Бриф для копірайтера – що це, навіщо і як його підготувати?

Зміст

Бриф для копірайтера необхідний, якщо хочеться отримати хороший, якісний контент, який відповідає очікуванням. Звичайно, йому можна довіряти – контент, який отримаєте, буде бездоганним з мовної та стилістичної точки зору, а також може одразу ж відповідати очікуванням. І це чудово, АЛЕ може статися й так, що контент точно не сподобається. І це буде не обов’язково вина копірайтера, а неспроможність клієнта прояснити свої очікування.

Що таке бриф для копірайтера?

Бриф копірайтера – це просто набір рекомендацій, на основі яких створюється контент; це документ, що містить набір базової інформації, корисної для написання релевантного контенту.

Бриф створює клієнт, який зацікавлений у замовленні текстів. Готовий бриф для заповнення йому може надіслати копірайтер або агентство – що є найпоширенішою практикою, адже саме автор повинен вказати, яка інформація йому потрібна для створення відповідного контенту, але він також може створити його самостійно, якщо має чітко сформульовані вимоги та досвід співпраці з копірайтерами.

Для цього не потрібен шаблон, але чим конкретнішим і зрозумілішим буде бриф копірайтера, тим більші шанси на задовільну і, перш за все, ефективну співпрацю.

Чітко визначений бриф дуже корисний для створення ефективного контенту, адаптованого до продукту чи послуги, що розглядається, і такого, що відповідає його естетиці, а також такого, що буде добре продаватися. Очевидно, що до текстів, які продають, висуваються різні вимоги, тоді як до статей для блогу чи навчальних посібників – інші. Тому добре складений бриф повинен бути максимально детальним. Це єдиний спосіб гарантувати, що клієнт отримає не лише лінгвістично та стилістично правильний текст, але й такий, що відповідатиме всім іншим очікуванням.

Що включає бриф для копірайтера?

Креативний бриф для копірайтера повинен містити всю інформацію про завдання на копірайтинг. Він повинен містити як побажання, так і чітко сформульовані інструкції, тобто все, що дозволить копірайтеру створити найкращий текст з можливих. Важливою є також інформація про профіль компанії/діяльності/особи, для якої створюється контент. Що повинен містити бриф копірайтера?

  • Інформація про компанію – назва, веб-домен, галузь, сфера діяльності та опис бізнесу, його сильні сторони, що робить його особливим, хто є аудиторією, на що варто звернути увагу.
  • Натхнення та конкуренція – приклади сайтів, текстів, стилю та напрямку, в якому Ви хочете рухатися, що є натхненням.
  • Опис стилю комунікації – яким має бути характер контенту, яку мову використовувати, які особисті форми і форми звернення до аудиторії використовувати, яких виразів і фраз уникати.
  • Мета контенту – чого Ви хочете досягти і донести до аудиторії за допомогою тексту (із зазначенням того, чи має бути текст нативним, рекламним, блоговим, порадницьким, експертним, описовим тощо).
  • Бажана форма тексту – чи повинен текст бути суцільним, з виділеними пунктами, заголовками (якої довжини).
  • Пропозиції та план – якщо клієнт має своє бачення тексту або надихається формою, виглядом, стилем іншого контенту.
  • Технічна інформація – кількість знаків, обсяг окремих блоків тексту, рівень контенту, SEO-поради (набір фраз або вказівка на те, що копірайтеру потрібно підібрати їх самостійно).

Бриф копірайтера також повинен включати вказівку на очікувану дату завершення завдання і форму оплати.

Яку форму має мати бриф?

Не існує правил щодо того, наскільки довгим має бути бриф. Форма брифу повинна бути простою і зрозумілою. В ідеалі, бриф повинен бути таким, до якого копірайтер може легко повернутися або в якому можна швидко знайти необхідну інформацію. Досить небажаною є форма суцільного тексту, в якому, м’яко кажучи, легко загубитися.

Водночас бажано залишити в брифі місце, де клієнт може написати кілька слів від себе, можливі коментарі, можливо, коротку історію, яка допоможе краще зрозуміти його очікування або профіль бізнесу.

Коли створюється бриф для копірайтера?

Копірайтер повинен отримати бриф до того, як розпочинати виконання завдання, тому він повинен повідомити клієнта про необхідність його створення, або ж надіслати бриф – тобто документ, який потрібно заповнити – як тільки клієнт підтвердить, що хоче працювати разом. Це здається очевидним, але, на жаль, не завжди і не для всіх.

Бувають випадки, коли копірайтер налагоджує взаєморозуміння з клієнтом вже на етапі випадкового листування або особистого контакту. Тоді йому може здатися, що він “бачив” клієнта, добре його знає, що для нього легко створити відповідний контент – він починає писати самостійно, керуючись власними здогадками.

Знову ж таки, це може спрацювати, і клієнт може бути навіть у захваті від швидкості виконання роботи та чудового чуття копірайтера. Але так само копірайтер може почути, що його самостійна робота повністю не відповідає вимогам, і отримати бриф разом з першою негативною оцінкою, що, на жаль, може вплинути на подальшу співпрацю – адже магія першого враження працює.

Тому копірайтеру варто терпляче чекати на бриф, а також спонукати клієнта, якщо він затримує його надсилання, і приступати до виконання замовлення лише тоді, коли матиме всю необхідну інформацію про нього.

Чому бриф важливий для копірайтера?

Що станеться, якщо у копірайтера не буде брифу? Ну, в теорії… нічого не станеться. Є клієнти, які знають, що їм потрібно, але не знають, як це щось має виглядати, тому їм складно написати щось більше, ніж інформацію про компанію. Тому вони обмежуються лаконічною інформацією на кшталт “класний, яскравий текст про [наприклад] кокосове борошно, щоб заохотити до покупки”. Тоді у копірайтера є два варіанти:

  • Попросити деталі. Це особливо актуально, якщо він не відправив бриф клієнту і чекав на його інформацію. Якщо бриф надіслано, але клієнт не зміг відповісти на детальні запитання, залишається….
  • Покладайтеся на власний досвід та інтуїцію.

 Як може поводитися клієнт?

  • Прояснити свої очікування – дати собі час на обдумування і спробувати заповнити бриф, хоча б….
  • Довіряти копірайтеру.

Ситуації, коли бриф копірайтера неповний, а клієнт не може вказати, чого він насправді очікує і розраховує на креатив, досить поширені, і можуть закінчитися одним з двох варіантів: або повним здивуванням і захопленням з боку клієнта, коли виявляється, що це саме те, що він хотів, або кривляннями, незадоволенням і необхідністю доопрацювання, тому що це все одно “не зовсім ТЕ”.

Це незручно для обох сторін – клієнт втрачає час на аналіз помилок і очікування наступного тексту, а копірайтер втрачає і час на виправлення, і… впевненість. Адже кожне невдоволення клієнта – це маленька поразка, а тиск і образа (а таке теж буває) погано впливають на творчість. Хто винен у незадоволенні текстом…? Це дуже дискусійне питання і завжди викликає багато емоцій.

Ось чому бриф для копірайтера має першорядне значення – адже він дозволяє йому виконати свою роботу найкращим чином, тобто так, щоб задовольнити клієнта.

Коротко про креативність копірайтера

Звичайно, відсутність деталей не повинна впливати на якість роботи копірайтера. Те, що клієнт надіслав не повністю заповнений бриф і не може чітко сформулювати свої вимоги, не означає, що він несерйозно ставиться до справи і що його може влаштувати, м’яко кажучи, все, що завгодно. Зовсім ні!

Адже завжди є така базова інформація, як предмет або хоча б профіль компанії, її сайт, і це теж дає якусь – нехай, буквально, мінімальну підказку. Така ситуація є досить складною і вимагає від копірайтера ще більших зусиль. Це схоже на “створення чогось із нічого”.

Тому Вам доведеться вийти із зони комфорту і піднятися на вершини своєї творчості. Знову ж таки, повертаючись до перукарського мистецтва, це схоже на вау-ефект, коли йдете в салон для різноманітності, довіряючи досвіду і баченню перукаря, і виходите зі знанням того, що Ви чекали цього ефекту все життя! Важко бути більш задоволеним і клієнтом, і перукарем. Але ризик існує, чи не так…? І його несуть обидві сторони.

Зрештою, клієнт не обов’язково захоче платити за те, що йому не подобається, але копірайтер має право вимагати оплату за те, що він вклав свій час, досвід, знання та енергію.

Буває і навпаки – дуже детальний бриф, що включає і словосполучення, і конкретні фрази, і сувору деталізацію мови та стилю, також не звільняє копірайтера від зусиль. Більше того, писати за такими чітко сформульованими вимогами може бути навіть складніше, ніж покладатися на власну творчість.

Адже конкретний бриф свідчить про вимоги та досвід клієнта – можна бути впевненим, що він зверне увагу на будь-яке відхилення від своїх очікувань. Тому копірайтер повинен бути одночасно креативним і… скромним!

Зауваження до брифу – чи може копірайтер вносити зміни до брифу, отриманого від клієнта?

Копірайтер, спираючись на власний досвід і ознайомившись із профілем компанії, може запропонувати клієнту внести зміни до брифу, якщо відчуває, що очікування від тексту не відповідають тій функції, яку він має виконувати, або якщо вважає, що вони можуть зашкодити діловому іміджу клієнта.

Це може статися, якщо, наприклад, обсяг або стиль контенту не відповідає його характеру. Однак останнє слово залишається за клієнтом, і професійний копірайтер завжди буде на висоті, адаптуючи контент до всіх очікувань від брифу. Цілком можливо, що під час можливого доопрацювання клієнт виявить, що йому все ж таки потрібні запропоновані раніше зміни, але це не є правилом.

Звичайно, копірайтер також може відмовитися від завдання, якщо воно суперечить його професійній етиці.

Навіщо потрібен бриф для копірайтера?

Простіше кажучи – щоб він міг створити текст, який потрібен клієнту. Тож чим більше конкретної, чіткої інформації та вказівок містить документ, тим краще, адже це дає змогу копірайтеру належним чином підготуватися до виконання завдання.

Добре складений бриф мінімізує ризик двозначності та незадоволення з боку клієнта, а також дає можливість копірайтеру створити текст, який буде ідеальним свідченням його досвіду та навичок у створенні ефективного, функціонального контенту. Бриф дозволяє копірайтеру писати тексти відповідно до очікувань, ідеально адаптовані до вимог клієнта та профілю його бізнесу.

Підсумок

  • Бриф копірайтера – це документ, що містить найважливіші вказівки щодо виконання завдання.
  • Бриф створюється замовником. Він може мати форму опитувальника для заповнення, який складає копірайтер/агенція, або ж може бути написаний самостійно замовником, якщо він має чіткі вимоги до контенту.
  • Бриф не є обов’язковим – можна покластися на інтуїцію та досвід копірайтера, надавши йому лише жменьку найважливішої інформації, але він, безумовно, впливає на рівень комфорту копірайтера і дозволяє йому створювати ефективний контент.
  • Добре складений бриф для копірайтера мінімізує ризик непорозумінь і незадоволення і, хоча він не є обов’язковим, але рекомендується створити його, щоб співпраця проходила гладко, із взаємним задоволенням.

Послуги копірайтингу, редагування та перекладу

Зв’яжіться з нами та опишіть, який контент Вас цікавить. Ми підготуємо пропозицію з індивідуальними цінами та дедлайнами. Детальну інформацію про наші послуги можна знайти на сайті.

 

Стань спеціалістом у сфері копірайтингу

Ми підготували унікальні курси, які викладають наші фахівці, що не лише дадуть необхідні знання, а й поділяться корисними порадами: курс копірайтингу, курс транскрипції, курс коректора.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

25.07.2024 Коректура і редагування
23.07.2024 SEO Поради
19.07.2024 Поради
17.07.2024 Поради
15.07.2024 Коректура і редагування
11.07.2024 Коректура і редагування
09.07.2024 Поради
05.07.2024 SEO
03.07.2024 Поради

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу