Типи клієнтів, яких зустрінете на своєму шляху

Зміст

Що потрібно, щоб бути хорошим копірайтером? Я знаю з практики, що недостатньо просто знати правильну українську мову, використовувати мову вигоди або проводити ефективні дослідження. Необхідно також вміти співпрацювати з клієнтами та розпізнавати їхні потреби. Тільки тоді можна створювати тексти, які відповідають очікуванням клієнтів. А для того, щоб мати чудові стосунки з клієнтами, необхідно дізнатися про них більше. Давайте ближче познайомимося з різними типами клієнтів!

7 найважливіших типів клієнтів

Postanowiłem wymienić i krótko scharakteryzować poszczególne typy klientów, z którymi mam styczność na co dzień i z którymi Tobie, drogi copywriterze, również przyjdzie się „zmierzyć”. Każdy z nich może posiadać różne cechy i do każdego należy podchodzić w nieco odmienny sposób. Po to, by współpraca okazała się satysfakcjonująca dla obu stron. Oto 7 wspaniałych!

Клієнт взаємодіючий

Почнемо з ідеального клієнта, якого кожен копірайтер хотів би зустріти на своєму шляху. Це поступлива людина, яка вірить у Ваш досвід і навички. Вона усвідомлює, що може розраховувати на високу якість, доручаючи Вам створення контенту, тому готова йти на компроміси, прислухатися до Ваших порад і погоджуватися з Вами у спірних ситуаціях. Більше того, вона позитивно налаштована і готова до довгострокової співпраці.

Пам’ятайте, однак, що “поступливий клієнт” не дорівнює “невимогливому клієнту”. Тому мета – як і у випадку з усіма іншими типами клієнтів – надати їм якісний контент, що відповідає їхнім потребам. Бажано ретельно з’ясувати його цілі та очікування і скористатися доброзичливою атмосферою, щоб отримати якомога більше цінної інформації, яка дозволить Вам створити професійний контент. Такий клієнт неодмінно віддячить Вам подальшими замовленнями.

Клієнт з конкретними вимогами

Серед типів клієнтів Ви знайдете не лише тих, хто із задоволенням прислухається до порад і на 100 відсотків покладається на Ваші навички. Однак є й такі, які обрали конкретний напрямок у досягненні мети, знають, що таке контент маркетинг і SEO, а також нададуть дуже детальні інструкції щодо створення контенту. Відповідаючи їхнім очікуванням, Ви також можете розраховувати на довгострокову, безпроблемну співпрацю.

Однак є одне “але”. Конкретний клієнт – це вимогливий клієнт, який не шукає компромісів. Він хоче, щоб контент був створений на основі його вказівок, потреб і бізнес-цілей. Тому відсутність фокусу на його очікуваннях або неточний перегляд брифу може призвести до проблем. А це коштуватиме Вам довіри клієнта і багато часу, витраченого на доопрацювання.

Клієнт, який не визначився

На противагу конкретному замовнику стоїть замовник, який не визначився. Діалог з ним виглядає приблизно так:

– Текст має бути довгим чи коротким?
– Не надто довгим, не надто коротким.

Він представляє той тип замовника, співпраця з яким може забирати багато часу, іноді бути складною, а в деяких випадках навіть безрезультатною. Це пов’язано з тим, що він або вона не має конкретних поглядів на те, як просувати свою пропозицію, має занадто багато справ, щоб зосередитися на таких “неважливих питаннях”, як контент на сайті, або не любить приймати рішення самостійно.

У такому випадку, можливо, не вдасться отримати інформацію, необхідну для написання тексту, тому хороше дослідження, досвід та інтуїція будуть дуже важливими. Якщо ви поставитеся до завдання з усією відповідальністю, є всі шанси, що Ви досягнете успіху.

Всезнаючий клієнт

Серед клієнтів є такі, що хочуть відстояти свої права за будь-яку ціну. Навіть коштом якості контенту. Вони є фахівцями не тільки у своїй галузі – вони також знають, як краще писати, чим зацікавити клієнта і що потрібно сайту. На жаль, іноді їхня думка має мало спільного з реальністю і на практиці виявляється, що 20 разів повторити фразу “адвокат Київ” або написати “взагалі” – не дуже хороші ідеї.

Робота з таким типом клієнтів не буде ліжком з троянд, особливо якщо Ви прагнете відмовити їх від неправильних рішень. І це дуже важливо – як копірайтер, Ви володієте більшими знаннями, ніж левова частка тих, хто замовляє контент, і Ви тут для того, щоб зробити кінцевий результат найкращим, яким він може бути. Ось чому варто поговорити з клієнтом і пояснити йому переваги використання того чи іншого рішення. З іншого боку, іноді варто піти на компроміс – зрештою, “клієнт – король”. За умови, що цей компроміс суттєво не вплине на якість контенту.

Докладний клієнт

Загубив кому? Проковтнули тире над “у”? Або – не дай Боже! – Ви зробили друкарську помилку? Не хвилюйтеся – прискіпливий замовник неодмінно зверне на це увагу і з радістю повідомить Вам про це. Звичайно, в цьому немає нічого поганого, навпаки, така увага до деталей має багато переваг, адже метою і Вас, і замовника є, зрештою, ідеальний текст.

Проблема починається тоді, коли прискіпливий клієнт виявляється ще й проблемною людиною, яка не тільки вкаже на Вашу помилку, а й захоче дізнатися, чому Ви її допустили і в якій школі Вас так навчили. І в майбутньому, коли помилка повториться, він нагадає Вам про Ваші попередні промахи.

Тому, знаючи, що маєте справу з таким клієнтом, перевірте текст ще раз. І ще раз. Для власного спокою.

Клієнт з негативним відгуком

Ми вступаємо у світ, в який рано чи пізно потрапляє кожен копірайтер – незалежно від навичок, знань, досвіду чи відданості справі. Світ, у якому діють складні та проблемні типи клієнтів. Перший з них – клієнт-заперечувач, який, подивившись на роботу, побачить відтінки сірого в чистому білому кольорі. Він буде недовірливим і, читаючи Ваші тексти, зосереджуватиметься насамперед на їхніх недоліках.

І це не обов’язково зі злого умислу. Такий клієнт може переживати складний період у своєму житті або бути природженим песимістом. Тож у такому випадку потрібно бути відкритим до критики, стримувати негативні емоції та послідовно виправляти те, що не подобається клієнту. Зрештою, після багатьох спільних переживань Ви знайдете нитку взаєморозуміння, і співпраця буде протікати все більш гармонійно. Ймовірно.

Токсичний клієнт

Бувають також ситуації, в яких проблемний клієнт не стане Вашим партнером. Більше того, з кожним наступним повідомленням він буде ставати все більш неприємним, а кілька проблем прикриватимуться десятками інших. Треба бути готовим до того, що в багатьох випадках таку людину неможливо задовольнити ніяк, і найкращим рішенням виявляється вихід з відносин. Особливо, якщо є особисті перепалки або навіть погрози. На щастя, такі клієнти трапляються вкрай рідко.

Підсумок

  • Типи клієнтів – це безмежна тема. Величезна різноманітність особистісних рис, підходів до бізнесу та життя, міжособистісних стосунків означає, що Ви можете працювати не лише з тими людьми, яких я описав вище, але й з багатьма іншими.
  • Незалежно від того, з ким працюєте, Ви повинні бути професіоналом і тримати свої емоції під контролем.
  • Пам’ятайте, що 99% Ваших клієнтів – це люди, з якими, зрештою, можете працювати довго і в хорошій атмосфері.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

16.04.2024 Поради
14.04.2024 SEO
12.04.2024 SEO
10.04.2024 Маркетинг
08.04.2024 Контент маркетинг
06.04.2024 Поради
04.04.2024 Контент маркетинг
02.04.2024 Поради
31.03.2024 Контент маркетинг

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу