Як створити бренд? З чого починати?

Зміст

Бренд – це не просто логотип чи назва компанії, а насамперед емоційна асоціація клієнтів з Вашим бізнесом. Процес створення та становлення бренду зовсім не простий – саме тут має спрацювати правильна і добре проаналізована стратегія. Як створити бренд? З чого починати?

Брендинг – що це насправді означає?

Поняття бренду можна розуміти двояко, як:

  • конкретні продукти/пропозиції даної компанії, логотип;
  • імідж, спосіб представлення себе на ринку.

У першому випадку клієнт робить суто практичну оцінку. Він або вона зосереджується виключно на функціях і зручності використання продукту, про який йде мова. У другому випадку відіграють роль емоції та те, з чим покупець ідентифікує себе внутрішньо. Щось, що змушує його віддавати перевагу одному бренду перед іншим – навіть якщо ціна вища.

Добре створений бренд приваблює клієнтів без необхідності конкурувати за ціною. Він змушує їх обирати Ваш продукт/пропозицію, незважаючи на схожість у функціональності з продуктами конкурентів.

Поняття бренду може також стосуватися особистого бренду. У цьому випадку Ваша персона відіграє центральну роль і Ви самі формуєте та поширюєте свій імідж. Ви можете базувати його, наприклад, на створенні іміджу експерта або фахівця в певній галузі.

Принципи створення як персонального, так і фірмового бренду однакові – все зводиться, в першу чергу, до Вашої цільової групи та аналізу конкуренції.

Створення бренду – з чого почати?

Починати процес брендингу потрібно, перш за все, з визначення групи людей, на яку Ви хочете орієнтуватися. Подумайте, з чим стикається ваша потенційна аудиторія, які проблеми у них є, що стоїть на шляху до досягнення цілей, чого вони хочуть і що їх відлякує. Це допоможе вам підібрати правильні інструменти та презентацію як для вашого особистого, так і для бренду компанії.

Другий не менш важливий момент – це конкурентний аналіз. Бренд – це те, що викликає певні емоції, асоціації (наприклад, Coca-Cola – Різдво), запам’ятовується клієнтам і дозволяє виділитися. Щоб створити свій бренд таким чином, Вам потрібно знати, як представляють себе Ваші конкуренти.

Тільки так можна дізнатися, де прогалина, чого ще не вистачає Вашій цільовій групі, чи можете Ви це дати і на цьому побудувати свій імідж.

Брендинг – це безперервний процес, заснований на хорошій стратегії. У ньому немає місця спонтанним діям, навіть якщо на поверхні або у сприйнятті Вашої аудиторії вони є такими. Потрібно планувати на довгострокову перспективу і передбачати наслідки.

На чому базується брендинг?

Брендинг – це безперервний процес, який ніколи не закінчується. Навіть після того, як Ви створили сильну позицію на ринку, Ви повинні постійно слідкувати за тим, щоб її утримувати. Якщо Ви стоятимете на місці – конкуренція витіснить Вас вниз.

Як Ви будуєте та підтримуєте свій імідж серед клієнтів?

  1. Дбайте про потреби своєї аудиторії – зосередьтеся на тому, яку користь клієнти отримують від Ваших продуктів чи послуг. Що вони отримують від співпраці з Вами? Що вони отримують, спостерігаючи за Вашою діяльністю, наприклад, у соціальних мережах?
  2. Створюйте стосунки в Інтернеті – будь-які стосунки ґрунтуються насамперед на спілкуванні. Тому обов’язково підтримуйте зв’язок зі своїми потенційними клієнтами. Ви можете робити це через соціальні мережі, такі як Instagram, Facebook або за допомогою розсилки новин. Залучайте та заохочуйте свою аудиторію робити внески під Вашим контентом.
  3. Побудуйте позицію експерта/спеціаліста – якщо клієнти відчувають, що Ви є професіоналом у своїй галузі, у них одразу формується асоціація з високоякісними послугами/продуктами. Найпростіший і найефективніший спосіб створити такий імідж – це вести блог і ділитися контентом безкоштовно. Це має дві переваги: а) клієнти сприймають Вас як фахівця, б) вони відчувають, що отримують щось від Вас безкоштовно. Це, в свою чергу, збільшує шанси на створення відносин.
  4. Створюйте історії – всі люблять історії. Емоційні, захопливі, зворушливі. Якщо щось зачіпає емоції, воно також запам’ятовується і викликає симпатію. Ось чому сторітелінг, або розповідь історій, є одним із наріжних каменів розвитку бренду. Ви можете сплести історії про свою компанію/діяльність, продукти чи послуги. Однак пам’ятайте, що вони повинні бути достовірними і базуватися на фактах. Перебільшена реальність буде швидко перевірена Вашими клієнтами.
  5. Зламати шаблони – це дуже ефективний спосіб виділитися на ринку. Зробіть щось нестандартне, презентуйте свою пропозицію у незвичний спосіб, зверніться до нестандартних методів комунікації. Якщо хочете, можете побудувати свою стратегію на суперечці. Однак потрібно добре проаналізувати, чи саме в такому вигляді Ви хочете, щоб Вас сприймали.

Всі ці заходи мають ще одну спільну рису – послідовність. Вам потрібно забезпечити як регулярність, так і послідовність у презентації вашого бренду. Якщо Ваша аудиторія зрозуміє, що щось не працює разом, щось суперечить одне одному, Ви безповоротно втратите її довіру.

Формування бренду – що воно дає?

Побудова бренду та створення його іміджу змушує аудиторію дивитися не лише на самі продукти/послуги, а й на того, хто їх пропонує. Якщо у них виникають позитивні асоціації з самим творцем/компанією, вони часто здатні платити навіть вищу ціну. Крім того, вони часто тягнуться до послуг/продуктів такої людини/компанії в перший момент, без подальшого аналізу.

Побудова бренду на основі цінностей, з якими ідентифікує себе цільова група – це, перш за все, спосіб побудови відносин з аудиторією, отримання групи постійних і лояльних клієнтів та залучення нових (через рекомендації або виокремлення на ринку).

Підсумок

  • Поняття бренду можна розуміти двояко: як конкретні продукти/пропозиції певної компанії, логотип, або як імідж та презентацію на ринку.
  • Починати процес брендингу слід з визначення цільової аудиторії та аналізу конкурентів.
  • Для того, щоб створити та підтримувати позитивний імідж бренду серед клієнтів, зосередьтеся на таких простих принципах: дбайте про потреби Вашої аудиторії, налагоджуйте з нею стосунки, позиціонуйте себе як експерта, створюйте історії та ламайте шаблони.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

28.05.2024 Маркетинг
24.05.2024 Копірайтинг
22.05.2024 Копірайтинг
20.05.2024 Копірайтинг
16.05.2024 Маркетинг
14.05.2024 Поради
10.05.2024 Поради
08.05.2024 Копірайтинг
06.05.2024 Поради

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу