Оптимізація зображень – що таке SEO для зображень?

Зміст

В епоху соціальних мереж зображення набувають все більшого значення. Практично жодна публікація в блозі чи стаття в соцмережах не обходиться без зображень чи інфографіки. І це правильно. Однак, якщо Ви не оптимізуєте свій графічний матеріал, це може негативно вплинути на пошукову оптимізацію Вашого сайту. Щоб уникнути цього, варто ознайомитися з декількома принципами SEO для зображень.

Що таке оптимізація зображень?

Оптимізація графічних матеріалів – ще один спосіб адаптації їхніх параметрів до вимог пошукової системи Google.

Перш за все, зображення, що вбудовуються на сайт або блог, повинні бути якісними і відповідати опублікованому контенту. Вага, розмір, формат, опис і навіть ім’я файлу також важливі для оптимізації.

Image SEO – що це таке?

Ось практичні способи оптимізації графіки.

Якість зображень (читабельність, контекст та оригінальність)

Перш за все, графіка на сайті має бути якісною; зрештою, вона служить користувачам. Якщо вона розмита, нечітка і розтягнута надто тонко, вона ефективно відштовхуватиме користувачів від читання контенту. Вони можуть навіть змусити їх швидко покинути сайт. Зрештою, ми читаємо переважно очима, лише нечітко скануючи запис.

Окрім суто технічних аспектів, якість також включає в себе контекст і оригінальність. Добре розміщувати графіку поруч з текстом, що містить ключові слова, які її описують (при оцінці графіки Google враховує найближчі до неї фрази). Якісна графіка також повинна мати ознаки оригінальності, тому намагайтеся уникати часто експлуатованих стокових зображень.

Вага та розмір зображень

Публікуючи якісні зображення, потрібно звертати увагу на їхню вагу. Якщо вони занадто важкі (наприклад, 2 МБ), вони можуть значно сповільнити роботу Вашого сайту, що, в свою чергу, вплине на Ваш рейтинг в Google і оцінку користувачів. Ви, напевно, знаєте, як це може дратувати, коли вміст сайту завантажується занадто довго. Рекомендується публікувати фотографії, розмір яких не перевищує 200-300 KB.

Щоб зменшити вагу Вашої графіки, можете скористатися безкоштовним онлайн-інструментом – TinyPNG. Він мінімізує розмір фотографії без втрати якості (різниця між важкою і легкою фотографією непомітна для людського ока). Якщо Ви хочете переконатися, що фотографія збереже свою якість, Ви можете змінити формат, тобто тип збереження.

Формат

Існує кілька різних форматів для графіки. Google PageSpeed Insights – інструмент, який підказує рішення для підтримки якості та швидкості сторінки – рекомендує використовувати формати JPEG 2000, JPEG XR або WebP. Останній гарантує найкращу компресію.

  • WebP – найсучасніший формат зображень, який дозволяє зменшити вагу файлу до 40%, практично без втрати якості! На жаль, не всі шаблони блогів і магазинів його підтримують.
  • PNG – підійде, якщо Вам потрібна висока якість – чудово підходить для виділення деталей, також підтримує прозорість; ідеально підходить для презентацій портфоліо, але, на жаль, він досить важкий.
  • JPG – найлегший і найпоширеніший формат; хоча він вирівнює зображення і не підтримує прозорість, він добре підходить для більшості інфографіки та зображень.

Атрибут alt

При оптимізації графіки варто подбати про HTML-атрибут, що описує контент. Він дозволяє Google краще зрозуміти, що являє собою зображення і про що воно, і, як наслідок, полегшує процес індексації сайту. Атрибут alt також корисний для користувачів з вадами зору при перегляді сайту. Існує спеціальне програмне забезпечення, яке зчитує атрибути, присвоєні файлам зображень, щоб людина з вадами зору могла дізнатися, що вони представляють.

Як Ви, напевно, вже здогадалися, атрибут alt має значний вплив на позиціонування. Однак, щоб описати його, Вам не потрібно знати нічого про програмування або SEO, просто потрібно заповнити відповідні поля в CMS. Питання полягає в тому, що саме включати в такий атрибут. В ідеалі, можна було б включити ключові слова, перераховані через кому. У випадку з інтернет-магазином опис може виглядати так: елегантна сукня, Gucci, ідеально підходить для побачення. Якщо Вам важко розмістити ключові фрази, введіть короткий опис того, що зображено на зображенні.

Атрибут title

Це атрибут, який викликає додатковий опис, що відображається користувачеві при наведенні курсору миші на зображення. Атрибут title, також відомий як тег title, не має жодних переваг для SEO, але він може зробити сторінку більш зручною для користувача. Його функція полягає в тому, щоб розповісти про те, що не видно на фотографії. Наприклад, він може містити конкретну назву об’єкта, про який йдеться. Додавання тегу заголовка не є обов’язковим.

Якщо Ви бажаєте це зробити, будь ласка, переконайтеся, що він не дублює вміст атрибуту alt або назву файлу зображення. Як і у випадку з іншим повторюваним контентом, це може не сподобатися алгоритмам Google.

Ім’я та URL файлу

Опис так само важливий для назви самого файлу зображення, як і для його URL-адреси. Створюючи їх, намагайтеся включати ключові слова. Описова назва файлу не тільки позитивно вплине на позиціонування графіки, але й допоможе підтримувати порядок на сервері.

При створенні url використовуйте слова, які легко запам’ятовуються і обов’язково використовуйте дефіс для розділення фраз.

Навіщо оптимізувати графічні матеріали?

Дізнайтеся про переваги SEO зображень:

  • Правильно оптимізовані зображення підвищують привабливість сайту і полегшують навігацію по ньому для відвідувачів. Згідно зі звітом Semrush за 2021 рік, пости в блогах, які містять хоча б одне зображення, генерують удвічі більше трафіку, на 30% більше поширень і на 25% більше зворотних посилань, ніж ті, що не містять жодних ілюстрацій.
  • Графіка має дуже сильний вплив на SEO. Оцінюючи якість сторінки, алгоритми Google беруть до уваги як контент, так і вбудовану графіку. Якщо вони неякісні і неправильно описані, рейтинг сторінки може різко впасти.
  • Правильно підібрані параметри графічного матеріалу можуть зробити так, що сторінка з’явиться в результатах пошуку Google Graphics. Це досить важливо, оскільки Google ще не повністю вміє розпізнавати деякі зображення. Тому варто допомогти йому в цьому.
  • Оптимізована графіка прискорить час завантаження сторінки, що є не тільки зручним для користувача, але й дружнім для алгоритмів Google.

Як бачите, оптимізація графіки має багато переваг, і це дуже просто. Для цього Вам не потрібні спеціальні навички, просто витратьте трохи часу на ознайомлення з правилами і Ви зможете почати отримувати враження від змін.

Підсумок

  • Оптимізація зображень має значний вплив на привабливість сайту та його місце в пошуковій видачі.
  • Рекомендується, щоб вага веб-графіки не перевищувала 200-300 KB.
  • Окрім технічних параметрів, оптимізація зображень передбачає також турботу про назви та описи графіки.
  • Найважливішими елементами оптимізації є перетворення розміру зображення та заповнення атрибуту alt.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

16.04.2024 Поради
14.04.2024 SEO
12.04.2024 SEO
10.04.2024 Маркетинг
08.04.2024 Контент маркетинг
06.04.2024 Поради
04.04.2024 Контент маркетинг
02.04.2024 Поради
31.03.2024 Контент маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу