Цілі компанії – як ви їх ставите?

Зміст

Будь-яка школа маркетингу скаже вам, що чітко окреслені цілі компанії є основою для сталого зростання. Це правда, якщо припущення збігаються з реальністю. Тому в цій статті ми надамо поради, як точно визначити цілі компанії.

Які цілі ставить перед собою компанія?

Цілі компанії – це низхідні бізнес-результати, які є результатом майбутніх проектів.

Таким чином, це корисні ефекти, які компанія отримує, здійснюючи передбачувані (зазвичай довгострокові) дії. Наприклад, компанія може мати на меті збільшити продажі, позиціонувати свій сайт або створити імідж свого бренду.

Які цілі ставить перед собою компанія?

Вони важливі з кількох причин. Плануючи маркетингову діяльність, можна точно визначити ті заходи, які сприятимуть досягненню бізнес-переваг при мінімальних інвестиціях. Це, в свою чергу, дозволяє досягти бажаних результатів з найменшими можливими витратами, заощаджуючи час, працю та гроші.

Корпоративні цілі відповідають не лише на просте запитання “ЧОГО я хочу досягти?”, а й на “ЯК я хочу цього досягти?” – і це має велике значення при плануванні деталей маркетингової стратегії.

Тож давайте перейдемо до того, як правильно будувати корпоративні цілі.

Як ви визначаєте цілі компанії?

Ця частина є найпростішою, оскільки відповідь приходить сама собою, коли ми спостерігаємо і розглядаємо ті дисфункції, які необхідно усунути, щоб підвищити ефективність компанії.

Приклад

Якщо компанія отримує мізерну кількість запитів, природним кроком буде покращити видимість пропозиції, щоб охопити потенційних клієнтів.

Це здається казково простим, але ми стикаємося з труднощами лише тоді, коли запитуємо: «ЯК нам досягти поставленої мети?». Намагаючись відповісти на це питання, важливо врахувати низку змінних факторів, які впливатимуть на кінцевий результат.

У найпростішому випадку необхідно враховувати як внутрішні можливості компанії, так і вимоги зовнішнього ринку. Перші включають інвестиційний бюджет, а другі – дії конкурентів або специфіку галузі.

Якими можуть бути цілі компанії?

Насправді, будь-яка вигода для бізнесу може бути об’єктом, на який спрямована ціль. Найпоширеніші маркетингові цілі для компанії включають:

  • збільшення доходу/продажів/прибутку,
  • створення експертного іміджу,
  • зниження виробничих витрат,
  • охоплення більшої кількості людей з пропозицією,
  • підвищення конверсії,
  • впізнаваність бренду.

Варто зазначити, що загальні цілі реалізуються через декілька менших. Наприклад, ефективні продажі неможливі, якщо компанія не забезпечить солідний імідж або привабливу пропозицію. З цієї причини визначення цілей (і умов їх досягнення) набагато складніше, ніж розпливчасте бачення на кшталт «я хочу заробляти вдвічі більше». Тому давайте обговоримо, як така концепція розробляється на практиці.

Цілі компанії – приклади

Наведемо дві діаграми, які дадуть зрозуміти, що існують різні підходи до визначення та досягнення корпоративних цілей – залежно від конкретної ситуації.

Приклад 1 – галузь e-commerce

Власник інтернет-магазину хоче краще використовувати трафік сайту, щоб підвищити ефективність своєї пропозиції. Для цього він має намір збільшити коефіцієнт конверсії, більш ефективно заохочуючи свою аудиторію до завершення покупки. У нього є кілька варіантів на вибір, а саме:

  • новий дизайн магазину,
  • спрощення структури категорій,
  • оновлення описів товарів,
  • пришвидшення роботи сайту,
  • завантаження якісніших фотографій,
  • створення знижок та кодів на знижку.

У цьому випадку мета компанії чітко визначена, а шлях до неї пролягає багатьма шляхами. Не важко здогадатися, що вибір найкращого з них залежить від багатьох факторів, тому так важливо співвідносити засоби досягнення мети з власною ситуацією.

Наприклад, власник магазину може обрати новий графічний дизайн, якщо він не оновлював свій сайт кілька років. Якщо ж він подбав про це рік тому, але не оновив контент, що продає, то варто звернути увагу на нові описи товарів тощо. Одним словом, багато що залежить від поточного стану інтернет-магазину, оскільки маркетингові заходи повинні насамперед усунути його слабкі ланки.

Приклад 2 – галузь сантехніки

Майкл – місцевий сантехнік, який хотів би зробити свої ремонтні зустрічі трохи щільнішими, щоб збільшити свій заробіток. Тому метою його компанії є збільшення кількості клієнтів – які рішення він має у своєму розпорядженні? Найпростіше – ходити по домівках і ламати крани, щоб потім їх відремонтувати (вибачте, але жарт напрошувався сам собою :)).

Повертаючись до серйозних міркувань, Майкл зробив слушне припущення, що люди звертаються за такими послугами в конкретних ситуаціях (поломка сантехніки та її встановлення). Отже, потенційні клієнти – це частина населення, яка постійно змінюється. Це означає, що профіль аудиторії є невизначеним, а отже, відкрита реклама точно не досягне тих, хто висловлює реальну потребу в таких послугах.

Таким чином, Майкл виключає такі рішення, як листівки, банерна реклама та інші форми вихідного маркетингу. Натомість він розглядає якийсь метод, який дозволить легше знайти його послуги, якщо вони знадобляться. Він розглядає такі варіанти:

  • платна реклама в Google,
  • позиціонування на сайті,
  • візитівки NAP,
  • оголошення на професійних порталах.

Розглянемо на прикладі можливості, що виникають завдяки таким рішенням. Вибравши Google Ads, Майкл може показувати свій сайт щоразу, коли хтось вводить «сантехнік + [назва міста]». Він також може скористатися послугами копірайтингу і опублікувати статтю під назвою «Як полагодити кран, що протікає». Якщо він займе високі позиції в пошуковій системі, кожна людина, яка потенційно має проблеми з краном, знайде його сайт, ввівши цю ключову фразу (при цьому він не витратить ні копійки!).

Таким чином, завдяки характеру своєї пропозиції Майкл використовує потенціал інбаунд-маркетингу, ефективно рекламуючи себе серед людей, які висловлюють потребу в сантехнічних послугах. У такий спосіб він досягає мети компанії – збільшення кількості клієнтів.

Підсумок

  • Коротко кажучи, цілі компанії – це майбутні вигоди для бізнесу в результаті реалізації запланованих заходів.
  • До них відносяться збільшення продажів, підвищення впізнаваності бренду або зниження постійних витрат.
  • На сучасному ринку можна визначити ряд цілей і засобів, необхідних для їх досягнення. Правильні рішення залежать виключно від індивідуальної ситуації кожної компанії.

Діана Сологуб

Діана пише і перекладає 4 мовами (польською, англійською, українською та російською), а також є досвідченим фахівцем з SEO та інтернет-маркетингу. Її пріоритетом є створення контенту, який одночасно відповідає всім вимогам Google, вписується в маркетингову стратегію клієнта та привертає увагу інтернет-користувачів. Вона створює цікавий та креативний контент і вміє презентувати навіть найскладніші теми у простий та зрозумілий спосіб.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Переглянути

Oстанні статті

31.01.2025 Поради
30.01.2025 Поради
29.01.2025 Поради
28.01.2025 Поради
27.01.2025 Маркетинг
23.01.2025 Копірайтинг
22.01.2025 Контент маркетинг
21.01.2025 Копірайтинг
20.01.2025 SEO

Професійно написані тексти

Замовити

Працюйте у Content Writer

Подати заявку

Розвивайте свої навички з курсом копірайтингу