частиною будь-якого бізнесу. Саме завдяки йому компанії можуть донести свої пропозиції до потенційних клієнтів і збільшити продажі. Однак, важливо обрати правильні заходи, тому ми поговоримо про те, що таке маркетинг і які види маркетингу існують.

Маркетинг – що це таке?

Маркетинг – це мистецтво продавати продукцію через створення, просування та доставку товарів/послуг споживачам та організаціям (Філіп Котлер).

Як бачимо, поняття маркетингу є містким, оскільки охоплює комплекс заходів, кінцевим результатом яких є продажі. Це робить саме визначення не надто багатослівним – адже кожна компанія характеризується унікальним способом досягнення цієї мети.

Отже, для того, щоб вибрати правильні заходи, нам потрібно знати види маркетингу, які застосовуються в конкретних ситуаціях.

Види маркетингу

Існує багато різновидів маркетингу, і постійно створюються нові (з 2017 по 2021 рік Вікіпедія збільшила їхню кількість з 19 до 23). Такий стан речей пов’язаний насамперед зі зростаючою діджиталізацією.

У найпростішому випадку ми розрізняємо онлайн і традиційний маркетинг.

Інтернет-маркетинг

Інбаунд-маркетинг – це створення цінності, яку аудиторія знаходить сама.

Прикладами можуть бути фактичні статті в блозі, інфографіка або вебінари. Потенційні клієнти натраплятимуть на такі корисні матеріали під час вивчення бренду та його пропозицій.

Це ефективний спосіб охопити аудиторію, яка з більшою ймовірністю зробить покупку.

Outbound marketing

Аналогічно, вихідний маркетинг базується на показі реклами всупереч волі аудиторії.

Прикладами є телевізійні ролики, банерна реклама та кампанії в Google Ads. Цей метод дає змогу швидко охопити певну аудиторію – на жаль, за рахунок нижчої конверсії.

Цікаво, що ми також можемо розділити маркетинг за концепцією. Найпопулярнішим є так званий маркетинг-мікс, який складається з чотирьох стовпів (4Р): продукт, ціна, місце розповсюдження та метод просування. Це пов’язано з тим, що ця модель чітко визначає, як компанія впливає на ринок. Ця ідея була розвинута у 8Р або 4С.

Види маркетингу – який кращий?

Немає простої відповіді на питання, який тип маркетингу використовувати. Правильний вибір залежить від 4 факторів:

  • галузь,
  • цільова аудиторія,
  • ресурси компанії (впізнаваність бренду, розмір сайту тощо),
  • інвестиційний бюджет.

Кожен з них має значний вплив на правильну маркетингову стратегію.

Визначення інтернет-маркетингу надзвичайно інтуїтивно зрозуміле – інструментом, який тут використовується, є інтернет. Його різновиди включають в себе:

  • Контент-маркетинг – діяльність, яка використовує привабливий, корисний контент для створення експертного іміджу бренду, а також для підвищення позиціонування веб-сайту.
  • Ремаркетинг – вид маркетингу, який передбачає показ реклами людям, які раніше відвідували сайт і вже знайомі з брендом.
  • Buzz-маркетинг – використовується на різноманітних онлайн-форумах, де розпалюється тематична дискусія, щоб «принагідно» просунути пропозицію.
  • Маркетинг у соціальних мережах – проведення заходів у соціальних мережах (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn) з метою залучення користувачів і заохочення їх скористатися пропозицією.
  • SEM – маркетинг у пошукових системах, що складається з двох елементів: SEO та PPC. Перший передбачає оптимізацію веб-сайту для пошукових систем, щоб підвищити його видимість і, відповідно, генерувати органічний трафік. Другий – це показ оголошень на платформі Google Ads для залучення клієнтів і створення платного трафіку.

Традиційний маркетинг

Концепція традиційного маркетингу, також відомого як класичний маркетинг, також не є дуже складною. Воно включає в себе «оффлайн» методи, які використовувалися до винаходу Інтернету, тобто роздачу листівок, газетну рекламу, а також:

  • Спортивний маркетинг – використання спонсорства, пов’язаного зі спортом, наприклад, показ реклами під час висвітлення події, розміщення бренду на банері тощо.
  • Сенсорний маркетинг – залучення органів чуття, щоб викликати асоціації з брендом. Найпопулярніші його різновиди – аудіомаркетинг (слух) та аромамаркетинг (нюх).
  • Шоппер-маркетинг – відбувається безпосередньо в магазині. Його мета – переконати потенційних споживачів, які перебувають у точці продажу, зробити покупку.

Inbound marketing

Хоча ми перерахували види маркетингу відповідно до використовуваних засобів, ми також можемо розрізняти їх з точки зору охоплення цільової групи.

Приклад
  • ІТ-індустрія не виграє від імпульсивного сенсорного маркетингу, оскільки замовлення базуються на інвестиціях та холодному розрахунку. Кращою концепцією є підвищення видимості в пошукових системах за допомогою SEM-маркетингу.
  • Контент-маркетинг не є оптимальним рішенням для місцевої пекарні, оскільки її клієнтам не потрібно читати експертні статті про хлібобулочні вироби, щоб зробити покупку. Розумніше буде зробити ставку на просування у вигляді шоппер-маркетингу, розпилюючи запах свіжого хліба перед приміщенням.
  • Інвестиції в ремаркетинг не спрацюють, якщо сайт не генерує жодного трафіку. У такій ситуації маркетинг у соціальних мережах є більш точним рішенням для охоплення потенційних клієнтів.
  • Невеликий бюджет призводить до того, що реклама буде спрямована на вузьку групу зацікавлених клієнтів. Про загальнонаціональне визнання за допомогою спортивного маркетингу не може бути й мови.

Ми чітко бачимо, що таке маркетинг на практиці: застосування заходів з продажу, що відповідають ситуації та можливостям компанії.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

23.01.2025 Копірайтинг
22.01.2025 Контент маркетинг
21.01.2025 Копірайтинг
20.01.2025 SEO
17.01.2025 Копірайтинг
16.01.2025 SEO
15.01.2025 Копірайтинг
14.01.2025 Копірайтинг
13.01.2025 Контент маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу