Юзабіліті сайту – з яких елементів воно складається?
Чи звертаєте ви увагу на те, як структуровані ваші улюблені сайти під час щоденної навігації в Інтернеті? Скільки часу вам знадобилося, щоб звикнути до їхнього шаблону, і які саме елементи привертають вашу увагу настільки, що ви залишаєтеся на них довше? Ці характеристики сайту, серед іншого, складають те, що називається юзабіліті.
З яких елементів складається юзабіліті?
Оптимальний дизайн сайту означає зручність для користувачів інтернету. Нижче ми обговоримо ключові принципи, які є важливими при створенні зручного для користувача сайту.
Зручний інтерфейс
Що ж насправді визначає, чи можна назвати інтерфейс сайту «дружнім»? У найпростіших термінах, він буде характеризуватися, перш за все, зручністю для користувача і всіма можливостями, які змушують користувача вирішити залишитися на конкретному порталі.
Одним з найважливіших факторів, що визначають зручність користування сайтом, є те, чи завантажується сторінка достатньо швидко. Достатньо швидко – це означає, що бажано без будь-яких затримок (залежно від інтернет-можливостей користувача). В Інтернеті існують мільйони порталів, між якими користувач може безперешкодно переключатися. Повільне відкриття сторінки – це цвях у труну його швидкоплинного інтересу.
Також важливим є простий і зрозумілий макет, тобто такий, що спрощує навігацію сайтом. Найкраще використовувати перевірені макети, оскільки користувач легко зорієнтується у звичній структурі сайту, наприклад, з можливістю входу у верхньому правому куті або розділом допомоги/поширених запитань у самому низу сторінки.
Хороший сайт також чітко розставляє пріоритети і не перевантажує візуально, особливо коли мова йде про такі елементи, як графіка і фотографії. На ньому мають бути помітні кнопки, кольори, які поєднуються між собою (в тому числі й ті, що читаються людьми з дальтонізмом), шрифт правильного розміру, який виділяється на фоні.
Хороший договір – це ще не все
Які ще аспекти притаманні хорошому юзабіліті? Щоб адаптуватися до змін, які відбуваються в електронній комерції та інших галузях, необхідно також враховувати наступне:
- формат, придатний для мобільних пристроїв: сьогодні смартфон супроводжує нас скрізь, і все більше людей також використовують його для здійснення покупок і платежів за допомогою нього. З цієї причини надзвичайно важливо, щоб сайт також можна було зручно переглядати на мобільному пристрої – наприклад, кнопки повинні бути розташовані таким чином, щоб на них можна було легко натискати однією рукою.
- привабливий контент, цінний контент: мета полягає в тому, щоб утримати користувача на певній сторінці, тому цей аспект не можна недооцінювати. Контент, який підходить для порталу, написаний і сформульований у доступній формі, має бути достатнього обсягу, а також правильно відформатований (стіна тексту – ворог номер один для відвідувача сайту), з виділенням найважливішої інформації за допомогою абзаців або маркерів.
- наявність каналів для зв’язку з компанією: чи то чат, чи то проста контактна форма – різні канали гарантують, що користувач сайту має зв’язок з компанією і завжди може надіслати запит у разі виникнення сумнівів. Соціальні мережі також можуть бути такою платформою – месенджер Facebook або запитання в акаунтах Instagram. Посилання на такі платформи завжди повинні бути добре помітними.
Підсумок
- Юзабіліті складається з усього, що може покращити користувацький досвід сайту.
- Перш за все, сайт ефективно завантажується і на ньому легко орієнтуватися. Він має зручно розташовані кнопки, інтуїтивно зрозумілий макет і не перевантажений елементами.
- Контент на порталі орієнтований на відповідну групу читачів і містить цінну з їхньої точки зору інформацію, виділяючи найважливіше.
- Він також включає різні канали зв’язку з компанією, які добре видно кожному користувачеві.
- Великою підмогою є також зручний для мобільних пристроїв формат, що дозволяє переглядати сайт у будь-який час і в будь-якому місці.
Залишити відповідь