Вірусний маркетинг – чи можна його спланувати?

Зміст

Термін “вірусний” зазвичай використовується для опису ситуацій, коли контент, розміщений в Інтернеті, зацікавлює користувачів настільки, що вони широко діляться ним з іншими. Коли ми чуємо “вірусний”, то найчастіше уявляємо собі відео або меми, що циркулюють серед глядачів протягом певного часу. І дійсно, вірус, або вірусна реклама, не існує без Інтернету, адже тільки Інтернет дає такий масштаб і швидкість передачі інформації.

Чи можна планувати такі кампанії? Які особливості ефективного вірусного маркетингу і яку користь він може принести Bашому бізнесу?

Що таке вірусний маркетинг?

Вірусний маркетинг, який також часто називають вірусним маркетингом, є відносно новою маркетинговою технікою, що передбачає ініціювання ланцюгової реакції навколо продукту або контенту. Цей метод використовується для підвищення обізнаності про бренд або продукт, щоб зацікавити користувачів і максимізувати їхню залученість.

Зацікавлені та часто веселі користувачі пересилають цікавий, інтригуючий і, перш за все, емоційний контент самостійно, без жодного заохочення. Нерідко реклама досягає величезного охоплення і поширюється майже як вірус. Подібно до вірусу, вона поширюється від одного користувача до іншого і постійно передається далі. Таке швидке поширення стало можливим завдяки середовищу, в якому працює реклама – Інтернету.

Особливості вірусної кампанії

Про ці характеристики можна легко здогадатися з визначення вірусного маркетингу наведеного вище.

Перш за все, щоб стати частиною ефективної вірусної кампанії, контент повинен бути оригінальним, яскравим, емоційно насиченим і таким, що запам’ятовується.

Інтернет – це простір, де ми в першу чергу шукаємо візуальний досвід, тому саме вміле використання відповідного візуального контенту найбільш ефективно привертає увагу користувачів. Хоча за статистикою найчастіше контент, який поширюється у вірусних кампаніях, є гумористичним і неоднозначним, що розважає користувачів, це не є правилом.

Ефективна вірусна кампанія цілком може базуватися на суперечливому або зворушливому контенті. Головне, щоб він викликав у глядачів достатньо сильні емоції, щоб вони захотіли передати цей матеріал або контент далі.

Ми вже знаємо, яким має бути контент, яким будуть ділитися залучені користувачі. Але як вони це робитимуть? Найчастіше через соціальні мережі та миттєві повідомлення.

Приклади вірусних кампаній, тобто що може стати вірусним?

Перш за все, це контент, який приваблює, хвилює, зацікавлює і викликає бажання користувача поділитися ним з кимось іншим, і бажано з якомога ширшою аудиторією. Контент, яким користувачі будуть ділитися, не обов’язково має бути відео.

Це може бути яскравий слоган або графіка, що запам’ятовується і проникає в серця та уми аудиторії. Найбажаніший ефект вірусного маркетингу – охопити якомога більшу аудиторію, яка може бути зацікавлена в бренді чи продукті в майбутньому.

Інтригуючий контент, що супроводжується брендом або логотипом, дуже часто стилізований під аматорський, зроблений спонтанно під впливом якоїсь події. Іноді це дійсно так, але сьогодні ми все частіше маємо справу з добре продуманим вірусним маркетингом, який є результатом дуже кропіткої роботи.

Приклад

“Спонтанне” фото з церемонії вручення премії “Оскар” за участю найбільших зірок світового кінематографу. Безневинне на перший погляд селфі, на яке неможливо було не натрапити під час перегляду Інтернету, виявилося дотепною рекламою нового Samsung.

Ще один приклад вірусного маркетингу – різдвяна реклама Allegro дворічної давнини. 18 мільйонів показів – це дійсно вражаючий результат. Емоції, хвилювання, мало хто зізнається, що хоч раз не пустив сльозу і не відправив рекламу іншій людині.

Неможливо також не згадати рекламний ролик компанії Apart, пародія на який стала чудовим прикладом вірусного маркетингу.

Чому варто робити ставку на вірусний маркетинг?

Добре продуманий і правильно підготовлений вірус має практично необмежене охоплення. Може статися так, що вже через кілька годин після поширення контенту про нього говоритимуть тисячі користувачів. Це чудова можливість охопити абсолютно нову аудиторію. Які ще переваги дає вірусний маркетинг?

  • Низька вартість розповсюдження – це пов’язано саме з вищезгаданим охопленням – користувачі самі діляться вашим контентом і вам це нічого не коштує. Єдині витрати – це створення рекламного матеріалу.
  • Позитивні асоціації з брендом – реклама, яка залишається в пам’яті користувача і викликає бажання поділитися нею з іншими, є найкращою рекламою. Величезною перевагою вірусної реклами є те, що вона не нав’язлива – користувач сам вирішує поділитися контентом, що також сприяє створенню позитивного іміджу бренду.

Варто пам’ятати, що якщо вірусне оголошення не буде добре сприйняте аудиторією, шкода може бути великою – видалити його з мережі практично неможливо. Тому будь-яка вірусна кампанія повинна бути добре продуманою.

Як стати вірусним?

Насправді жоден маркетолог не візьметься з упевненістю прогнозувати успіх місії з точного планування вірусної кампанії. Це пов’язано з тим, що занадто велика відповідальність лежить на користувачах – вони значною мірою визначають успіх або провал кампанії.

Вірусний маркетинг неможливо точно спланувати і жодна професійна агенція не може пообіцяти, що створений нею матеріал обов’язково стане вірусним. Потенціал рекламного контенту можна оцінити, але точно передбачити реакцію користувачів неможливо. Однак важливо не втрачати контроль над своїм контентом, оскільки це може призвести до погіршення вашого іміджу в очах аудиторії.

Чи ефективний вірусний маркетинг?

Уміло проведена, так, вона може бути дуже ефективною. Хоча вірусний контент часто нагадує аматорський, варто записувати якісний матеріал і приділяти час його редагуванню. Аудиторія стає дедалі вимогливішою, коли йдеться про якість графічного та відеоконтенту. Ефективність вірусу залежить від того, наскільки сильні емоції викликає створений матеріал.

Підсумок

  • Термін “вірусний маркетинг” зазвичай використовується для опису ситуацій, коли контент, розміщений в Інтернеті, зацікавлює користувачів до такої міри, що вони широко діляться ним з іншими.
  • Цей метод використовується для підвищення обізнаності про бренд або продукт шляхом зацікавлення аудиторії та її максимального залучення.
  • Контент, який має стати частиною успішної вірусної кампанії, повинен бути оригінальним, яскравим, емоційно насиченим і таким, що запам’ятовується.
  • Вірус – це можливість охопити абсолютно нові групи реципієнтів, при цьому вартість його поширення, як правило, невисока.
  • Вміло виконаний вірусний маркетинг може бути дуже ефективним.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

16.04.2024 Поради
14.04.2024 SEO
12.04.2024 SEO
10.04.2024 Маркетинг
08.04.2024 Контент маркетинг
06.04.2024 Поради
04.04.2024 Контент маркетинг
02.04.2024 Поради
31.03.2024 Контент маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу