Як ефективно визначити цільову аудиторію?
Аналіз і вибір правильної цільової групи є дуже важливою частиною будь-якої маркетингової стратегії. У цій статті ми розповімо, як визначити профіль Вашого ідеального клієнта і чому це потрібно робити. Приємного читання!
Що таке цільова група?
Цільова аудиторія – це сукупність людей, які потенційно можуть бути зацікавлені в пропозиції компанії. Саме на ці аудиторії ми спрямовуємо нашу комунікаційну та маркетингову діяльність.
Без правильного таргетингу наші зусилля будуть менш ефективними.
Повідомлення, спрямоване на всіх, наприклад, телевізійна реклама або великий банер, розміщений на жвавій вулиці, є формами комунікації, які охоплюють не обрану цільову групу, а широку громадськість. Повідомлення зазвичай адаптоване до конкретної аудиторії, але воно все одно досягає всіх, і в цих каналах просування цього не уникнути.
Багато людей можуть побачити таку рекламу, але навряд чи хтось зацікавиться і спонукатиме до покупки. Такі види реклами спрямовані на підвищення впізнаваності бренду серед споживачів, а не на продаж (хоча наші бабусі, напевно, все ще купують товари, рекомендовані по телевізору 😉).
Ось чому аналіз цільової групи є дуже важливою частиною ефективної маркетингової стратегії, особливо для компаній, які просувають себе в Інтернеті. На основі правильно обраної цільової аудиторії ми створюємо кожне повідомлення, спрямоване на одержувача – рекламу, опис продукту або категорії, статтю в блозі або навіть назву бренду. Якщо повідомлення не адаптоване до клієнта, одержувач не буде ідентифікувати себе з нашою компанією і, швидше за все, шукатиме іншого постачальника.
Цільова група – як її визначити?
Ключовим елементом ефективної маркетингової кампанії є визначення Вашої аудиторії. Від цього залежить, як Ви формулюєте свій контент і які канали просування використовуєте.
Повідомлення, спрямоване на молоду маму, буде дуже відрізнятися від повідомлення, спрямованого на автолюбителя у віці 50 років.
Для точного вибору цільової групи використовуються 4 основні критерії: географічний, демографічний, психографічний та поведінковий, які ми розглянемо нижче.
Географічні критерії
Ця детермінанта визначає, як випливає з назви, географічне розташування нашої цільової групи. Сюди можна віднести:
- регіон – конкретна країна, область, область,
- місце проживання – село чи місто,
- розмір міста – наприклад, до 100 000 або 500 000 мешканців,
- відстань – наприклад, від головного офісу компанії.
Демографічні показники
Це основна інформація, на основі якої компанії можуть визначити найважливіші характеристики аудиторії, на яку вони хочуть націлити своє повідомлення. Серед багатьох демографічних критеріїв можна виділити такі:
- вік,
- стать,
- дохід,
- освіта,
- професія,
- сімейний стан,
- національність,
- дохід сім’ї,
- соціальний клас,
- релігія, яку сповідують,
- покоління, наприклад, бебі-бумери, X або Y.
Психографічні критерії
За допомогою цих детермінант ми можемо описати цільову аудиторію з точки зору її схильності до купівлі. Використання цього критерію при створенні цільової групи дозволяє охопити людей, які будуть більш сприйнятливими до представленого продукту або послуги. Тут ми розрізняємо:
- спосіб життя,
- особистість,
- цінності.
Поведінкові критерії
Вони описують членів цільової групи на основі їхньої поведінки по відношенню до нашої компанії і того, як вони сприймають маркетингове повідомлення. Поведінкові критерії включають:
- відношення до продукту,
- лояльність до бренду,
- готовність чи неготовність придбати продукт,
- характеристики продукту,
- статус користувача (чи володіє або раніше володіла людина продуктом бренду),
- інтенсивність використання продукту,
- інтернет-активність одержувача,
- особливі випадки (ситуації, які можуть вплинути на покупку).
Цільова група – приклад клієнта
Демографічний аспект: Заміжня жінка віком 18-35 років. Має середню або вищу освіту. Працює і заробляє 15000-30000 грн нетто.
Географічний аспект: проживає в місті з населенням понад 100 000 мешканців у Львівській чи Тернопільській області.
Психографічний аспект: Більшість часу проводить з родиною, але у вільний час зустрічається з друзями. Нещодавно переїхала в нову квартиру, тому витрачає гроші на облаштування.
Поведінковий аспект: Більшу частину дня користується Інтернетом, оскільки працює віддалено. Вона взаємодіяла з компанією, тому що вже купила один продукт і часто ним користується. Ймовірність здійснення ще однієї покупки висока.
Переваги вдало обраної цільової групи
Точне визначення цільових аудиторій має взаємні переваги, а саме:
Користувачам не доводиться переглядати низку абсолютно нецікавих для них рекламних оголошень. Правильний вибір цільової групи дозволяє таргетувати повідомлення, яке відповідає потребам та інтересам споживача.
Бізнес не витрачає час і гроші на проведення неефективних кампаній і показ реклами людям, які в ній не зацікавлені. Точне визначення цільової аудиторії та донесення до потенційних клієнтів ефективного повідомлення може значно підвищити рівень конверсії та принести компанії прибуток.
Адаптація мови спілкування до аудиторії
Правильно підібрана лексика для конкретної аудиторії – шалено важливе питання. Ми по-різному розмовляємо зі своєю дитиною, по-різному з роботодавцем, і це природно для кожного з нас. Так само і з мовою, що використовується в повідомленні для цільового клієнта.
Якщо ми адресуємо повідомлення майбутній мамі, яка шукає візок, ми повинні написати текст, який відповідає її потребам. Ми подаємо конкретну інформацію, яка може бути важливою при виборі коляски, і стежимо за тим, щоб мова повідомлення була зрозумілою та доречною. Тут ми уникаємо молодіжного сленгу та галузевих жаргонів, які можуть відштовхнути покупця від покупки.
Відповідні засоби комунікації
Ми не можемо достукатися до кожного клієнта в одному і тому ж середовищі. Якщо наша цільова група – люди 60+, ми навряд чи покажемо їм нашу рекламу в Instagram чи Snapchat. Для них більш доречним буде повідомлення в пресі, на радіо чи телебаченні.
Аналіз даних цільової групи
Іноді наші припущення про аудиторію можуть виявитися хибними. Тому варто використовувати інструменти, які покажуть нам, хто насправді є клієнтами компанії. Якщо у вас є власний сайт, Ви можете використовувати інформацію, зібрану в Google Analytics.
Те ж саме стосується і сторінки компанії у Facebook. У вкладці “статистика аудиторії” ми знайдемо багато цікавих даних про наших клієнтів.
Підсумок
- Цільова аудиторія – це сукупність людей, які потенційно зацікавлені в пропозиції компанії.
- Для визначення аудиторії використовують чотири основні критерії: географічний, демографічний, психографічний та поведінковий.
- Дуже важливо вибрати правильну мову і канал комунікації для конкретної групи людей.
Послуги копірайтингу, редагування та перекладу
Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.
Стань спеціалістом у сфері копірайтингу
Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.
Залишити відповідь